suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 9:14 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 19, 2018 9:22 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lip 29, 2018 3:41 pm
Posty: 42
Silnik: J20A
Model: Cabrio
Rok prod.: 1998
Witam.

W mojej "cudnej" Vitarce mam takie oto zjawisko. Przy odpalaniu na zimnym silniku przez kilka sekund auto pracuje na obrotach 200-400 czyli strasznie telepie. Dodanie gazu od razu powoduje gaśnięcie. Jak juz zaskoczy to zanim załączy gaz to po dodaniu gazu na początku gaśnie. Jak juz wszystko załączy i się rozgrzeje to od niższych obrotów można zauważyć szarpanie i ogólnie auto wydaje mi się, że nie zbiera się tak jak powinno. Wcześniej było duuużo gorzej, pomogła wymiana świec i filtra powietrza. Cewki są ok, nie mają przebić, wyglądają jak nowe. Obroty na jałowym zazwyczaj trzymają poziom 1500obr. a rzadko kiedy, ale jednak, schodzi do 1000.
Miał może ktoś podobny problem ? Może to coś z czujnikiem przepustnicy.

Pozdrawiam !

_________________
Suzuki Vitara J20A


Na górę
Post: śr wrz 19, 2018 4:34 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Jest na temat silnika J20A kilka wątków na forum.
np:
viewtopic.php?f=29&t=12989&p=164196&hilit=vitara+problem+rozrz%2A#p164196

Powodów może być kilka jak nie kilkanaście.

Na początek zrób samodiagnostykę.
Skoro masz gaz to podłącz się komputerem do sterownika gazowego - będziesz widział kilka parametrów.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr wrz 19, 2018 8:27 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lip 29, 2018 3:41 pm
Posty: 42
Silnik: J20A
Model: Cabrio
Rok prod.: 1998
To wtedy muszę dokupić interfejs, żeby się podłączyc, obecnie nie mam jak. Będę kombinować, jak coś wyjdzie to na pewno dam tu znać.

_________________
Suzuki Vitara J20A


Na górę
Post: czw wrz 20, 2018 11:26 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Przepustnicę przydałoby się wymyć. Zresetuj komputer silnika, przeprowadź ponowną adaptację przepustnicy. Odepnij gaz (fizycznie zakręć zawór w butli i wyjmij bezpiecznik). Zobacz czy bez niego też są problemy z rozruchem i jazdą.
Generalnie nie ogarniesz auta na LPG jeżeli nie ma pewności że na samej Pb pracuje prawidłowo.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: czw wrz 20, 2018 6:04 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Majlooo pisze:
To wtedy muszę dokupić interfejs, żeby się podłączyc, obecnie nie mam jak. Będę kombinować, jak coś wyjdzie to na pewno dam tu znać.

Do samodiagnostyki nie potrzebny jest interfejs. A do gazu kosztuje niewielkie pieniądze.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn paź 01, 2018 2:05 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lip 29, 2018 3:41 pm
Posty: 42
Silnik: J20A
Model: Cabrio
Rok prod.: 1998
A jak prawidłowo przeprowadzić adaptację.? Silnik czy to benzyna czy gaz, działa tak samo.
Jutro będe miał nowy czujnik przepustnicy na wymianę. W ogóle mocno byłem zdziwiony, ponieważ chciałem nowy czujnik, ale zauważyłem, że u mnie przepustnica budową nie różni się od tej co mają silniki V6. Kiedy szukałem do 2.0 16v, to była inna niż ta co ja mam. Nie wiem czy coś źle patrze, ale inaczej mi nie wychodzi. Czujnik też mam z regulacją, a nie taki na stałe wkręcany.

_________________
Suzuki Vitara J20A


Na górę
Post: pn paź 01, 2018 10:09 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Odczytałeś błędy z samodiagnostyki komputera?
Sprawdziłeś:
Wtyczki cewek i ich przewody?
Cewki?
Fajki?
Silniczek krokowy?
EGR?

Majlooo pisze:
Silnik czy to benzyna czy gaz, działa tak samo.

Takie same objawy są na gazie i na benzynie?
Majlooo pisze:
Czujnik też mam z regulacją, a nie taki na stałe wkręcany.

Czujnik w 2.0 16v jest z regulacją. Jaka regulacja jest u Ciebie?

Jedyne z czym u mnie nie miałem problemu to czujnik położenia przepustnicy i przepływomierz.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw paź 04, 2018 4:36 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lip 29, 2018 3:41 pm
Posty: 42
Silnik: J20A
Model: Cabrio
Rok prod.: 1998
Nikt z okolic nie chciał mi się podłączyć pod kompa, jakby Vitara była super niedostępnym autem, dlatego sam wziąłem się do roboty.
Ok, oto co się działo w ciągu ostatnich kilku dni :
EGR - super zatkany był, jest wyczyszczony.
Silnik krokowy - lekki osad, lecz był doczyszczony.
Kolektor dolotowy i przepustnica - ładne, ale i tak wyczyszczone
Instalacja gazowa - sprawdzona, dodatkowa kalibracja, ponoć jest molto bene teraz.
TPS - ustawiony jak być powinien ( ma regulację położenia o jakieś 0,5cm)
I teraz najlepsze, bo nie dawały mi spokoju cewki, cały czas miałem w głowie, że coś tam może nie grac. I dzisiaj na odpalonym silniku wyciągałem po kolei je i słuchałem iskry. Pierwsze 3 strzelały mocno, a ostatnia praktycznie cicha. Wyjęcie jej powodowało lekką zmianę obrotów. Wcześniej wyciągałem wtyczki i obroty się zmieniały, dlatego uznałem, że wszystkie są spoko :P. No, ale definitywnie to 4 cewka robi problem. Zamieniłem ją miejscami i w nowym gnieździe też nic nie podaje.
Także jutro jadę zamówić nową i dam znać co i jak ;)

Aha, i tak w wolnym czasie został wywalony katalizator który jest zastąpiony rurką 4,5cm. Dźwięk na plus i zdecydowanie jest różnica na wysokich obrotach. Jakby lepiej się wkręcała.

_________________
Suzuki Vitara J20A


Na górę
Post: czw paź 04, 2018 6:59 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Majlooo pisze:
Nikt z okolic nie chciał mi się podłączyć pod kompa, jakby Vitara była super niedostępnym autem, dlatego sam wziąłem się do roboty.

Bo do Vitary 2.0 nie da się podłączyć ogólnodostępnymi komputerami. Tam nie ma OBD2 tylko specyficzny inferfejs suzuki. Datego pomaga samodiagnostyka - zworka i odczytywanie kodów wymiganych lampką CE.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw paź 04, 2018 7:50 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lip 29, 2018 3:41 pm
Posty: 42
Silnik: J20A
Model: Cabrio
Rok prod.: 1998
Cytuj:
Bo do Vitary 2.0 nie da się podłączyć ogólnodostępnymi komputerami. Tam nie ma OBD2 tylko specyficzny inferfejs suzuki. Datego pomaga samodiagnostyka - zworka i odczytywanie kodów wymiganych lampką CE.

Ok, będę pamiętać na przyszłość.

_________________
Suzuki Vitara J20A


Na górę
Post: pn paź 08, 2018 6:15 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lip 29, 2018 3:41 pm
Posty: 42
Silnik: J20A
Model: Cabrio
Rok prod.: 1998
Ok, no to cewka wymieniona. Vitara zapierdziela jak dzika :) Nawet wyprzedzać teraz można...Poza tym, że obroty czasami troche nisko schodzą (jakies 500-600) to wszystko jest ok.

_________________
Suzuki Vitara J20A


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl