suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 20, 2024 12:31 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lut 23, 2011 5:08 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
NKK :wink:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 8:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lut 16, 2007 11:25 am
Posty: 194
Lokalizacja: Sosnowiec
NKK 215 mm. jest OK.

_________________
SUZUKI VITARA 1.6 l 16 V (Szara Eminencja)
SUZUKI VITARA 2.0 l 16 V (Błękitny Grom)


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 8:59 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Sprzegło jakie jest najlepsze ,no własnie tu trzeba zadac pytanie czy teren czy ulica
90% sprzegieł które wymieniałem były zaklejone syfem i to nam wykancza sprzegła
Dlatego na ulice wsadzam AISIN Sachs, Exedy bo to ma sens bo to orginalne sprzegło i pojezdzi długo
Natomiast do terenu nigdy tych sprzegieł nie wsadze bo maja tendencje do zaklejania sie syfem

NKK i PHC valeo maja zmienioną konstrukcje docisku i są odporne na syf w docisku

tylko dobrze uszczelniona komora sprzegła spowoduje ze sprzegło bedzie długo pracowało

Sensu wszadzania spieka nigdy nie widziałem i nadal nie widze nawet jak jest on odporny na przypalanie to docisk wypiepszy albo koło zamachowe i obciązenia przeniesie gdzies dalej

Jak juz ktos bardzo sprzegło pali to sa takie specjalne okładziny które sie nabija na tarcze i sa badzo wytrzymałe na przypalanie a zarazem jedzi sie jak na zwykłej tarczy bardzo dobre pod simexa

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 10:04 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
A czy NKK i PHC valeo nie jest po prostu tania podróbą?
Też będę wymieniać chyba przy okazji wymiany uszczelniacza i teraz nie wiem co założyć.
Wiadomo, ze Vitara na ulice nie jest ale boje się nietrwałości tych tańszych sprzęgieł, a te droższe są...drogie. :P
I tak na początek zaryzykuje i wymienię tylko tarczę na PHC valeo albo kompletne NKK.


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 8:39 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 15, 2011 12:09 pm
Posty: 85
Lokalizacja: zach-pom / Nowogard
Właśnie mam wyjęte sprzęgło i szukam czegoś na wymianę, może pomożecie?
Auto będzie użytkowane głównie na asfalcie i czasem zjadę z niego na polną drogę.
Jaki komplet wybrać? bo ceny są podobne.
NKK/KOYO http://moto.allegro.pl/sprzeglo-suzuki- ... 83814.html
PHC VALEO http://moto.allegro.pl/571i-sprzeglo-su ... 83587.html
a może jakiegoś innego producenta?

W tej chwili mam tarcze 200mm czy naprawdę mogę kupić zestaw na 215mm i bez zmiany koła zamachowego będzie to śmigało?
Co da taka zamiana?

_________________
moja Gitarra viewtopic.php?f=28&t=5762
http://polskajazda.pl/Profil/73983

Muscel poj. 2.4D
Vitara 1.6 8V rok '88
Opel Omega 2,5 V6 211KM


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 8:54 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Myślę że jak działa u mnie i u innych to u Ciebie też będzie(cały komplet oczywiście) i polecam zestaw NKK-Koyo

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 9:43 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 15, 2011 12:09 pm
Posty: 85
Lokalizacja: zach-pom / Nowogard
a co z rozmiarami tarcz 200 a 215 mm ?

_________________
moja Gitarra viewtopic.php?f=28&t=5762
http://polskajazda.pl/Profil/73983

Muscel poj. 2.4D
Vitara 1.6 8V rok '88
Opel Omega 2,5 V6 211KM


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 10:18 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
No wiadomo 215 do większych kółek lepsza, ogólnie w teren, większa powierzchnia...

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 10:47 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 15, 2011 12:09 pm
Posty: 85
Lokalizacja: zach-pom / Nowogard
BARTEK W. pisze:
No wiadomo 215 do większych kółek lepsza, ogólnie w teren, większa powierzchnia...


Czyli tylko tarcza i docisk zmieniam na 215 i latam na większym sprzęgle?? Nie trzeba nic więcej przerabiać np koła zamachowego?

_________________
moja Gitarra viewtopic.php?f=28&t=5762
http://polskajazda.pl/Profil/73983

Muscel poj. 2.4D
Vitara 1.6 8V rok '88
Opel Omega 2,5 V6 211KM


Na górę
Post: czw cze 16, 2011 2:14 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
No tak :wink:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: czw cze 16, 2011 11:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 15, 2011 12:09 pm
Posty: 85
Lokalizacja: zach-pom / Nowogard
Czy było i w jakich vitarach sprzęgło o wymiarach 220mm i 23 zęby ??

_________________
moja Gitarra viewtopic.php?f=28&t=5762
http://polskajazda.pl/Profil/73983

Muscel poj. 2.4D
Vitara 1.6 8V rok '88
Opel Omega 2,5 V6 211KM


Na górę
Post: pn lip 04, 2011 12:18 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz cze 12, 2011 9:19 am
Posty: 33
Pomysł jest dobry i sprawdzony :!: A co do spieka to widziałem co potrafi zrobiś tarcza spiekowa która sie rozpadła pod obciążeniem rozwaliła docisk i obudowe sprzęgła (kolega Jareczek morze sie pochwalić bo to on tak je zakatował) Co do sprzęgła w teren do katowania to wsadzić coś pośredniego w niewielkich pieniądzach bo i tak jak kierownik słaby albo narwany to i tak rozwali...


Na górę
Post: pn gru 05, 2011 10:38 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lip 27, 2009 10:32 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Poznań
Pozwole sobie wrocic do tematu. Wymienilem kilka miesiecy temu sprzeglo (komplet) na PHC Valeo i jest d... Vitara nie ma mocy w terenie (w miescie wjezdzajac np na podjazdy na parkingach podziemnych tez to czuc). Wszyscy mi mowia, ze jezdze, jak na "polsprzegle". Zamiast krecic auto na jedynce z wlaczonym reduktorem zachowuje sie jak emeryt na prochach - wolno przyspiesza, a czasem wogole nie czuc przyrostu mocy. W ten sposob czesto je przypalam i robi sie jeszcze gorzej. Kolega mechanik stwierdzil, ze Valeo maja za slaby docisk i stad problem w terenie. Teraz szukam wiec nowego, tylko czego???


Na górę
Post: pn gru 05, 2011 10:50 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Mam Valeo i nie zauważyłem tego co opisujesz. Mało tego jeżdżę na nim trzeci sezon i mimo ostrego topienia wymieniałem tylko raz łożysko - docisk i tarcza nadal hulają. Choć nie zdziwię się jeśli w końcu padnie.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pn gru 05, 2011 4:33 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
PHC Valeo a Valeo to są dwie różne sprawy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl