suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Podstawowy remoncik po kupnie
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=20046
Strona 1 z 1

Autor:  LuQ [ wt maja 19, 2020 7:11 pm ]
Tytuł:  Podstawowy remoncik po kupnie

Witam.
Z uwagi na to że po kupnie robi się mały przegląd, postanowiłem wymienić równiez bak paliwa.
Na ali jest identyczny więc to nie problem.
Problemami są:
1. Nie mogę ogarnąć jakie mam oznaczenie silnika - wszystko upaćkane. Bak który zdjąłem ma tylko jeden otwór na pływak, więc pompy w nim nie ma.
Pływak ma tylko 2 kable na wtyczce.
Mam nadzieję że to nie gaźnikowiec a monowtrysk - próbowałem dzwonić do ASO by mi podali cokolwiek po podaniu VIN ale oczywiście zero pomocy :)
1,5. Gdzie szukać w takim razie pompy?
2. Na baku jest jakiś mały chyba filterek, puszczony przez wężyki (czy jest mi on niezbędny czy mogę poprostu filterek pominąć i dać ciągłość przewodem gumowym?
3. Na baku jest jakiś zbiorniczek wielkości mydelniczki - cóż to takiego?
4. Gdzie dobieracie przewody gumowe paliwowe - jak mniemam jakieś z metra. (pewnie znajdę odpowiedź na to pytanie już zadane w postach na forum - dopiero się wczytuję)

Autor:  Piasek80 [ śr maja 20, 2020 11:22 am ]
Tytuł:  Re: Podstawowy remoncik po kupnie

`91 to na pewno gaźnik chyba że ktoś wcześniej wtrysk tam wrzucił.

Autor:  michal.b [ śr maja 20, 2020 12:39 pm ]
Tytuł:  Re: Podstawowy remoncik po kupnie

Piasek80 pisze:
`91 to na pewno gaźnik chyba że ktoś wcześniej wtrysk tam wrzucił.

Na pewno?? mam 1991r Japan i wszystko wskazuje że był tam wtrysk :?

Autor:  Piasek80 [ śr maja 20, 2020 1:13 pm ]
Tytuł:  Re: Podstawowy remoncik po kupnie

Kiedyś przerabiałem temat przy okazji poszukiwań swojej i wnioski (m.in na tym forum) były takie
- wtryski zaczęły się pokazywać od ok `93r
- od `96 już każda była na wtrysku
ale może jest tak jak piszesz: zależy na jaki rynek auto pierwotnie przeznaczone było i dlatego zdarzają się sztuki wcześniej na fabrycznym wtrysku jak i później - jeszcze na gaźniku. Pozostają jeszcze kwestie roku produkcji a daty sprzedaży czy rejestracji i może to są przyczyny że papiery są z `95r i są zgodne ze stanem faktycznym zaś auto fizycznie z `93 i trochę sobie postało nim się nabywca znalazł. To może tłumaczyć loterię zasilania.
Aczkolwiek w tak wiekowych autach należy się liczyć z przeróbkami czy to w postaci montażu wtrysku czy wrzutki całego motoru z wtryskiem.

Autor:  Didymos [ czw maja 21, 2020 8:52 am ]
Tytuł:  Re: Podstawowy remoncik po kupnie

Miałem '89 i była na wtrysku, nic tam nie było motane.
W pierwszych rocznikach gaźnik i wtrysk szły równolegle, w zależności od upodobań danego rynku, nie było tak, że do tej daty tylko gaźnik, a od tej tylko wtrysk.
Oczywiście gdzieś tam po drodze gaźników zaniechali ze względów ekologicznych.
Jak nie ma pompy w baku, to 100% gaźnik (chyba, że coś było motane), pompa mechaniczna powinna być z prawej strony głowicy silnika, bliżej grodzi.
Przewody elastyczne dobierzesz w każdym sklepie motoryzacyjnym, ja kupuję w lokalnym odpowiedniku agromy.
Nie wiem jak to wyglądało w gaźnikowej vitarze, jakiś filtr paliwa w okolicach baku z pewnością był, zawsze można go pominąć i zamontować inny pod maską; chyba, że chodzi o taki malutki duperel od odpowietrzenia.
Ta mydelniczka, jeśli dobrze pamiętam, to element układu odpowietrzenia baku.

Autor:  Piasek80 [ czw maja 21, 2020 9:33 am ]
Tytuł:  Re: Podstawowy remoncik po kupnie

Moja jest na monowtrysku i przy zbiorniku paliwa mam taki filtr

Obrazek

Autor:  LuQ [ czw maja 21, 2020 2:26 pm ]
Tytuł:  Re: Podstawowy remoncik po kupnie

Dziękuję za odpowiedzi. Podeślę wieczorem foty tego co miałem na baku bo w trasie jestem.
Już zdążyłem doczytać że opcja gaznikowa nie była najlepszą. Tzn spalanie jak V8 a mocy jak 0.9 :)
No nic. Mam nadzieję że uda się wszystko sensownie dostroić.

Autor:  michal.b [ czw maja 21, 2020 9:08 pm ]
Tytuł:  Re: Podstawowy remoncik po kupnie

U mnie dokładnie taki sam filtr jest.

Autor:  LuQ [ śr gru 16, 2020 8:54 pm ]
Tytuł:  Re: Podstawowy remoncik po kupnie

od czego by tu zacząć.. to się nadaje na książkę :)
może tak w wieeelkim skrócie.
1. wladowalem kasę w remont silnika. finalnie okazało się że jest pęknięty blok,
gaźnika nie naprawi mechanik chyba że znajdę części. nie znalazłem.
2. SWAP na monowtrysk - nie wiem czy dobra decyzja i nie za pochopna no ale po ptokach..
moja absencja wynikała z tego że Vitara wiecznie stała u mechanika.
pomijam jakość swapa, terminowość mechanika, ceny i multum ceregieli po drodze. finalnie samochód jeździ. ale co się nastresowalem, na denerwowałem i naplacilem jak za mokre zboże to moje.
nadal silnikowi coś dolega, no ale jeżdżę bo muszę. najwyżej korba bokiem wyjdzie. :(

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/