suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr kwie 24, 2024 12:30 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 22, 2011 9:16 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 03, 2010 8:06 pm
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Witam czy przy odpowietrzaniu układu chłodzenia vitara 1.6 8v nagrzewamy ją aż termostat puści bez korka na chłodnicy czy z korkiem???


Na górę
Post: wt lut 22, 2011 9:59 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
A co Ty chcesz tam odpowietrzać? Korek na chłodnicy jest najwyższym punktem układu chłodzenia,nalej pod korek,poczekaj aż spłynie,uzupełnij. Dolej do zbiorniczka wyrównawczego i po robocie.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: wt lut 22, 2011 10:11 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 03, 2010 8:06 pm
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
No dobra ale bez korka>odpowietrzać? bo już sam niewiem.........a gdzie jeszcze mozna odpoweitrzyc


Na górę
Post: wt lut 22, 2011 10:19 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 03, 2010 8:06 pm
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Najlepiej jakby mi ktoś dokładnie! opisał jak mam ją odpowietrzyć...bo ten link z tym odpowietrzaniem nic mi nie dał z góry dzieki za pomoc


Na górę
Post: wt lut 22, 2011 10:36 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
1. zalewasz pod korek
2. napelniasz zbiorniczek
3. macasz rure z lewej, dolewasz do chlodnicy
4. zakrecasz korek
5. odpalasz swój bolid
6. czekasz aż się zagrzeje
7. studzisz
8. dolewasz
9. powtarzasz do skutku :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 4:37 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 03, 2010 8:06 pm
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
A więc tak próbowałem odpowietrzyć swoją vitke.... nalałem płynu na opór ... samochód sie zagrzał puścił termostat... i w chłodnicy jest płyn i nie mam gdzie dolać...a czuje że rura od termostatu do chłodnicy jest pełna powietrza,,,, i nie moge go odpowietrzyć... a jak jade to temperatura rośnie jak puści termostat to odrazu spada temperatura sporo.... dziś płyn mi z chłodnicy wywaliło do zbiorniczka wyrównawczego...aż sie wylewało a potem wciągneła to spowrtotem...


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 4:47 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Zbiorniczek wyrównawczy też powinien być pełen!! Tzn jest na nim miarka, przyjrzyj się...

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 5:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 03, 2010 8:06 pm
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Zbiorniczek też był zalany do poziomu maksimum.....


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 5:18 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
silverthief pisze:
dziś płyn mi z chłodnicy wywaliło do zbiorniczka wyrównawczego...aż sie wylewało a potem wciągneła to spowrtotem...
uszczelka pod głowićą albo coś w tym kierunku może? typowy obiaw -> najpierw rośnie ciśnienie ponadnormatywnie + troche spalin i wywala płyn przez zbiorniczek (aż się wylewa), po ostudzeniu wciąga spowrotem ...

jak nalejesz do chłodnicy pod korek + zbiorniczek do poziomu max., to nie powinny dziać się rzeczy o których piszesz

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 5:25 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 03, 2010 8:06 pm
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
hm....... uszczelke pod głowicą robiłem w listopadzie bo miałem wode w oleju... głowica planowana sprawdzona szczelność.... teraz olej mam czysty i w płynie oleju też nie widze....


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 10:16 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Uszczelka może puszczać w różnych kombinacjach,woda do oleju,olej do wody,ciśnienie do wody.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw lut 24, 2011 12:49 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
dokładnie, dlatego o tym pisze, u mnie raz puszczała jedynie ciśnienie do wody ... tylko i aż tyle. Płyny się nie mieszały, ba, nawet płyn się nie dostawał z powrotem do cylindra (pewnie kwestia czasu i wżer (?!) w uszczelce by się dostatecznie powiększył)

jak masz wszystko sprawne, to zalewasz i jeździsz -> bez żadnych rytuałów. Później ew. jedna dolewka i tyle.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn lut 28, 2011 11:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr cze 30, 2010 9:48 am
Posty: 61
W innym poście piszesz, że zaczęły się u Ciebie problemy po wymianie termostatu więc tutaj bym szukał przyczyny. Układ się sam odpowietrzy, a Ty najwyżej dolejesz płynu jak będzie za mało.

U mnie się dzieje podobnie po wymianie termostatu. Wcześniej wywaliło mi ok litr płynu i myślałem że to przez termostat. Podczasa jego wymiany z chłodnicy, zborniczka i przewodów waliło gazem (już mam reduktor wymieniony na nowy) i być może to on wypchnął płyn a ja myślałem ze termostat się nie otworzył i płyn zagotował.

Teraz na nowym termpostacie mam podobnie jak u Ciebie (no może trochę gorzej ponieważ jedna cewka jest padnięta i na zimnym trochę szarpie). W mieście ok, ale w trasie co chwila spada wskazówka nawet do samego dołu i powoli wraca. Ja obstawiam, że termostat się zamyka za późno - być może się zacina. Jutro dostanę nowy - jeśli i z tym tak będzie to wrócę do oryginału bo być może jest on dobry.

_________________
2.0 16V


Na górę
Post: czw mar 03, 2011 4:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr cze 30, 2010 9:48 am
Posty: 61
Po dzisiejszych zmaganiach poprę sam siebie :) .
Jeśli chcesz odpowietrzać układ chłodzenia z powodu który opisałeś w tym wątku: viewtopic.php?f=29&t=4806
to tak jak pisałem wyżej jest to ewidentna wina termostatu.
Ja dziś wymieniłem termostat na następny również nowy tego samego producenta i na tym było jeszcze gorzej. Jak tylko złapał temperaturę to zaraz ona spadała.

W końcu wygrzebałem w śmietniku stary oryginalny termostat mam spokój z wahaniami temperatury. Zauważyłem, że w nowych sprężyna jest bardziej miękka niż w oryginalnym. Może tu leży przyczyna i ciśnienie w układzie chłodzenia powoduje, że termostat ma problem z zamknięciem?

_________________
2.0 16V


Na górę
Post: ndz cze 12, 2011 1:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:40 am
Posty: 140
Słuchajcie czy dużo płynu trafia u was do zbiorniczka wyrównawczego? U mnie często tam zrzuca po zgaszeniu silnika. Ze zbiorniczka mam otwarty przewód (wylotowy) i tam mi wykrapla

(obecnie mam zalany układ wodą) ostatnio okazało się że w 3 miechy ubyło litr płynu. Na obecną chwile okazało się że układ nie trzymał ciśnienia zmieniłem korek na chłodnicy. Co jeszcze może powodować ubywanie płynu ?

_________________
1,8 16v Long automatic -> Vitara z sercem balerona


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl