suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 8:11 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 15, 2009 2:33 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr lip 15, 2009 2:29 pm
Posty: 2
Urzytkuję Vitarę z roku 93 do dnia dzisiejszego nie było problemu, ale to się niestety zmieniło, a mianowicie: zaświeciła się kontrolka CHECK ENGINE przy prędkości powyżej 100Km/h i przejechaniu autostradą 40 km. Na komputerze wyszło że powodem jest uszkodzona sonda lambda. Po jej wymianie kontrolka nadal się oświeca przy prędkości ponad 100km/h i przejechaniu około 30 km. komputer znów wskazuje uszkodzoną sondę. Po rozłączeniu akumulatora na godzine lub dłużej i skasowaniu pamięci komputera zrobiłem test że jeżeli jadę poniżej 100km/h w granicach 80-90km/h i trasy ponad 100km nic się nie dzieje. Może któryś z kolegów urztkujących ten samochów zna rozwiązanie mojego problemu.



pozdrawiam

karolek


Na górę
Post: śr lip 15, 2009 3:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Błąd sondy lambda pojawia się gdy przez dłuższy czas nie ma oscylacji napięcia z sondy. A napięcie jest stałe gdy:
- uszkodzona jest sonda, lub jej połączenia
- mieszanka jest stale za uboga
- mieszanka jest stale za bogata
Tak więc samochód trzeba dobrze przebadać i ustalić przyczynę problemu.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: śr lip 15, 2009 8:45 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr cze 13, 2007 7:37 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Elblag
nie wiem jak inni ale ja olewam to juz od 3 lat :D

_________________
vitka long 1.6 16v 91r lift 2"
vitka cabrio 1.6 8v94r seria- sprzedana :(


Na górę
Post: pt lip 17, 2009 5:37 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr lip 15, 2009 2:29 pm
Posty: 2
Problem rozwiązany Przyczyna ;
zabrudzony zawór recylkulacji spalin
Pozdrawiam


Na górę
Post: pt lip 17, 2009 8:29 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt paź 03, 2008 11:51 am
Posty: 104
Jest gdzieś na forum opis czyszczenia tego EGRa?


Na górę
Post: pt lip 17, 2009 3:26 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
dołącze się do postu jak się czyści ten zawór :)

ja jeżdze z tym czekiem już od pol roku, wyswietla mi sie gdy przekracze 100km ale po dluzszej jezdzie, zlewam to, bo nic sie i tak nie zmienia a samochod pali tyle palil.
Ale moze przeczyszczenie tego zawroka i mi pomoze, bo wkurzajaca jest ta kontrolka :)

pozdrawiam

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: pt lis 13, 2009 12:49 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Nie wiem jak się czyści, ale wiem jak się zatyka - i nie ma problema :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl