suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 9:02 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lut 15, 2013 6:41 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Ani tu:
https://oliva.com.pl/index.php?modul=Ol ... 2&klucz=34
ani tu:
http://www.klakiernik.pl/Podklad_Epoksy ... l-326.html
Nie napisali nic, że można to stosować na rdze chyba, że jestem ślepy.

Czy na pewno tymi farbami można malować takie coś jak tu koło amorabez czyszczenia do gołego metalu?:
Obrazek

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt lut 15, 2013 7:36 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
jak dla mnie napisali juz w samej nazwie farby oraz w karcie katalogowej

_________________
Rower


Na górę
Post: pn lut 18, 2013 12:36 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
W takie miejsca możesz dać to:
http://www.klakiernik.pl/Podklad_Reakty ... L-662.html
Ale i tak powinno się rdzę najpierw zeszlifować a dopiero później to co podałem wyżej, następnie podkład i nawierzchniowa.

Jak ktoś się kiedyś bawił przy naprawach blach-lak to pewnie zauważył, ze na oryginalnych elementach szlifując powłokę lakierniczą do gołej
blachy jest: lakier zewnętrzny( zwykły akryl albo baza+klar) podkład i cieniutka warstewka(taka musztardowa lub czerwonawa
zależnie od użytego produktu) to jest własnie wash primer.
Fakt, ze nie każdy producent aut to stosuje ale jak robiłem ostatnio np. w202 to musztarda była.

Jest jeszcze coś takiego jak brunox i podobno właśnie jest on na takie miejsca jak na zdj wyżej.

Ogólnie mówią, ze im więcej warstw tym lepiej ale pierwsza musi się jak najmocniej 'połączyć'-wejść w reakcje z rdzą,
ważne żeby produkty się ze sobą nie gryzły, to taka podstawa.
Czyli nie stosujemy np podkładu antykorozyjnego dekoralu i później na niego podkładu epoksydowego
novola czy nawet szpachli bo się to kompletnie nie trzyma ze sobą.
I tak samo na wash primer nie stosujemy szpachli tylko musimy go odciąć podkładem i dopiero szpachla.

Można o tym pisać i pisać :lol:


Na górę
Post: pn lut 18, 2013 1:30 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Używałem kiedyś brunox epoxy i nie polecam. Vita i tak zgniła :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn lut 18, 2013 1:39 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
Robsik pisze:

Można o tym pisać i pisać :lol:

i pisali juz duzo tylko trzeba jeszcze czytac 8)

_________________
Rower


Na górę
Post: pn lut 18, 2013 5:19 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
polopony pisze:
jak dla mnie napisali juz w samej nazwie farby oraz w karcie katalogowej

"Podkład Epoksydowy Antykorozyjny"

Czyli antykorozyjny znaczy, że można na rdzę malować ? :roll:

Cytat z karty technicznej:
"Przygotowanie powierzchni: ....... powierzchnia po obróbce powinna być wolna od ..... rdzy
......."

Chyba jednak pozostanę przy farbie Malsky, gdzie w instrukcji jest napisane, że najlepiej malować na rdzę a goły metal, trzeba przeszlifować grubym papierem, żeby był szorstki.
Oczywiście jak rdza odpada nam płatami to trzeba to wszystko obstukać, żeby została tylko cienka warstewka rdzy.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn lut 18, 2013 8:10 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Od rdzy to znaczy się że od luźnej rdzy, wżerów się nigdy nie pozbędziesz...

Poczytaj fora o lakierowaniu, zobacz na dużym forum jest kilka dobrych tematów.
Technologii jest kilka jak nie kilkanaście.
Ja np. dla odmiany pomalowałem dawno temu wahacze zwykłym żółtym gruntokorem, pokryłem konserwacją i trzyma do dzisiaj. :roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt lut 19, 2013 9:52 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
radzik071 nie ja pierwszy stosowalem ta farbe i pewnie nie jako jedyny bylem zadowolony.
tak jak NuVo pisze jak wejdzie ruda to mozesz tylko opozniaj jej panoszenie sie.
Malsky nie znam, Olive polecam.

_________________
Rower


Na górę
Post: wt lut 19, 2013 10:17 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
jest napisane w karcie katalogowej od epirusta, że:
Powierzchnia stalowa oczyszczona do stopnia czystości wg PN - ISO
8501-1 (co najmniej):
? Sa 2 - dla konstrukcji eksploatowanych w zanurzeniu oraz w
warunkach atmosfery agresywnej, gdy wymagane jest długotrwałe
zabezpieczenie konstrukcji,
? St 3 - dla konstrukcji eksploatowanych w atmosferze przemysłowej,
? St 2 - dla konstrukcji eksploatowanych w warunkach atmosferycznych i
dla powierzchni wewnętrznych

St2 oznacza:
"Na oglądanej bez powiększenia powierzchni nie może być oleju, smaru, pyłu, słabo przylegającej zendry, rdzy, powłoki malarskiej i obcych zanieczyszczeń."

czyli jakaś tam rdza, przylegająca, może być ;-) nie ma co się spieracć :mrgreen:

radzik daj kartę techniczną tej Malsky, skoro taka super jest. To zwykły alkid?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt lut 19, 2013 7:45 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Nie znam się na farbach ale potrafię czytać.
Te farby co podawaliście wg mnie (z opisu) nie nadają się na rdzę i to, że dużo osób to stosuje to nie znaczy że jest super na rdze.
Dużo ludzi słucha radia maryja - czy to oznacza, że jest godne polecenia ?

Stosowałem parę różnych metod malowania rdzy w vitarach (jakieś "kortaniny" i inne wynalazki) i ta farba Malsky bije wszystkie te metody na łep. (epoxydów nigdy nie używałem)
Podstawowa zaleta tej farby to prostota w obsłudze - nie trzeba nic mieszać, stosować podkładów, szlifować do prawie gołej blachy miejsc, gdzie nawet palca się nie da wcisnąć...

Jedyne co mam o farbie Malsky to to:


Zastosowanie:

Szybkoschnąca farba alkidowa przeznaczona do bezpośredniego malowania skorodowanych powierzchni metalowych.
Podkład antykorozyjny, farba gruntująca i emalia nawierzchniowa w jednym.

Opis produktu:

W celu potwierdzenia wysokiej jakości farby Malsky zostały poddane badaniom w komorze solnej oraz na bezpośrednie działanie w ekstremalnych warunkach klimatycznych: intensywnego deszczu, śniegu, zmian temperatur, wigoci, promieni słonecznych. Analiza wyników wszystkich tych badań wskazuje jednoznacznie na wysoką jakość farb Malsky.

Nie jest to dziełem przypadku - farby Malsky zostały bowiem wyprodukowane na potrzeby MARYNARKI WOJENNEJ WOJSKA POLSKIEGO. Spełniają wszystkie wymagania określone przez zadania operacyjne. Cechują się odpornością na duże zasolenie, na działanie smarów i olejów. Nakładane są bezpośrednio na rdzę, tworząc powłokę ochronną.

Zalety:

do malowania bezpośrednio na rdzę
zapewnia trwałe zabezpieczenie malowanych powierzchni przed korozją
jest odporna na bezpośrednie działanie olejów mineralnych
tworzy satynową powłokę już przy pierwszym malowaniu
posiada wysoką odporność na działanie podwyższonych temperatur
odporna na promienie UV
nie ścieka z pomalowanych powierzchni
nie zawiera chromu, kadmu ani ołowiu
do użycia na zewnątrz oraz wewnątrz pomieszczeń

Specyfikacja:

Wydajność: 10m2/1 litr --------------------> na tą vitarę ze zdjęć zużyłem niecały litr na dwie warstwy
Czas schnięcia: 1 godzina
Nakładanie kolejnych warstw: 1-2 godz.
Metody malowania: pędzel, wałek, natrysk

Rozcieńczalnik: do wyrobów chlorokauczukowych i poliwinylowych
Atest PZH: HK/B/1830/01/2000
Norma: PN-C-81901; 1997
Norma: BN-76/6115-32



Z praktyki:
Czas schnięcia to oczywiście nie do pełnej twardości tylko do nie klejenia się.
Teraz w zimie pełna twardość to po 2 dniach ale już po paru godzinach jest odporne na łatwe porysowanie

PS.
Nie twierdze, że ta farba jest najlepsza, bo nie znam wielu innych ale wiem, że jest naprawdę zajebista :mrgreen:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony wt lut 19, 2013 7:51 pm przez radzik071, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: wt lut 19, 2013 7:48 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
NuVo pisze:
Od rdzy to znaczy się że od luźnej rdzy, wżerów się nigdy nie pozbędziesz.........


Dlatego uważam, że epoxyd to do nowych blach się nadaje a nie do zgniłych Vitar :lol:

NuVo pisze:
Poczytaj fora o lakierowaniu, zobacz na dużym forum jest kilka dobrych tematów.
Technologii jest kilka jak nie kilkanaście.
......


Nie mam po co szukać na innych forach bo dla mnie Malsky jest wystarczająca :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt lut 19, 2013 9:23 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
No to grzecznie zapytam po ch.uj drążysz temat?

:roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt lut 19, 2013 11:56 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Jak ktoś chce wcisnąć farbę nie na rdzę do używania na rdzę to drążę :lol:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr lut 20, 2013 12:04 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
radzik071 pisze:
Nie znam się na farbach ale potrafię czytać.

radzik jak umiesz czytać, to przeczytaj kartę techniczną. To co podałeś dot. farby Malsky to pitu pitu marketingowe i nic nie jest warte. Daj kartę techniczną proszę :-)
Powiem Ci w tajemnicy ?(polisznela), że to, że tego używa MW nie świadczy o tym dobrze, bo MW kupuje rzeczy NAJTAŃSZE. Myślisz, że marynarze sami malują okręty? :lol: Owszem, coś tam mażą tymczasowo, ale tylko tymczasowo.
W stoczniach też takich cudów nie stosują ... cud miód i malina - primer, podkład i nawierzchniowa w jednym.

Tez takich farb używam, owszem, do różnych zastosowań, ale nie wciskam, że są mega och ah. Pogadamy za 5 lat :mrgreen:

i jeszcze raz powtórzę, jeśli epirust może być stosowany na powierzchnię St2, to może. Jak umiesz czytać, to powinieneś to jednak wyczytać ;-) tu nie ma miejsca na interpretacje. St2 to St2 i koniec. A na jaką może być Malsky? Wg. normy, bo "MW zalewa tym rdzę na okrętach" do mnie nie przemawia.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr lut 20, 2013 1:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
Ja 3 miesiące temu malowałem z użyciem:
- Farba epoksydowa OLIVA Epirust Alu-Steel Primer
- Farba do łodzi OLIVA Emapur Marina 0,81L biała

Według pewnego guru z dużego forum to sensowne zestawienie, choć pewnie są lepsze, ale i droższe.
Jeśli chodzi o efekt - pomalowałem, a czy rdza się pojawi w tych miejscach to pewnie kwiecień/maj dopiero będę wiedział - na razie nie wychodzi, pewnie za wcześnie. Dodam tylko że spawacz strasznie narzekał jak musiał połączyć blachy pomalowane już podkładem, bo nawet szlifierką podkład łatwo nie dawał się usunąć.

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl