suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 9:24 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt mar 06, 2020 3:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr kwie 11, 2018 8:51 am
Posty: 18
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1,6 16V + LPG/2.5V6
Model: GV I 3d/GV I 5d
Rok prod.: 2000
Cześć!
Chciałem założyć do świeżo nabytej GV I 2.5 V6 (manual) większe koła i jednocześnie zwolnić przełożenia w mostach. Aby nie przekładać talerza i ataku, kupiłem na All.. główkę, której stan był określony "jak na zdjęciu". Na aukcji było zdjęcie główki mostu z auta z manualną skrzynią biegów (kosz satelit zakryty pokrywą przykręconą śrubami). Niestety otrzymałem główkę od automatu (zamknięcie kosza satelit w kształcie kopuły). Sworznie satelit są blokowane 3 kołkami rozprężnymi, które na moje oko dodatkowo osłabiają kosz.
Poradźcie proszę, czy według Waszej wiedzy, większe koła i kierownik nie rozniosą tego dyfra przy pierwszym upalaniu? Zostawić go czy zwrócić i szukać od manuala? Dyfer jest od GV I 1.6 (5,125).

pozdrawiam
Grzegorz


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: ndz mar 08, 2020 10:57 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Szukaj od 2.0 lub 2.5. jak już szukasz to szukaj z przełożeniem 4.8, 5.125 mimo że najwolniejszy to jest podobno wytrzymałością nie grzeszy. Diesle odpuść bo mają przełożenia takie jak twoje lub szybsze. A to co dostałeś to gościowi odeślij spowrotem.
Pisz do użytkownika sushi lub dzwo do MTServis24.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pn mar 09, 2020 8:36 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Takie kosze z kołkowanymi sworzniami były chyba we wszystkich starszych vitarach, nigdy nie słyszałem, żeby sam kosz pękł, szczególnie za sprawą kołków.
Jak masz obawy, to zawsze mogę tę główkę przejąć po taniości :mrgreen:

_________________
SJ416


Na górę
Post: pn mar 09, 2020 9:39 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Tylne kosze i przełożenia są bezawaryjne. O to się nie martw.
Za to oba przełożenia PRZEDNIE: 5.125 oraz 4.875 mają słabe zęby. Jak chcesz najmocniejsze przełożenia, które zwolnią Ci GV 2.5V6 manual(4.3) to najlepiej założyć 4.625 z Vitary 2.0pb

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn mar 09, 2020 1:28 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr kwie 11, 2018 8:51 am
Posty: 18
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1,6 16V + LPG/2.5V6
Model: GV I 3d/GV I 5d
Rok prod.: 2000
Didymos pisze:
Takie kosze z kołkowanymi sworzniami były chyba we wszystkich starszych vitarach, nigdy nie słyszałem, żeby sam kosz pękł, szczególnie za sprawą kołków.
Jak masz obawy, to zawsze mogę tę główkę przejąć po taniości :mrgreen:

Didymos, drogo kupić, jeśli trzeba wyremontować i tanio sprzedać to moje motto biznesowe :mrgreen:
Co do kosza to zasugerowałem się tym, że na schemacie mostu taki typ był pokazany dla automatcznej skrzyni biegów, a wieść gminna niesie, że czasami 2,5 V6 automat ma "ameliniowy" most z przodu.
radzik071 pisze:
Tylne kosze i przełożenia są bezawaryjne. O to się nie martw.
Za to oba przełożenia PRZEDNIE: 5.125 oraz 4.875 mają słabe zęby. Jak chcesz najmocniejsze przełożenia, które zwolnią Ci GV 2.5V6 manual(4.3) to najlepiej założyć 4.625 z Vitary 2.0pb

Radzik071, czy zmiana przełożeń z 4,3 na 4,625 byłaby odczuwalna? Plusem na pewno byłyby mocniejsze przełożenia z przodu niż fabryczne 4.3.
Przymierzam się do opon MT Insa Turbo Dakar 245/70/16 i nie chciałbym zmulić auta na czarnym.
Jest to moje pierwsze motanie i nie mam jeszcze żadnego doświadczenia związanego ze zmianą przełożeń.


Na górę
Post: pn mar 09, 2020 9:03 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
4.625 zwolni Ci auto o około 7% a opona 74cm przyspieszy auto o jakieś 8%, więc powinno wyjść akurat.
PS.
Dakar to badziewie. Pod każdym względem lepsza będzie Sahara. Ale o tym to poczytasz w dziale opon.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr mar 11, 2020 2:04 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr kwie 11, 2018 8:51 am
Posty: 18
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1,6 16V + LPG/2.5V6
Model: GV I 3d/GV I 5d
Rok prod.: 2000
Dzięki wszystkim za pomoc!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl