suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 12:47 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 01, 2017 9:59 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt lut 05, 2016 7:13 pm
Posty: 5
Witam. Dziś zabrałem się za regulację luzów zaworowych w silniku 1.6 8v. Po regulacji strasznie zaczęły mi stukać zawory. Co mogłem zrobić źle?
Wykręciłem świece i w ich miejsce po kolei wkładałem śrubokręt. W najwyższym punkcie regulowałem dany zawór. Robiłem to po kolei (czyli od przodu auta w stronę kabiny 1,2,3 i 4) Oczywiście luzy ustawiałem wg tabelki: http://suzuki.info.pl/?t=2;&a=67
Ustawiałem na zimnym silniku. Czy powinienem to robić w innej kolejności, i jaki może mieć wpływ ta kolejność, Może jakąś poprawkę powinienem wziąć na zużycie silnika? przebieg ok 260 000km


Na górę
Post: wt maja 02, 2017 12:22 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 16, 2016 2:00 pm
Posty: 314
Lokalizacja: Gierałtowice
Silnik: 1.6 8v
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
Przy ustawianiu luzów zaworowych nie położenie tłoka jest ważne a zaworu ;)

_________________
Lift 4" RadzikONE Body Lift 2 " T3 - 235/75/15



https://get.google.com/albumarchive/110 ... source=pwa


Na górę
Post: wt maja 02, 2017 7:44 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt lut 05, 2016 7:13 pm
Posty: 5
czyli nie powinienem sugerować się śrubokrętem w najwyższym miejscy tylko patrzeć na dźwigienki żeby były najwyżej?
a co z kolejnością, bo znalazłem jeszcze coś takiego:

,,jak zaczyna sie zamykać zawór ssący na 1 cylindrze to zawory ustawiamy na drugim cylindrze
jak zaczyna się zamykać zawór ssący na 3 cylindrze to zawory ustawiamy na pierwszym cylindrze
jak zaczyna się zamykać zawór ssący na 4 cylindrze to zawory ustawiamy na trzecim cylindrze
jak zaczyna się zamykać zawór ssący na 2 cylindrze to zawory ustawiamy na czwartym cylindrze"

i nie wiem czy mam regulować na drugim cylindrze kiedy dźwigienka na pierwszym cylindrze jest najwyżej?


Na górę
Post: wt maja 02, 2017 9:05 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 16, 2016 2:00 pm
Posty: 314
Lokalizacja: Gierałtowice
Silnik: 1.6 8v
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
Ustawienie "luzu" na chłopski rozum ustawia się jak zawór z popychaczem się luzuje czyli w najwyższym punkcie... Ja też kombinowałem najpierw bo nigdy tego nie robiłem i dalem mechanikowi ale następnym razem ogarnę sam nic trudnego... Sprawdź dokręcenie wszystkich śrub jak zdejmiesz pokrywę u mnie kilka było poluzowanych...

_________________
Lift 4" RadzikONE Body Lift 2 " T3 - 235/75/15



https://get.google.com/albumarchive/110 ... source=pwa


Na górę
Post: wt maja 02, 2017 9:08 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
kamil2419 pisze:
Witam. Dziś zabrałem się za regulację luzów zaworowych w silniku 1.6 8v. Po regulacji strasznie zaczęły mi stukać zawory. Co mogłem zrobić źle?
Wykręciłem świece i w ich miejsce po kolei wkładałem śrubokręt. W najwyższym punkcie regulowałem dany zawór. Robiłem to po kolei (czyli od przodu auta w stronę kabiny 1,2,3 i 4) Oczywiście luzy ustawiałem wg tabelki: http://suzuki.info.pl/?t=2;&a=67
Ustawiałem na zimnym silniku. Czy powinienem to robić w innej kolejności, i jaki może mieć wpływ ta kolejność, Może jakąś poprawkę powinienem wziąć na zużycie silnika? przebieg ok 260 000km



No to spitoliłes :mrgreen:

Rozumiem że nie każdy na tym forum to mechanik ba często to vitara robi z biurwy mechanika.

Regulacja luzów
1)zdjąć pokrywę zaworów.
2) klucz nasadowy na śrubę kółka pasowego (wału korbowego) jest mało miejsca między chłodnicą a kółkiem ale wystarczy
3) kręcimy zgodnie z ruchem wskazówek zegara (tzn. w prawo)
4) w tym silniku tłoki działają w parze 1 z 4, 2 z 3
5) kolejność palenia 1 3 4 2 i tak będziemy ustawiać
6) mijanka na 2 tłoku - ustawiamy 3 itd.

Wentyle w Vitarze to prościzna są bardziej skomplikowane.

Z kąt wynalazłeś pomysł z wykręcaniem świeć i śrubokrętem? tak to się regulowało platynki w komarku :mrgreen:


Na górę
Post: wt maja 02, 2017 11:57 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt lut 05, 2016 7:13 pm
Posty: 5
Mechanikiem nie jestem niestety, ale lubię coś tam zrobić przy aucie bo na nie jednym mechaniku już się ,,przejechałem,,Pomysł ze śrubokrętem wziął się z poradników w internecie ;) czyli powinienem zrobic w kolejności 1, 3, 4, 2 i nie patrzeć na śrubokręt tylko żeby dźwigienki były w najwyższym punkcie? Mijanka czyli że jak drugi jest najwyżej to reguluję trzeci?

U mnie za ciasno jest żeby włożyc klucz i kręcić wałem. Jedno koło w górze na lewarku, najwyższy bieg i kręcę dopóki nie jest najwyżej dany zawór


Na górę
Post: wt maja 02, 2017 12:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 16, 2016 2:00 pm
Posty: 314
Lokalizacja: Gierałtowice
Silnik: 1.6 8v
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
Popychaj auto na biegu aż dany zawór będzie w najwyższym miejscu będzie łatwiej...

_________________
Lift 4" RadzikONE Body Lift 2 " T3 - 235/75/15



https://get.google.com/albumarchive/110 ... source=pwa


Na górę
Post: wt maja 02, 2017 2:08 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Musiałby mieć garaż ze 30 metrów długi...
Wysatrczy klucz nasadka z grzechotką tak jak bolus34 napusał.
Śrubokrętem to se można GMP wyznaczyć jak ktoś rozrząd podupcy.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt maja 02, 2017 2:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 16, 2016 2:00 pm
Posty: 314
Lokalizacja: Gierałtowice
Silnik: 1.6 8v
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
Za ciasno ma żeby klucz włożyć. Może klucz za duży ;)

_________________
Lift 4" RadzikONE Body Lift 2 " T3 - 235/75/15



https://get.google.com/albumarchive/110 ... source=pwa


Na górę
Post: wt maja 02, 2017 9:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
kamil2419 pisze:
Mechanikiem nie jestem niestety, ale lubię coś tam zrobić przy aucie bo na nie jednym mechaniku już się ,,przejechałem,,Pomysł ze śrubokrętem wziął się z poradników w internecie ;) czyli powinienem zrobic w kolejności 1, 3, 4, 2 i nie patrzeć na śrubokręt tylko żeby dźwigienki były w najwyższym punkcie? Mijanka czyli że jak drugi jest najwyżej to reguluję trzeci?

U mnie za ciasno jest żeby włożyc klucz i kręcić wałem. Jedno koło w górze na lewarku, najwyższy bieg i kręcę dopóki nie jest najwyżej dany zawór


Oj tu Ty całkiem zielony jesteś. Mijanka czyli wydechowy się zamyka a ssący otwiera.

Kup 4 pak browca i podjedz do Poznania to Ci wyreguluję a Ty zobaczysz o co chodzi.


Na górę
Post: wt maja 02, 2017 10:06 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 510
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Koledzy wyjaśnili dokładnie
- mijanka na 4 regulujesz 1
- mijanka na 2 regulujesz 3
- mijanka na 1 regulujesz 4
- mijanka na 3 regulujesz 2
Zdarza się że i po właściwej regulacji zawory jeszcze słychać. Może być to spowodowane wyklepanymi konikami.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl