suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:30 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lut 21, 2018 1:11 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob sty 27, 2018 2:56 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio 1.6
Rok prod.: 1990
Drodzy :)

Pierwsze "asfaltowe" kilometry po lifcie 4", gość co ustawiał mówił, że zbieżność zrobiona ale trochę trzeba pojeździć zanim się wszystko ułoży. Ja tam się nie znam ale na fotkach wygląda to tak:

https://www.dropbox.com/s/7sqk0fbsk1kqk ... 2.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/xox0s4xxqhjui ... 0.jpg?dl=0

Czy to normalne ? Pytam bo trochę obcieranie słychać przy przejeżdżaniu np. przez garby/spowalniacze.

Pozdr.
SeB!


Na górę
Post: śr lut 21, 2018 2:54 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Źle założone sprężyny. Ocierają CI o odbój i pewnie pękną po jakimś czasie. Uważaj w terenie na skręconych kołach, pewnie będziesz gubił hamulce.


Na górę
Post: śr lut 21, 2018 3:51 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
O ja Cie, ale banany.
U Radzika na stronie masz foto jak powinny być sprężyny założone.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr lut 21, 2018 4:16 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
U mnie tak jest a i tak nie jest idealnie.

Obrazek


Ostatnio zmieniony czw lut 22, 2018 7:11 am przez kubanos, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lut 21, 2018 4:51 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Brakuje też dłuższych odbojów lub dystansów do oryginalnych odbojów.
Pokaż więcej fotem części z liftu to może więcej pomożemy.

Poniżej instrukcja do zamontowania poprawnie sprężyn:
Obrazek

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lut 22, 2018 8:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob sty 27, 2018 2:56 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio 1.6
Rok prod.: 1990
Dzięki za porady i fotkę sprężyny "wzorcowej" :) Wstawiłem autko rano do warsztatu na poprawki i zobaczymy ... Co prawda na pytanie o dłuższe odboje usłyszałem, że "budujemy 4x4 od ponad 20 lat i jakoś nigdy nie było z tym problemu" a kwestia braku "banana" - "a może gość miał wahacze ze zmienionymi gniazdami sprężyn" :)
Nie wiem, nie znam się ale wiem czego chcę a raczej czego nie chcę - odgłosu szczękających sprężyn przy mocniejszych skrętach kierą na prostej drodze ...


Na górę
Post: czw lut 22, 2018 10:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
Mam wrażenie że masz też springi o jeden zwój za długie ale to niech Radzik potwierdzi.

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Post: czw lut 22, 2018 10:22 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
best000 pisze:
Mam wrażenie że masz też springi o jeden zwój za długie ale to niech Radzik potwierdzi.


To samo pomyślałem, licząc kilka razy zwoje i jakoś dziwnie to wychodzi, ale ja tam się nie znam. :mrgreen: :lol:
Pamiętaj że jak Ci tego ten zakład nie ogarnie, to licz się z tym że w pewnych okolicznościach przyrody będziesz gubił hamulce przy na max. skręconych kołach. Sprężyna będzie Napierała o zacisk, wciskając tłoczek. Po wyprostowaniu kiery i podpompowaniu hamulce wrócą :!: :wink:


Na górę
Post: pt lut 23, 2018 12:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob maja 24, 2014 9:05 pm
Posty: 30
Co do zbieżności, to nakrętka kontrująca na drążku wygląda na nieruszaną od wielu lat.
Sprężyny - tragedia. Przy odpowiedniej długości i oryginalnych wahaczach, nie powinny obcierać o odbój nawet założonym dystansem odboju.
Nie ma nikogo w okolicy, kto ogarnia Vitary?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: pt lut 23, 2018 12:41 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob sty 27, 2018 2:56 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio 1.6
Rok prod.: 1990
Podobno sprężyny mają 40 cm


Na górę
Post: pt lut 23, 2018 1:10 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn lut 12, 2018 10:48 pm
Posty: 7
Silnik: 1,9
Model: Lonng 1,9TD
Rok prod.: 2000
Montaż Lifat 4"od Radzika przerabiałem nie tak dawno.
Z początku sprężyny wydawały się zdecydowanie za długie, za sukces uznaliśmy już same wsadzenie do samochodu a co tu dopiero ustawić według rysunku.
Po montażu wyglądały jak te na pierwszych zdjęciach. Po ich montażu na samą myśl o ich ponownym wkładaniu się mi nie dobrze robiło.

Sprawę rozwiązał znajomy mechanik, poprawa jednej sprężyny zajęła może z pół godziny, fakt że wszystkie śruby w zawieszeniu już miał nowe ale zrobił to sposobem.

Sprężyna na prasę, po czym ścisnął sprężynę ile mu pasowało, założył ściągacze do sprężyn i tak ściśniętą sprężynę do samochodu.
Ustawił jak na rysunku Radzika, podlewarkował wahacz ściskając bardziej sprężynę dzięki czemu ściągacze same wypadły.

Sprężyny teraz wyglądają jak u Kubanosa.


Na górę
Post: pt lut 23, 2018 8:16 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Hej

Co my macie z tym montażem sprężyn. Brałem od Radka ostatnio wzmacniane pod wyciągarkę i tak naprawdę demontaż/montaż to z max. 30minut roboty. Na jaką cholerę ściągacze. Podpieram wahacz lewarkiem, rozkręcam wszystko, opuszczam lewarek sprężyna sama wypada. Wkładam nowa i podpieram lewarkiem. Lewaruje i oceniam położenie / ustawienie sprężyny, jeżeli jest źle, luzuje lewarek i poprawiam sprężynę. Jeżeli jest ok, zakręcamy staba jak ktoś ma i jest już z górki. Nigdy ściągaczy nie użyłem w obecnej vitarze, a zmieniałem sprężyny z 3-4 razy. Tylne to max 10-15 minut.


Ostatnio zmieniony sob lut 24, 2018 12:02 am przez kubanos, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt lut 23, 2018 8:49 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
nic dodać nic ująć.

Ja ściągaczy używłem w Vitarze raz i było to jakieś 11lat temu. Nigdy więcej tego badziewia nie użyłem.
Lewarek typy żabka i szybka akcja z wymianą sprężyn.

Nie bez powodu w instrukcji montażu jest napisane:
Nie używać ściągaczy do sprężyn! Ściskamy nowe sprężyny lewarkiem „żabą” podłożonym pod koniec wahacza.

W instrukcji do GV pierwsze zdanie to: "Najtrudniejsze w montażu zestawu Lift jest czytanie tej instrukcji" :mrgreen:

PS.
Wymiana obu sprężyn z Liftu 4" w GV I w 2 osoby - 12 minut. (razem z podnoszeniem na kobyłki, demontażem kół i potem z powrotem na koła)
Mam też nagrany filmik jak samodzielnie w GV I wymieniam wahacz i sprężynę w 10 minut i 4 sekundy. Niedługo wkleję go na YouTube 8)
(w GV z liftem R jest łatwiej, bo jest sworzeń przykręcany do wahacza od góry)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob lut 24, 2018 9:49 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lut 25, 2017 10:11 pm
Posty: 224
Model: Cabrio
Rok prod.: 2000
mając odpowiedni ściągacz z talerzykami nie trzeba nawet koła zdjąć do wyjęcia sprężyny jedyną czynność to podniesienie auta :wink:

_________________
Suzuki vitara cabrio 1.8T 20Vt


Na górę
Post: sob lut 24, 2018 12:08 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
i zrobiłeś to ze sprężynami do liftu 4" w Vitarze ? czy mówisz o wymianie sprężyn w Golfie ?
Jak tak to chciał bym zobaczyć jak ściskasz 39cm sprężynę do postaci 8cm bo tyle jest szpary między odbojem a wahaczem :)
A jak nagrasz filmik jak to wkładasz, to stawiam skrzynkę wódki !
PS.
sprężyna ma 11 zwoi i grubość drutu 15mm to jak by nie było po całkowitym ściśnięciu wyjdzie co najmniej 16cm sprężyny.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl