suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Podstawowy remoncik po kupnie http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=20046 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | LuQ [ wt maja 19, 2020 7:11 pm ] |
Tytuł: | Podstawowy remoncik po kupnie |
Witam. Z uwagi na to że po kupnie robi się mały przegląd, postanowiłem wymienić równiez bak paliwa. Na ali jest identyczny więc to nie problem. Problemami są: 1. Nie mogę ogarnąć jakie mam oznaczenie silnika - wszystko upaćkane. Bak który zdjąłem ma tylko jeden otwór na pływak, więc pompy w nim nie ma. Pływak ma tylko 2 kable na wtyczce. Mam nadzieję że to nie gaźnikowiec a monowtrysk - próbowałem dzwonić do ASO by mi podali cokolwiek po podaniu VIN ale oczywiście zero pomocy 1,5. Gdzie szukać w takim razie pompy? 2. Na baku jest jakiś mały chyba filterek, puszczony przez wężyki (czy jest mi on niezbędny czy mogę poprostu filterek pominąć i dać ciągłość przewodem gumowym? 3. Na baku jest jakiś zbiorniczek wielkości mydelniczki - cóż to takiego? 4. Gdzie dobieracie przewody gumowe paliwowe - jak mniemam jakieś z metra. (pewnie znajdę odpowiedź na to pytanie już zadane w postach na forum - dopiero się wczytuję) |
Autor: | Piasek80 [ śr maja 20, 2020 11:22 am ] |
Tytuł: | Re: Podstawowy remoncik po kupnie |
`91 to na pewno gaźnik chyba że ktoś wcześniej wtrysk tam wrzucił. |
Autor: | michal.b [ śr maja 20, 2020 12:39 pm ] |
Tytuł: | Re: Podstawowy remoncik po kupnie |
Piasek80 pisze: `91 to na pewno gaźnik chyba że ktoś wcześniej wtrysk tam wrzucił. Na pewno?? mam 1991r Japan i wszystko wskazuje że był tam wtrysk |
Autor: | Piasek80 [ śr maja 20, 2020 1:13 pm ] |
Tytuł: | Re: Podstawowy remoncik po kupnie |
Kiedyś przerabiałem temat przy okazji poszukiwań swojej i wnioski (m.in na tym forum) były takie - wtryski zaczęły się pokazywać od ok `93r - od `96 już każda była na wtrysku ale może jest tak jak piszesz: zależy na jaki rynek auto pierwotnie przeznaczone było i dlatego zdarzają się sztuki wcześniej na fabrycznym wtrysku jak i później - jeszcze na gaźniku. Pozostają jeszcze kwestie roku produkcji a daty sprzedaży czy rejestracji i może to są przyczyny że papiery są z `95r i są zgodne ze stanem faktycznym zaś auto fizycznie z `93 i trochę sobie postało nim się nabywca znalazł. To może tłumaczyć loterię zasilania. Aczkolwiek w tak wiekowych autach należy się liczyć z przeróbkami czy to w postaci montażu wtrysku czy wrzutki całego motoru z wtryskiem. |
Autor: | Didymos [ czw maja 21, 2020 8:52 am ] |
Tytuł: | Re: Podstawowy remoncik po kupnie |
Miałem '89 i była na wtrysku, nic tam nie było motane. W pierwszych rocznikach gaźnik i wtrysk szły równolegle, w zależności od upodobań danego rynku, nie było tak, że do tej daty tylko gaźnik, a od tej tylko wtrysk. Oczywiście gdzieś tam po drodze gaźników zaniechali ze względów ekologicznych. Jak nie ma pompy w baku, to 100% gaźnik (chyba, że coś było motane), pompa mechaniczna powinna być z prawej strony głowicy silnika, bliżej grodzi. Przewody elastyczne dobierzesz w każdym sklepie motoryzacyjnym, ja kupuję w lokalnym odpowiedniku agromy. Nie wiem jak to wyglądało w gaźnikowej vitarze, jakiś filtr paliwa w okolicach baku z pewnością był, zawsze można go pominąć i zamontować inny pod maską; chyba, że chodzi o taki malutki duperel od odpowietrzenia. Ta mydelniczka, jeśli dobrze pamiętam, to element układu odpowietrzenia baku. |
Autor: | Piasek80 [ czw maja 21, 2020 9:33 am ] |
Tytuł: | Re: Podstawowy remoncik po kupnie |
Moja jest na monowtrysku i przy zbiorniku paliwa mam taki filtr |
Autor: | LuQ [ czw maja 21, 2020 2:26 pm ] |
Tytuł: | Re: Podstawowy remoncik po kupnie |
Dziękuję za odpowiedzi. Podeślę wieczorem foty tego co miałem na baku bo w trasie jestem. Już zdążyłem doczytać że opcja gaznikowa nie była najlepszą. Tzn spalanie jak V8 a mocy jak 0.9 No nic. Mam nadzieję że uda się wszystko sensownie dostroić. |
Autor: | michal.b [ czw maja 21, 2020 9:08 pm ] |
Tytuł: | Re: Podstawowy remoncik po kupnie |
U mnie dokładnie taki sam filtr jest. |
Autor: | LuQ [ śr gru 16, 2020 8:54 pm ] |
Tytuł: | Re: Podstawowy remoncik po kupnie |
od czego by tu zacząć.. to się nadaje na książkę może tak w wieeelkim skrócie. 1. wladowalem kasę w remont silnika. finalnie okazało się że jest pęknięty blok, gaźnika nie naprawi mechanik chyba że znajdę części. nie znalazłem. 2. SWAP na monowtrysk - nie wiem czy dobra decyzja i nie za pochopna no ale po ptokach.. moja absencja wynikała z tego że Vitara wiecznie stała u mechanika. pomijam jakość swapa, terminowość mechanika, ceny i multum ceregieli po drodze. finalnie samochód jeździ. ale co się nastresowalem, na denerwowałem i naplacilem jak za mokre zboże to moje. nadal silnikowi coś dolega, no ale jeżdżę bo muszę. najwyżej korba bokiem wyjdzie. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |