suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 2:30 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lut 03, 2021 11:04 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt cze 25, 2019 8:35 pm
Posty: 28
Witam wszystkich
Posiadam Grand Vitare 3d i mam pytanie, te auta maja z tylu i z przodu te oczka do ciagniecia holowania ,nie wiem czy dobrze kojarze ale gdzies czytalem ze lepiej za ktores oczko nie ciagnac bo moze negatywnie na rame wplywac nie wiem czy to prawda????
Ale jezeli sa dwa to sie wydaje ze powinny byc oba te miejsca mocne na tyle zeby nic nie uszkodzic?

Chodzi o to ze ostatnio bylem dosc agresywnie wyrywany z blota tak pod ukosem za tylne oczko (foty w linku ponizej) i wyrwalo mi sie ono, i teraz pytanie czy rama sie mogla skrzywic jezeli auto stalo ukosnie???

Foty w linku
https://photos.app.goo.gl/1qSBHuN7kczh88w76


Na górę
Post: śr lut 03, 2021 12:55 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Pytanie jak agresywnie?
Czy ucho się wyrwało bo było bardzo szarpane czy może było po prostu zgniłe na spawie?
Jak mocno ktoś się znęcał to raczej mocowania budy do ramy mogły ucierpieć. Rama raczej mało prawdopodobne, chyba, że zgniła już to się mogła odkształcić. Ale raczej ramą bym się nie przejmował jeśli vitara nagle nie zaczęła krzywo jeździć :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lut 04, 2021 8:54 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt cze 25, 2019 8:35 pm
Posty: 28
Tak jak napisalem powyzej stalem pod ukosem i jak to przy wyciaganiu musial mnie szarpnac zeby wyciagnac, dokladne zdjecia wyrwanego oczka oraz pozycji i miejsca z jakiego bylem wyciagany sa w linku
widac jakas rdze przy tym oczku, rama i mocowania sa bardzo dobre bo to egzemplarz z cieplych rejonow wloch :)


Na górę
Post: czw lut 04, 2021 10:15 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Nikt nie oceni ile tam jest rdzy na podstawie zdjęć. Trzeb ocenić organoleptycznie, podejść i dzióbnąć śrubokrętem.
Na zdjęciach nie widać wektora prędkości ani masy samochodu wyciągającego, ilości szarpnięć, rodzaju i długości liny, brak rozrysowanych wektorów siły i nie określiłeś kleistości błota. Nie wspomnę o temperaturze, wilgotności względnej i średnim wieku drzew w promieniu 100 metrów :)
A tak na poważnie to nie dowiesz się dopóki nie zrobisz pomiarów, co jest bez sensu przy tak leciwej vitarze. Jak napisałem wczesniej: jeśli nie skręca sama po tej operacji to nie ma co się przejmować. W Vitarze są inne dużo słabsze niż rama elementy które się mogą poddać podczas takich operacji.
Tym bardziej, że to prawdopodobnie nie ostatnia taka akcja. Koniecznie trzeba przyspawać porządnie ucho lub dorobić nowe i cieszyć się vitarą.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lut 04, 2021 10:19 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Sprawdź sobie przekątne w ramie. Zwykłą miarką, kładąc się pod autem - we dwóch będzie wygodniej. I będziesz wiedział czy rama się wykrzywiła :roll:

lesniewski pisze:
za tylne oczko (foty w linku ponizej) i wyrwalo mi sie ono

Podeślij zdjęcie wyrwanego uchwytu holowniczego, bo jest tylko takie, gdzie uchwyt jest na miejscu:

PS.
Pisz normalnie w jednym kolorze, bo jak pół tekstu jest różowa to ciężko się to czyta.

Obrazek

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr lut 10, 2021 9:48 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt cze 25, 2019 8:35 pm
Posty: 28
danthe pisze:
W Vitarze są inne dużo słabsze niż rama elementy które się mogą poddać podczas takich operacji.

Np jakie ??? :) oprocz wspomnianych mocowaniach budy do ramy?? Pytam poprostu Panowie z ciekawosci po czym ewentualnie poznac czy cos sie w aucie stalo czy moze nie :)
Wspomniales o tych np mocowaniach budy do ramy??? Ale moze by mogly bardziej ucierpiec gdyby oczko bylo przyspawane do budy i wtedy bysmy za nia ciagneli i najwieksze naprezenia by wtedy byly na mocowaniach niz wtedy kiedy jest tak jak rzeczywiscie w tych autach ze oczko jest do ramy przyspawane ??? Nie wiem czy dobrze mysle?? :)
To moja pierwsza terenowka dlatego pytam o takie moze co dla niektorych oczywiste rzeczy dlatego prosze o wyrozumialosc :)


Na górę
Post: śr lut 10, 2021 1:04 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Z własnego doświadczenia. Część to nie są skutki wyrywania z kolein, ale część ewidentnie tak.

  • pogięte drążki układu kierowniczego
  • wyrwany wąs drążka kierowniczego
  • zgięty wahacz przedni przy mocowaniu sworznia dolnego (nie wiem jak to możliwe, ale się stało)
  • zgięty tylny amortyzator
  • nadwyrężone mocowanie tylnego wahacza - to można powiedzieć że rama została uszkodzona :)
  • wyrwane mocowania budy - to od wyciągania dużo cięższego auta z lodu
  • wyrwany sworzeń sierżanta

Rama raczej pozostaje prosta. Prędzej się podda np. mocowanie tylnego mostu niż skrzywi rama moim zdaniem.
Szczerze powiem, że nie mierzyłem ramy od 10 lat, więc w sumie nie wiem czy się nie pokrzywiła :) Ale Vitara jeździ w miarę prosto jak na taką umęczoną zmotkę.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr lut 10, 2021 1:19 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt cze 25, 2019 8:35 pm
Posty: 28
Rozumiem , no mam nadzieje ze u mnie wszystko jest ok, jeszcze dokladnie sprawdze ale dzieki bardzo za odpowiedz :)


Na górę
Post: czw lut 11, 2021 9:35 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Pamiętaj tylko, że Danthe napisał o Vitarze. To żebyś nie szukał sierżanta u siebie :mrgreen:

  • pogięte drążki układu kierowniczego
  • wyrwany wąs drążka kierowniczego - Nie dotyczy GVI
  • zgięty wahacz przedni przy mocowaniu sworznia dolnego (nie wiem jak to możliwe, ale się stało) - Nie dotyczy GVI
  • zgięty tylny amortyzator
  • nadwyrężone mocowanie tylnego wahacza - to można powiedzieć że rama została uszkodzona :)
  • wyrwane mocowania budy - to od wyciągania dużo cięższego auta z lodu
  • wyrwany sworzeń sierżanta - Nie dotyczy GVI

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lut 11, 2021 9:37 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 24, 2019 9:33 am
Posty: 172
Silnik: 2.0 TD
Model: Vitara I Long
Rok prod.: 1997
Najgorsza z tego co wiem jest belka, na której jest jedna poducha mostu i mocowanie wahaczy z przodu. Po przywaleniu w kamulec gnie się i rama traci geometrię. Dlatego lepiej ją wzmocnić i wrzucić płytę pod silnik. Reszta to pikuś :)


Na górę
Post: czw lut 11, 2021 11:31 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
radzik071 pisze:
Pamiętaj tylko, że Danthe napisał o Vitarze. To żebyś nie szukał sierżanta u siebie :mrgreen:
[*]zgięty wahacz przedni przy mocowaniu sworznia dolnego (nie wiem jak to możliwe, ale się stało) - Nie dotyczy GVI

Dotyczy, tylko że mocowanie dolnego sworznia jest niewymienne w GV. W Vitarze 2.0 16v też sa takie jak w GV.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lut 11, 2021 5:24 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Mocowanie sworznia w żeliwnych wahaczu 2.0 pogięło ? czy w blaszanym z 1.6 ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl