Drodzy koledzy. Mam problem i potrzebuję Waszej porady.
Wybrałem się dzisiaj na wycieczkę. Mijałem się na leśnej drodze z traktorem. Musiałem się zatrzymać gdyż ładowali drewno. Zgasiłem silnik. Następnie nie mogłem go zapalić. Tak jakby nie dochodziło paliwo. Mam instalację gazową, więc przełączyłem na gaz i próbowałem odpalić. Silnik zapalił ale chodził nierówno, tak jakby na 3 cylindry. Powoli nawróciłem i zacząłem się "kulać" do domu. Zauważyłem jednak, że jak kilka razy silnik przekroczył 4000 obrotów to zaczął chodzić w miarę normalnie. Zatrzymałem się i przełączyłem na benzynę. Silnik pracował nawet lepiej niż na gazie (równo) tylko tak jakby na ssaniu (wyższe niż zwykle obroty na biegu jałowym). Zauważyłem, że pali się "check engine". Zgasiłem silnik i próbowałem odpalić ponownie na benzynie. Po przekręceniu kluczyka, zauważyłem, że coś terkocze pod kierownicą. Wyglądało to jak terkotanie styków przekaźnika. Silnika znów nie udało się odpalić na benzynie, tylko na gazie. Co ciekawe po odpaleniu chodzi bardzo nierówno i trzeba go utrzymywać na gazie. Jednak po kilku mocnych przegazówkach silnik zaczyna chodzi w miarę normalnie i chodzi również na benzynie. Wszystko do czasu wyłączenia zapłonu. Dostałem się do komputera silnika i zauważyłem, że nie tylko terkocze przekaźnik obok niego ale również jakieś dwa pod maską w okolicach przepustnicy. Terkotanie ustaje po odpaleniu silnika na gazie. Terkotanie ustaje również po odpięciu jednej z wtyczek z modułu.
Sprawdziłem jeszcze takie rzeczy:
1) Czy dochodzi minus do masy auta (dochodzi).
2) Napięcie akumulatora (jest 12.6V jak silnik nie pracuje).
3) Wyjąłem moduł (mam Mitsubishi), rozkręciłem go i sprawdziłem wizualnie czy coś nie jest odymione.
Co ciekawe na moim module jest jakaś naklejka niemieckiego warsztatu, zajmującego się modułami (softem?).
Załączam zdjęcia obudowy modułu oraz żółtej kostki, która wchodzi do modułu. Sama kostka mnie zaciekawiła, gdyż wychodzi na to, że jest zastosowana jakaś "omijka" (ominięcie immobilizera lub alarmu ?) gdyż są obcięte dwa przewody i podpięte do innych, grubszych (również na foto).
Bardzo bym prosił o poradę w temacie. Słyszałem, że naprawia się takie komputery. Jeśli macie jakiś namiar to bardzo poproszę. Chyba, że to co innego.
Numery mojego ECU: 33920-56B30 E2T41271M 33920-56B3
Auto to wersja kanadyjska (Sidekick/Tracker 1.6 8V MT). Jakie ECU z innymi numerami spasuje ?
Poniżej linki do zdjęć:
https://zapodaj.net/d77d8114bee35.jpg.html https://zapodaj.net/56fbd4a27822e.jpg.html https://zapodaj.net/b342b556cc4d1.jpg.html https://zapodaj.net/79b97cac00d67.jpg.html https://zapodaj.net/f97a48401aa64.jpg.html