suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 2:12 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt maja 19, 2020 7:11 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 17, 2020 6:17 am
Posty: 12
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 1.6 8v
Model: vitara softtop
Rok prod.: 1991
Witam.
Z uwagi na to że po kupnie robi się mały przegląd, postanowiłem wymienić równiez bak paliwa.
Na ali jest identyczny więc to nie problem.
Problemami są:
1. Nie mogę ogarnąć jakie mam oznaczenie silnika - wszystko upaćkane. Bak który zdjąłem ma tylko jeden otwór na pływak, więc pompy w nim nie ma.
Pływak ma tylko 2 kable na wtyczce.
Mam nadzieję że to nie gaźnikowiec a monowtrysk - próbowałem dzwonić do ASO by mi podali cokolwiek po podaniu VIN ale oczywiście zero pomocy :)
1,5. Gdzie szukać w takim razie pompy?
2. Na baku jest jakiś mały chyba filterek, puszczony przez wężyki (czy jest mi on niezbędny czy mogę poprostu filterek pominąć i dać ciągłość przewodem gumowym?
3. Na baku jest jakiś zbiorniczek wielkości mydelniczki - cóż to takiego?
4. Gdzie dobieracie przewody gumowe paliwowe - jak mniemam jakieś z metra. (pewnie znajdę odpowiedź na to pytanie już zadane w postach na forum - dopiero się wczytuję)


Na górę
Post: śr maja 20, 2020 11:22 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
`91 to na pewno gaźnik chyba że ktoś wcześniej wtrysk tam wrzucił.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: śr maja 20, 2020 12:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
Piasek80 pisze:
`91 to na pewno gaźnik chyba że ktoś wcześniej wtrysk tam wrzucił.

Na pewno?? mam 1991r Japan i wszystko wskazuje że był tam wtrysk :?

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: śr maja 20, 2020 1:13 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Kiedyś przerabiałem temat przy okazji poszukiwań swojej i wnioski (m.in na tym forum) były takie
- wtryski zaczęły się pokazywać od ok `93r
- od `96 już każda była na wtrysku
ale może jest tak jak piszesz: zależy na jaki rynek auto pierwotnie przeznaczone było i dlatego zdarzają się sztuki wcześniej na fabrycznym wtrysku jak i później - jeszcze na gaźniku. Pozostają jeszcze kwestie roku produkcji a daty sprzedaży czy rejestracji i może to są przyczyny że papiery są z `95r i są zgodne ze stanem faktycznym zaś auto fizycznie z `93 i trochę sobie postało nim się nabywca znalazł. To może tłumaczyć loterię zasilania.
Aczkolwiek w tak wiekowych autach należy się liczyć z przeróbkami czy to w postaci montażu wtrysku czy wrzutki całego motoru z wtryskiem.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: czw maja 21, 2020 8:52 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Miałem '89 i była na wtrysku, nic tam nie było motane.
W pierwszych rocznikach gaźnik i wtrysk szły równolegle, w zależności od upodobań danego rynku, nie było tak, że do tej daty tylko gaźnik, a od tej tylko wtrysk.
Oczywiście gdzieś tam po drodze gaźników zaniechali ze względów ekologicznych.
Jak nie ma pompy w baku, to 100% gaźnik (chyba, że coś było motane), pompa mechaniczna powinna być z prawej strony głowicy silnika, bliżej grodzi.
Przewody elastyczne dobierzesz w każdym sklepie motoryzacyjnym, ja kupuję w lokalnym odpowiedniku agromy.
Nie wiem jak to wyglądało w gaźnikowej vitarze, jakiś filtr paliwa w okolicach baku z pewnością był, zawsze można go pominąć i zamontować inny pod maską; chyba, że chodzi o taki malutki duperel od odpowietrzenia.
Ta mydelniczka, jeśli dobrze pamiętam, to element układu odpowietrzenia baku.

_________________
SJ416


Na górę
Post: czw maja 21, 2020 9:33 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Moja jest na monowtrysku i przy zbiorniku paliwa mam taki filtr

Obrazek

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: czw maja 21, 2020 2:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 17, 2020 6:17 am
Posty: 12
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 1.6 8v
Model: vitara softtop
Rok prod.: 1991
Dziękuję za odpowiedzi. Podeślę wieczorem foty tego co miałem na baku bo w trasie jestem.
Już zdążyłem doczytać że opcja gaznikowa nie była najlepszą. Tzn spalanie jak V8 a mocy jak 0.9 :)
No nic. Mam nadzieję że uda się wszystko sensownie dostroić.


Na górę
Post: czw maja 21, 2020 9:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
U mnie dokładnie taki sam filtr jest.

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: śr gru 16, 2020 8:54 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 17, 2020 6:17 am
Posty: 12
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 1.6 8v
Model: vitara softtop
Rok prod.: 1991
od czego by tu zacząć.. to się nadaje na książkę :)
może tak w wieeelkim skrócie.
1. wladowalem kasę w remont silnika. finalnie okazało się że jest pęknięty blok,
gaźnika nie naprawi mechanik chyba że znajdę części. nie znalazłem.
2. SWAP na monowtrysk - nie wiem czy dobra decyzja i nie za pochopna no ale po ptokach..
moja absencja wynikała z tego że Vitara wiecznie stała u mechanika.
pomijam jakość swapa, terminowość mechanika, ceny i multum ceregieli po drodze. finalnie samochód jeździ. ale co się nastresowalem, na denerwowałem i naplacilem jak za mokre zboże to moje.
nadal silnikowi coś dolega, no ale jeżdżę bo muszę. najwyżej korba bokiem wyjdzie. :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl