suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:43 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
Post: pn lis 07, 2016 4:06 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Lukasz Hunter pisze:
jeśli wskazówka zatrzymuje się na pierwszej kresce jak na foto poniżej to jest standardowa temperatura pracy w vitarze i nic z tym nie zrobisz chyba ze zakleisz chłodnicę błotem to pójdzie wyżej


Etam nic nie zrobisz...

Przepis:
Wyjmuje się zegar temperatury i dogina sprężynkę, żeby wskazówka dochodziła do połowy.
Od razu cieplej :wink:


Na górę
Post: wt lis 22, 2016 11:06 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Cześć :) Przed zdjęciem głowicy zrobiłem chamski eksperyment a mianowicie do płynu w chłodnicy wsypałem całe opakowanie kwasku cytrynowego i trochę pojeździłem i powiem wam że pomogło, zrobiło się dużo cieplej :) Później rozebrałem głowicę i widziałem duże wżery w kilku miejscach ale to dlatego że ktoś przede mną musiał jeździć na wodzie zamiast płynu chłodniczego. Wątpię żeby w ciągu kilku dni zrobiły mi się tak duże wżery. Poza tym kiedy pierwszy raz wlałem płyn do chłodzenia a po około miesiącu go spuściłem był całkowicie brązowy. Przed zamontowaniem głowicy wywaliłem wszystkie węże od chłodzenia, wyjąłem pompę wody i rurkę która jest za nią, wszędzie gdzie widziałem drobne pocenie się węży w miejscu styku guma-metal: zdemontowałem, oczyściłem i pomalowałem. Węże do parownika LPG idą teraz szeregowo z nagrzewnicą a nie tak jak to było wcześniej równolegle. Teraz jest dużo cieplej w aucie więc wydaje mi się że to problem z zakamienioną nagrzewnicą. Jeśli chodzi o wskaźnik temperatury to nadal nie dochodzi do środka ale wiele mu nie brakuje.

Przemek
Suzuki Vitara 1,6 8V
benzyna/gaz

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Post: ndz sty 15, 2017 10:41 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sty 08, 2017 1:22 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Przemyśl
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Witam.
Panowie mam problem z temperaturą w 1.6 8V lpg .Objawy powtarzają się te same co opisane wcześniej czyli wskaźnik nie podnosi się wyżej jak do pierwszej kreski chyba że zatkam całkowicie chłodnicę to się podniesie wyzej. Wisko raczej sprawne bo można je zatrzymać palcami przy tej temp. Dolny wąż chłodnicy zimny,chłodnica dołem też jak sciskam węże to widać ruch plynu.Podczas pracy silnika rozgrzanego można odkręcić korek od chłodnicy i płynu nie wywali. Ogrzewanie działa prawidłowo. Dodatkowo obroty na gazie około 1000 na benzynie 1200. Dodatkowo nie chce się przełączać na gaz przez niską temperaturę,ale jak się dogrzeje po zatkania chłodnicy to się przełączy, Z rzeczy które zrobiłem to wymieniony termostat na 82 i nowy czujnik temp. W obudowie termostatu.
Co może być przyczyną tych objawów?? Zamulona chłodnica? Niewydajna pompa wody?? Jest gdzieś jeszcze jakiś czujnik temperatury?
Z góry dzięki za odp.

Dorzucę jeszcze coś. W moim drugim aucie (Honda Crv) po przejechaniu kilku km w mieście objawy takie same czyli chłodnica zimna dolny wąż też,temperatura na wskaźniku ok.
Kolejne auto seat ibiza przejechane kilkanaście km również chłodnica zimna dolny przewód też wskaźnik leży na samym dole.W obydwu przypadkach termostat sprawny na 99%.Pytanie czy my nie szukamy sobie dziury w całym z tym niedogrzaniem silnika, zwłaszcza,że w suzuki wentylator chodzi cały czas a w w\w autach nie.


Na górę
Post: wt sty 17, 2017 9:06 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
KrisCh pisze:
Witam.
Panowie mam problem z temperaturą w 1.6 8V lpg .Objawy powtarzają się te same co opisane wcześniej czyli wskaźnik nie podnosi się wyżej jak do pierwszej kreski chyba że zatkam całkowicie chłodnicę to się podniesie wyzej. Wisko raczej sprawne bo można je zatrzymać palcami przy tej temp. Dolny wąż chłodnicy zimny,chłodnica dołem też jak sciskam węże to widać ruch plynu.Podczas pracy silnika rozgrzanego można odkręcić korek od chłodnicy i płynu nie wywali. Ogrzewanie działa prawidłowo. Dodatkowo obroty na gazie około 1000 na benzynie 1200. Dodatkowo nie chce się przełączać na gaz przez niską temperaturę,ale jak się dogrzeje po zatkania chłodnicy to się przełączy, Z rzeczy które zrobiłem to wymieniony termostat na 82 i nowy czujnik temp. W obudowie termostatu.
Co może być przyczyną tych objawów?? Zamulona chłodnica? Niewydajna pompa wody?? Jest gdzieś jeszcze jakiś czujnik temperatury?
Z góry dzięki za odp.

Dorzucę jeszcze coś. W moim drugim aucie (Honda Crv) po przejechaniu kilku km w mieście objawy takie same czyli chłodnica zimna dolny wąż też,temperatura na wskaźniku ok.
Kolejne auto seat ibiza przejechane kilkanaście km również chłodnica zimna dolny przewód też wskaźnik leży na samym dole.W obydwu przypadkach termostat sprawny na 99%.Pytanie czy my nie szukamy sobie dziury w całym z tym niedogrzaniem silnika, zwłaszcza,że w suzuki wentylator chodzi cały czas a w w\w autach nie.


w większości vitar na rozgrzanym wskaźnik na pierwszej kresce to odpowiednia temperatura pracy...
jak piszesz szukanie dziury w całym

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Post: wt sty 17, 2017 9:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sty 08, 2017 1:22 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Przemyśl
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Dzięki za ODP. W takim razie byle do wiosny.

Jeszcze coś w temacie.U mnie na 99% powodem niedogrzewania silnika jak się okazało jest winna chłodnica,a dokładniej powodem jest to, że mam założoną chłodnicę z vitary z silnikiem 2,0 więc jest większa od standardowej dedykowanej do 1.6.


Na górę
Post: wt lis 28, 2017 7:05 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 07, 2017 4:35 am
Posty: 16
Lokalizacja: Mielno
Silnik: 2.0 lpg
Model: GV cabrio
Rok prod.: 2000
Kontynuuje temat ....
Silnik 2.0 lpg GV1
Brak ogrzewania wiec poczytałem posty i w ruch poszedł ocet., dwa płukania i masę czegoś żółtego wylata :)

Nagrzewnice dmuchłem powietrzem i wodą pod cisnieniem, ale nie była zawalona .
Zalałem płyn i duuuuupa
Hmmm czytam dalej i po poście od @radzika i temacie o zmielonych łopatkach pompy wody wiec postanowiłem wymienić i ją.
Kupiona oryginalna japońska.
Dzięki Wam dostałem manualna napraw,wiec dzisiaj razkrecilem wszystko i po wymianie pompy test.....
Dzibko lepiej ale minimalnie .
zciskalem przewody do parownika lpg ale efektu brak . dopiero przy 3000 obrotów powrotny wąż do nagrzewnicy był ciepły .

Woda lekko przez nagrzewnice przeplywala wiec już zgłupiałem


Na górę
Post: czw lis 30, 2017 10:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lut 25, 2017 10:11 pm
Posty: 224
Model: Cabrio
Rok prod.: 2000
Woda lekko przez nagrzewnice przeplywala wiec już zgłupiałem[/quote]

ma przepływać normalnie. Na 99% zamulona nagrzewnica.

_________________
Suzuki vitara cabrio 1.8T 20Vt


Na górę
Post: ndz gru 17, 2017 5:40 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 07, 2017 4:35 am
Posty: 16
Lokalizacja: Mielno
Silnik: 2.0 lpg
Model: GV cabrio
Rok prod.: 2000
Problem rozwiązany.
Aż lub tylko 2 dzionki na to poświęciłem .... Posłuchałem kolegi @szyman i zamówiłem nową nagrzewnice, używaną ale jak nowa. Co się okazało .... Któryś z poprzednich właścicieli nasypał do układu środka uszczelniajacego który zatkał nagrzewnice. Jak chciałem odkamienic to rozpuscilem jeszcze bardziej to dziadostwo i dopiero narobilem bigosu . W chłodnicy było pełno żółtego błotka (jak pyłek akacji na wiosnę )

Teraz już wiem dlaczego mechanicy biorą tak dużo monety za wymianę nagrzewnicy.... O boziu jak ja przeklinałem 2 dni. Składanie było jeszcze gorsze .
Teraz jeszcze nie podłączyłem nowej nagrzewnicy tylko czyszcze układ z tego żółtego kure...twa mam nadzieje ze z dwa dzwonki i wszystko wypłucze i temat przejdzie do historii .
Pozdrawiam wszystkich co podejmą się tego samodzielnie jak ja .


Na górę
Post: śr sty 17, 2018 11:04 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 21, 2012 7:17 am
Posty: 96
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio 1,6 JXL
Rok prod.: 1990
Oj też się nagimnastykowałem z wyminą nagrzewnicy z tym ze moja robota poszła na próżno bo teraz i tak nie grzeje, wieje chłodem. I teraz sam nie wiem czy tą co włożyłem była w takim samym stanie jak ta którą wymontowałem. Czytając wątek podejrzewam że może w pompie łopatki się zutylizowały i za małe jest ciśnienie w obiegu. Jak się trochę ociepli to wymieniam jeszcze pompę. Do wiosny jeszcze daleko, a w zimnym aucie niemiło się jeździ :evil:

_________________
Vitara 94r., Vitara 90r., Vitara 91r.


Na górę
Post: śr sty 17, 2018 1:41 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 07, 2017 4:35 am
Posty: 16
Lokalizacja: Mielno
Silnik: 2.0 lpg
Model: GV cabrio
Rok prod.: 2000
Powiem Ci jaki numer..... Przed wczoraj wlozylem nowa skrzynie biegow ale silnik tez mialem na zewnatrz. Po wlozeniu wszystkiego i zalaniu plynu auto sie gotowało. Mysle sobie termostat.... Wsadzilem nowy .... Silnik sie grzeje i gotuje.... Po kilku godzinach patrze na dwumiesieczna nową pompe wody (japonska GMB ) i ja wykrecilem a tam łopatki odpadły od ośki. Mam juz nową ale jakie bylo moje zdziwienie ze taki oryginal padl.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl