suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 1:54 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 19, 2013 12:17 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
u mnie pomógł niemądry kolega :lol: :lol:
suka gorąca to zgasiłem a ten za korek i odkręcił :lol: :mrgreen: :lol:
wystraszył się i odskoczył na szczęście a ja za korek i go ciach zakręciłem 8)
wyssało wsio z wyrównawczego(zalanego do pełna) i jest git :D :P 8)

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: wt mar 19, 2013 12:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2012 8:28 am
Posty: 408
Lokalizacja: Kamienica Szlachecka - pomorskie
Może spróbuje he he ..


P.S. u was też taka zima jak na Kaszubach bo tu koniec świata....?????????? :mrgreen:

_________________
Maciej
NADZORY BUDOWLANE , KOSZTORYSOWANIE 607943101
Vitara 1.6 8V LPG 1989
Lift 4" Radzikone, Koła 225/75/15 kopia SAHARA, SNORKEL
http://www.fotosik.pl/u/macias320/album/1323439
e-mail: maciejh@vp.pl

http://www.ermail.pl/klik/UXNSa2oG


Na górę
Post: wt mar 19, 2013 12:49 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
tylko nie otwieraj do końca żebyś się nie poparzył
osobiście odradzam coś takiego :lol:

u mnie dmucha i chucha i wieje śniegiem :D :lol:

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: wt mar 19, 2013 2:42 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr sty 02, 2013 6:26 pm
Posty: 24
Lokalizacja: świętokrzyskie
W silniku 1.6 8v musi być termostat 82C. Wyższa temp. otwarcia powoduje nagły spadek temperatury widoczny na wskaźniku.

_________________
Vitara 3D 1990r. 1.6 8v


Na górę
Post: wt mar 19, 2013 5:14 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
a ja nie wiem jaki brałem hehe
wiem że od slawa z forumowego sklepiku

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: czw mar 21, 2013 11:27 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2012 8:28 am
Posty: 408
Lokalizacja: Kamienica Szlachecka - pomorskie
A vitara jak nie grzała tak nie grzeje........głowica zrobiona termostat nowy korek w chłodnicy domy..... autko chodzi ładnie żadnych problemów...... Raz tylko po wymianie uszczelki pod głowicą grzała ładnie ale wtedy trzymałem 3 - 3,5 tys obrotów przez 5 minut..... .

_________________
Maciej
NADZORY BUDOWLANE , KOSZTORYSOWANIE 607943101
Vitara 1.6 8V LPG 1989
Lift 4" Radzikone, Koła 225/75/15 kopia SAHARA, SNORKEL
http://www.fotosik.pl/u/macias320/album/1323439
e-mail: maciejh@vp.pl

http://www.ermail.pl/klik/UXNSa2oG


Na górę
Post: śr lis 02, 2016 11:23 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Cześć wszystkim:) Chciałem odświeżyć temat zbyt niskiej temperatury w vitarze :/ U mnie jest ten sam problem: temperatura nie osiąga 90 stopni, jest gdzieś w pozycji 1/3 skali całego zegara. Mam trzy termostaty dwa testowałem zarówno w samochodzie jak i w gorącej wodzie badając temp przy której się otworzą i na 100% są w porządku. jeden z nich ma temp otwarcia 88 stopni i na nim wskazówka trochę szaleje ale doczytałem żeby stosować ten 82 stopnie. Jutro go zamontuje :) Problem najgorszy jest w tym że w środku leci ledwo ciepłe powietrze a zima zbliża się dużymi krokami :/
Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem termostat i nic to nie dało, drugie co zrobiłem to przy nagrzanym pracującym silniku wypiąłem na żywca dolny przewód od nagrzewnicy, niestety nadal nic się nie zmieniło. Trzecie co zrobiłem to wywaliłem sprzęgło wiskotyczne i wstawiłem wentylator od renault megane ( wentylator dwubiegowy, czujnik wstawiłem również pod dwa biegi co jest logiczne, temperatura otwarcia pierwszego biegu to 93 stopnie a drugiego chyba 105 stopni ) niestety nic to nie pomogło :/ nie wiem już co robić. Jutro zmierzę jeszcze temperaturę jaka jest dokładnie na czujniku temperatury który wstawiłem. Czyściłem również cały układ zarówno specjalnym płynem jak i chamsko octem. Płynu w zbiorniczku nie ubywa. Podejrzewam że gdyby nagrzewnica była zakamieniona to to płyn chłodniczy miał by problem z przepływem a tu zdrowo leciało. Jakieś pomysły panowie ? Jedyne co mi przychodzi jeszcze na myśl to zmniejszyć obroty wentylatora tak żeby układ osiągnął te 90 stopni. Pozdrawiam

Vitara 1,6 8V
Benzyna/Gaz
Przemek

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Post: czw lis 03, 2016 8:43 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:43 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Poznan
a samym powietrzem mocno dmucha czy ledwo co ?

_________________
Wszystkie części używane do Vitary
Wysyłka i odbiór osobisty.
Dzwoniąc powołaj się na forum ;-)
Poznań 602 813 811


Na górę
Post: czw lis 03, 2016 9:33 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 12:35 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 2.0 HDi
Model: Granda 1
Rok prod.: 2005
Podepne się pod temat bo mam podobny problem tyle ze z 1.6 16V. Wymieniłem juz 2 krotnie termostat i czujnik temperatury. Z tego co wydedukowałem czujnik pokazuje OK ponieważ gazownik mierzył temp swoim sprzetem i potwierdził ze jest za niska.
Wskazówka temp na desce zatrzymuje sie 1mm za polem cold. Nie jest to nawet 1/3 skali. Nagrzewa sie normalnie i w kabinie dmucha ciepłym.
Wiskoza pracuje prawidłowo. Tzn wg tego co sie orientuje powinna się krecić cały czas (można ją zatrzymać reką) ale powyżej temp krytycznej (nie wiem dokladnie ile ona wynosi) wiskoza spina się na sztywno.
Poradźcie gdzie szukać bo silnik cały czas lata niedogrzany.

_________________
Long 1.6 16V automat. Lift Hunter 4", body Radzik 5cm, blokada LR1532, kółka 30" Federal COURAGIA MT - był
jest Granda 2.0 HDi 2005


Na górę
Post: czw lis 03, 2016 10:13 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Powietrze dmucha dobrze. Rozumiem że to pytanie o wentylator kabinowy. Jeśli tak to jest sprawny na milion procent. Czytałem już wiele artykułów ale nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Każdy wymienia termostat i niby jest ok. W Vitarach jak widać nie jest ok :/


Vitara 1,6 8V
Benzyna/Gaz
Przemek

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Post: pt lis 04, 2016 8:46 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
W jaki sposób masz wpięty parownik od lpg?
Jeśli jest wpięty bocznikowo, to jest taka możliwość, że większość płynu, który powinien trafić do nagrzewnicy przepływa przez parownik i wraca do silnika, bo opory przepływu w parowniku są dużo mniejsze niż w nagrzewnicy.
Btw. w vitarach i samuraiach to raczej norma, że na prawidłowo nagrzanym silniku wskazówka temperatury zatrzymuje się w okolicach 1/3 skali.

_________________
SJ416


Na górę
Post: pt lis 04, 2016 5:50 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Kurcze chłopie jesteś geniuszem :) Znaczy jeszcze tego nie sprawdziłem ale faktycznie na "chłopski rozum" tak to będzie działać. Kiedy parownik jest wpięty równolegle to przez nagrzewnice może wcale nie płynąć płyn chłodniczy przez co nie będzie grzać. U mnie faktycznie instalacja podtlenku gazu jest wpięta bocznikowo czyli równolegle i to może być problem. Dziś postaram się zrobić test: wezmę trytytki i ścisnę nimi węże które wchodzą w parownik. Wiadomo, że wiąże się to z tym że będę musiał jechać na benzynie całą drogę :( :D:D:D jeśli test przejdzie pomyślnie to podłącze parownik szeregowo z nagrzewnicą :) Jeśli chodzi o ten wskaźnik temp to też tak doczytałem że to normalne że pokazuje na 1/3 skali ale wkurza to trochę. Aha, ogólnie to zrobiłem test z termostatami i jeden który mam obecnie założony 82 stopniowy jest najlepszy ponieważ trzyma temperaturę ponad 1/3 skali. Drugi miał niższe wskazanie na liczniku mimo że też 82 stopniowy, a trzeci wahlera 88stopni był ok ale temperatura strasznie skakała kiedy patrzyłem na wskaźnik.

Pytanie dodatkowe: chodzi o czujnik powietrza dolotowego. Jaka jest cena i gdzie kupić ? bo na allegro wyskoczyło 280zł :/

http://allegro.pl/suzuki-vitara-samurai ... 89993.html

Suzuki Vitara 1,6 8V
Benzyna/Gaz

Przemek

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Post: pt lis 04, 2016 10:36 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
jeśli wskazówka zatrzymuje się na pierwszej kresce jak na foto poniżej to jest standardowa temperatura pracy w vitarze i nic z tym nie zrobisz chyba ze zakleisz chłodnicę błotem to pójdzie wyżej


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Post: sob lis 05, 2016 8:44 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
U mnie wskazówka jest dużo wyżej ale do środka jej trochę brakuje.

Suzuki vvitara1.6 8v
Benzyna/Gaz
Przemek

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Post: ndz lis 06, 2016 9:42 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Cześć :) zrobiłem test a mianowicie jeden z węży do parownika ścisnąlem metalową opaską tak że nie było przepływu płynu chłodzącego co sprawdziłem próbując przełączyć się na gaz. Wtedy auto zgasło. Wyniki testu niestety nie są dobre ponieważ w samochodzie była taka sama temperatura jak i przed testem. Czyli to że parownik jest wpięty równolegle to nie to. Jakieś pomysły ? Mi jedynie przychodzi na myśl zakamieniona nagrzewnica. Tylko czemu kiedy wypiąlem przewód bezpośrednio z nagrzewnicy to płyn leciał z normalną prędkością ? brak mi pomysłów. A może ktoś wie ile dokładnie litrów powinno wejść do całego układu chłodzenia ? to może być jakaś wskazówka. Wyciągnięcie nagrzewnicy to z tego co czytałem nie łatwa sprawa ponieważ trzeba ściągnąć cały kokpit. Mam rację ?

Suzuki vitara 1.6 8v
Benzyna/gaz
Przemek

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl