suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Optymalne obroty silnika
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=2599
Strona 1 z 1

Autor:  vonBraun [ pn gru 07, 2009 1:56 am ]
Tytuł:  Optymalne obroty silnika

Witam,

W podręczniku do Suzi mam wypisane maksymalne prędkości jazdy na konkretnych biegach - niewiele to daje. Po niedawnym kursie prawka na Punciaku mam natomiast przyzwyczajenia dotyczące używania biegów w zależności od obrotów, i generalnie odruchy mam takie, że staram się trzymać około 2000, niekiedy ciut (2200 np.) więcej.
Nawiasem, na Obwodnicy Trójmiasta, jadąc 100/h mam chcąc nie chcąc 3000 na piątce (ewidentnie Suzi nie jest stworzona do prędkości nadświetlnych) .
Dodam jeszcze, że kumpel radził mi zmieniać biegi mocno rozkręcając przedtem silnik tak do 3000-4000 -"bo 16 zaworowy lubi takie obroty", a potem jechać na około 2200.
Czy ktoś znający mój model Suzi/por. podpis/ mógłby to skomentować?

pozdrawiam
vonBraun

Autor:  konrad [ pn gru 07, 2009 7:17 am ]
Tytuł:  Re: Optymalne obroty silnika

Twój kumpel ma rację, zobacz na charakterystykę silnika suzuki
zwłaszcza na moment obrotowy ...
Te silniki lubią obroty ... i przy 2000rpm się trochę męczą ;)
Więc przy przyspieszaniu/podjazdach pod górę, nie warto schodzić poniżej 2500rpm
zresztą u mnie wyraźnie czuć, że silnik się męczy ...
wykres momentu
http://suzuki.a-ng.eu/forum/download/file.php?id=715&mode=view

Autor:  davejr [ pn gru 07, 2009 8:39 am ]
Tytuł:  Re: Optymalne obroty silnika

zgadza się wszystkie benzyniaki lubią wyższe obroty (oczywiście porównując do klekota)
spokojnie możesz kręcić nawet do 5 tysi :wink:

Autor:  piotrk [ pn gru 07, 2009 8:46 am ]
Tytuł:  Re: Optymalne obroty silnika

dobrze piszą - jak się człowiek turla po mieście, to te 2200-2500 rpm spokojnie wystarczają. Na pewno nie warto schodzić poniżej 2000 rpm, bo wtedy już jest ciężko (chyba, że na reduktorze ;) ).
Jak chcesz jeździć dynamicznie, to mnie osobiście najfajniej jeździ się w zakresie 3000-5000 rpm ;) a silnik możesz spokojnie kręcić nawet do 6 tys jak Cie przycisnie.

Autor:  vonBraun [ pn gru 07, 2009 8:40 pm ]
Tytuł:  Re: Optymalne obroty silnika

thx za odpowiedzi, chciałbym jeszcze zrozumieć to:

download/file.php?id=715&mode=view

"Die kombinierte Zentraleinheit fur Getriebe und Verteilergetriebe"
bo ja dojczandskiego jazyka nicht fersztejn ;-)

Inaczej mówiąc co jest na lewej i prawej osi pionowej wykresu bo na poziomej, skojarzyłem że obroty.

pozdrawiam
vonBraun

Autor:  konrad [ pn gru 07, 2009 9:28 pm ]
Tytuł:  Re: Optymalne obroty silnika

vonBraun pisze:
thx za odpowiedzi, chciałbym jeszcze zrozumieć to:

download/file.php?id=715&mode=view

"Die kombinierte Zentraleinheit fur Getriebe und Verteilergetriebe"
bo ja dojczandskiego jazyka nicht fersztejn ;-)

Inaczej mówiąc co jest na lewej i prawej osi pionowej wykresu bo na poziomej, skojarzyłem że obroty.

pozdrawiam
vonBraun



jeden to wykres mocy w kw/ps
drugi płaski, to wykres momentu w Nm (oś po lewej)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/