suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:14 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn gru 23, 2019 1:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 26, 2019 3:11 pm
Posty: 47
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1992
Witajcie!

Mam problem z moją Vitarką. Zauważyłem, że przy mocnym skręcie kołami jest duży spadek mocy. Odczuwalne są również małe szarpnięcia. Po wyprostowaniu kół wszystko wraca do normy. Nie wiem gdzie zacząć przy poszukiwaniu winowajcy.
Koła nie ocierają, silnik ładnie pracuje i bardzo fajnie się rozpędza (przy kołach 31" 100km/h daje rade).

Vitara I, 92r
Silnik 1.6 8V
Lift by radzik 4" + 2" body
Wahacze przednie by Hunter Design
Felgi i dystanse w sumie daje: - 20 ET
Opony: 31/10,5R15 ale przy 235/75R15 było to samo

Pozdrawiam :)

_________________
Moja Vitarka by Rogal:
viewtopic.php?f=28&p=206624#p206624


Na górę
Post: wt gru 24, 2019 12:43 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Ale przy 2H się to dzieje?
Bo na 4H i przyczepnym podłożu to by się wszystko zgadzało...

A na postoju jak zaczniesz kręcić to obroty silnika mocno spadają?


Na górę
Post: wt gru 24, 2019 4:28 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 26, 2019 3:11 pm
Posty: 47
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1992
Obojętnie czy jest 2H czy 4H. Wynik jest taki sam.
Zjawisko pojawia siętylko jak samochód już się porusza. Jak samochód stoi w miejscu i nawet kręcąc kierownicą to obroty nie zmiejszają się.
Zastanawiam się, czy taki wpływ może mieć zepsute łożysko w kole. Tylna oś prosi się do wymiany. Mimo że bicie jest minimalne, ale opory toczenia są na tyle duże, że jak podniosłem samochód na kobyłkach to jedno koło się kręciło. ;p

_________________
Moja Vitarka by Rogal:
viewtopic.php?f=28&p=206624#p206624


Na górę
Post: czw gru 26, 2019 12:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 06, 2014 3:47 pm
Posty: 264
Lokalizacja: Stawiski, woj.podlaskie
Takie zjawisko występuje przy zużytych dolnych sworzniach przednich wahaczy.


Na górę
Post: czw gru 26, 2019 12:53 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Dlaczego?
Próbuję to sobie wyobrazić i jakoś nie mogę. Chyba, żeby były tak rozwalone, że koła by się całkiem w inne kierunki rozłaziły i to by blokowało jazdę. Ale to samo działo by się i na wprost w tak skrajnym przypadku. Z resztą nie wiem czy nawet mogły by być tak wywalone, żeby przy tym całkiem nie wypadły.


Na górę
Post: pt gru 27, 2019 7:04 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Moim zdanie za bardzo wychylone polosie i przeguby są poza zakresem swojej pracy.
Jak rozłączysz sprzęgiełka przednich kół to jest to samo?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt gru 27, 2019 7:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
Hamulce działają normalnie?

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: sob gru 28, 2019 1:21 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 26, 2019 3:11 pm
Posty: 47
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1992
Dziś właśnie sprawdziłem hamulce. Zacząłem od tylnych, bo mam przerobione zaciski z Alfy. No i się lekko przeraziłem. Z jednej strony maksymalnie zużyty klocek a z drugiej prawie nówka.
Jestem ciekaw co mogło być powodem aż tak nie równego zużycia klocków. Tłoczek? Prowadnice? Co ciekawe to samo miałem na drugim kole.

Zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Moja Vitarka by Rogal:
viewtopic.php?f=28&p=206624#p206624


Na górę
Post: ndz gru 29, 2019 1:30 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Prowadnice pewnie ciężko chodzą.
Nieładnie te klocki pracują, jeżeli nie ma jak głębiej osadzić zacisku to wytnij tą niepracującą część na nowym klocku.
Bo tak ten kawałek może blokować klocek, będą się grzały hamulce, zniszczą się tarcze i przegrzeje zacisk. Być może to jest główny winowajca wszystkich problemów.


Na górę
Post: ndz gru 29, 2019 1:18 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 26, 2019 3:11 pm
Posty: 47
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1992
Jak to zobaczyłem to odrazu pomyślałem o prowadnicach ale niestety chodzą prawidłowo. Podejrzewam że tarcza jest za blisko wewnętrznego klocka. Tarcza niestety nie wygląda wcale lepiej. Przypomina bardziej schody (nie równa powierzchnia) niż równą tarcze hamulcową.

_________________
Moja Vitarka by Rogal:
viewtopic.php?f=28&p=206624#p206624


Na górę
Post: ndz gru 29, 2019 10:47 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Sprawdź dokładnie stan zacisków i położenie tarczy względem jarzma. Kilka podkładek powinno rozwiązać problem. Dodatkowo stan klocków wskazuje na to, że zacisk jest za daleko od środka piasty.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn gru 30, 2019 12:42 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 26, 2019 3:11 pm
Posty: 47
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1992
danthe pisze:
Sprawdź dokładnie stan zacisków i położenie tarczy względem jarzma. Kilka podkładek powinno rozwiązać problem. Dodatkowo stan klocków wskazuje na to, że zacisk jest za daleko od środka piasty.


Dokładnie o tym samym pomyślałem. Teraz mam pytanie. Czy tarcza powinna być idealnie w środku jarzma?

_________________
Moja Vitarka by Rogal:
viewtopic.php?f=28&p=206624#p206624


Na górę
Post: pn gru 30, 2019 1:33 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Lepiej jak jest wyśrodkowana. Jak będzie mocno przesunięta to nie włożysz nowych klocków bo się z jednej strony nie zmieści.
Sprawdź położenie zacisku względem piasty. Osie prowadnic powinny być równoległe do osi piasty.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl