suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 10:58 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 10, 2009 12:29 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 8:55 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Gdańsk
kosciej pisze:

Naczkins - a co z działaniem pompy jako silnika - ponoć tak może być...


Masz na myśli pompę olejową? ta co ma być na pasku?



Co do załączania to był pomysł elektrosprzęgła albo jakiś manualny patent.

_________________
Naczkinz

Vitara 1,6 8v - paździerz edyszyn :D
Sprzedana


Na górę
Post: wt lut 10, 2009 12:35 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 8:55 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Gdańsk
slaw pisze:
elektryk ma silnik ok 6 kw
hydraulik ma spore straty na pompie i silniku
przeniesiesz 12 kw na pasku nie


Czyli pasek tego nie uciągnie? Łańcuch lepszy?

_________________
Naczkinz

Vitara 1,6 8v - paździerz edyszyn :D
Sprzedana


Na górę
Post: wt lut 10, 2009 9:23 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Naczkins pisze:
slaw pisze:
elektryk ma silnik ok 6 kw
hydraulik ma spore straty na pompie i silniku
przeniesiesz 12 kw na pasku nie


Czyli pasek tego nie uciągnie? Łańcuch lepszy?


Pewnie zależy od oporów na pompie. Pompa dająca wydatek potrzebny do napedzęnia wyciagarki da Ci taki opór że pasek jest bez szans. W Vitarze ciągle ślizga się pasek napędzający alternator ładujący wyładowany aku, a to moc kilkukrotnie mniejsza.

Moim skromnym zdaniem pomysł jacentego z drugim alternatorem jest lepszy i będzie prawdopodobnie kilkukrotnie tańszy.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt lut 10, 2009 9:40 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 8:55 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Gdańsk
Masmo pisze:
Naczkins pisze:
slaw pisze:
elektryk ma silnik ok 6 kw
hydraulik ma spore straty na pompie i silniku
przeniesiesz 12 kw na pasku nie


Czyli pasek tego nie uciągnie? Łańcuch lepszy?



Moim skromnym zdaniem pomysł jacentego z drugim alternatorem jest lepszy i będzie prawdopodobnie kilkukrotnie tańszy.


Który to pomysł? Bo chyba coś przeoczyłem?

_________________
Naczkinz

Vitara 1,6 8v - paździerz edyszyn :D
Sprzedana


Na górę
Post: wt lut 10, 2009 9:43 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Naczkins pisze:
Masmo pisze:

Moim skromnym zdaniem pomysł jacentego z drugim alternatorem jest lepszy i będzie prawdopodobnie kilkukrotnie tańszy.


Który to pomysł? Bo chyba coś przeoczyłem?


viewtopic.php?f=8&t=1537&start=0

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt lut 10, 2009 9:57 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Zawsze istnieją paski zębate...Taki paseczek rozrządu potrafi naprawdę wiele wytrzymać...I motanie proste, bo można zastosować koła rozrządu do napędzania pompy...

A tak - chodziło mi o wykorzystanie pompy jako silnika - tylko pompa musi być zębata, co by się umiała w 2 strony kręcić :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: wt lut 10, 2009 9:59 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 8:55 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Gdańsk
masmo@
Ale jak to się ma do windy hydraulicznej?
Mam elektryka i dobry aku. Nie mam problemów z ładowaniem akumulatora. Prądu jeszcze mi nie zabrakło.
Raczej mnie denerwuje to ze elektryk nie pracuje pod wodą oraz to że jest wolny i grzeje się jak cholera.

_________________
Naczkinz

Vitara 1,6 8v - paździerz edyszyn :D
Sprzedana


Na górę
Post: wt lut 10, 2009 10:01 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 8:55 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Gdańsk
kosciej pisze:
Zawsze istnieją paski zębate...Taki paseczek rozrządu potrafi naprawdę wiele wytrzymać...I motanie proste, bo można zastosować koła rozrządu do napędzania pompy...

A tak - chodziło mi o wykorzystanie pompy jako silnika - tylko pompa musi być zębata, co by się umiała w 2 strony kręcić :mrgreen:



Przekażę :D :mrgreen:

_________________
Naczkinz

Vitara 1,6 8v - paździerz edyszyn :D
Sprzedana


Na górę
Post: wt lut 10, 2009 10:21 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Naczkins pisze:
masmo@
Ale jak to się ma do windy hydraulicznej?
Mam elektryka i dobry aku. Nie mam problemów z ładowaniem akumulatora. Prądu jeszcze mi nie zabrakło.
Raczej mnie denerwuje to ze elektryk nie pracuje pod wodą oraz to że jest wolny i grzeje się jak cholera.


Elekryk nie pracuje pod wodą :shock: :?:
Dla mnie istotną zaletą hudralika jest to że nie wyczerpuje aku i może robić non stop. Elektryk pracując pod obciążeniem w końcu wyczerpie akumulator szczególnie przy tak słabym alternatorze jak w Vitarze. Dlatego jako sensowniejsza altarnatywę widzę zbudowanie odpowiednio wydajnego alternatora lub dwóch. Rozwiażanie jacentego w praktyce pewnie będzie chodzić non stop jak hudraulik a wydaje się prostrze. Stosujesz windy elektryczne które są rozwiazaniami fabrycznymi i co za tym idzie przetestowanymi. Obecne ceny wind elektrycznych są bez porównania mniejsze niż wind hydraulicznych. Natomiast robienie prototypów wiąże się z tym że bedziesz miał wiele problemów do rozwiaznia.

Napewno paskiem klinowym nie napedzisz szybkiego hydraulika. Wątpię że zbudujesz szybszy hydraulik, ale próbuj. Jak Ci się uda to może pójdziemy w twoje ślady.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt lut 10, 2009 10:36 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 8:55 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Gdańsk
Masmo pisze:
Naczkins pisze:
masmo@

Raczej mnie denerwuje to ze elektryk nie pracuje pod wodą oraz to że jest wolny i grzeje się jak cholera.


Elekryk nie pracuje pod wodą :shock: :?:


Może i pracuje ale tylko raz :D, chciałbym zobaczyć elektryka pracującego pod wodą (że nie wspomnę o przekaźnikach) który po zabawie nie będzie się nadawał do remontu.
Jeżeli ktoś takowego posiada to chętnie zobaczę jak to robi w wodzie...

Wracając do tematu, koszt inwestycji jest taki że gdybym był wierzący to powiedział bym że grzech nie spróbować :mrgreen:

_________________
Naczkinz

Vitara 1,6 8v - paździerz edyszyn :D
Sprzedana


Na górę
Post: wt lut 10, 2009 10:51 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Naczkins pisze:
Wracając do tematu, koszt inwestycji jest taki że gdybym był wierzący to powiedział bym że grzech nie spróbować :mrgreen:

Ja jakiś rok temu byłem bardzo napalony na windę hydrauliczną i męczyłem pilota żeby pogadał w firmie ze specami od hydrauliki. Faceci stwierdzili że potrzebne jest:
1. PTO
2. Pomapa w dużym wydatku
3. Wyciągarka
Całość przekraczała wartoś mojego syfa wieć dałem sobie na luz. :wink:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt lut 10, 2009 11:09 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 8:55 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Gdańsk
Masmo pisze:
Naczkins pisze:
Wracając do tematu, koszt inwestycji jest taki że gdybym był wierzący to powiedział bym że grzech nie spróbować :mrgreen:

Ja jakiś rok temu byłem bardzo napalony na windę hydrauliczną i męczyłem pilota żeby pogadał w firmie ze specami od hydrauliki. Faceci stwierdzili że potrzebne jest:
1. PTO
2. Pomapa w dużym wydatku
3. Wyciągarka
Całość przekraczała wartoś mojego syfa wieć dałem sobie na luz. :wink:


Zgoda.
Pod warunkiem że kupujesz nówki sztuki z firm zajmujących się hydrauliką.
Większość elementów można dopasować od maszyn i innych urządzeń. Nie muszą to być nowe pompy silniki itd. Nabywasz prawie po kosztach złomu. Praca jaką będzie wykonywać to ułamek procenta do jakiej są przeznaczone.

_________________
Naczkinz

Vitara 1,6 8v - paździerz edyszyn :D
Sprzedana


Na górę
Post: wt lut 10, 2009 4:29 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
To prawda...

Dodatkowo.
Hydraulika przenosi bajecznie duzy moment obrotowy i jest silniejsza niż tej samej wielkości silnik elektryczny.

Tak jak Naczkins mówi - pompy i silniki są w cenie złomu, a baaardzo trudno jest to uszkodzić jak dobrze zrobione...Nie spali się jak elektryk ;)

Naczkins motaj, motaj - jakby co, ja się piszę na pomoc w motaniu :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: wt lut 10, 2009 5:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 8:55 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Gdańsk
heh, dzięki za chęci. Jeżeli będziemy potrzebować pomocy będę walił jak w dym :)

_________________
Naczkinz

Vitara 1,6 8v - paździerz edyszyn :D
Sprzedana


Na górę
Post: wt lut 10, 2009 6:33 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Jeszcze jedna sprawa...Jak zastosujesz przekładnię ślimakową (http://www.kacperek.com.pl/cennik.html# ... _slimakowe) to można olać hamulec ;)

I jeszcze jedno - pomyślałem - stosując elektrozawór bezpieczeństwa (typu N.Z) można olać sprzęgło. Poprostu, jak coś pójdzie nie tak, to odcinasz dopływ prądu do zaworu i odcinasz przeplyw cieczy...Tylko wtedy potrzebny bylby jakis zawor upustowy. Ale mysle, ze to prostsze i tańsze rozwiązanie niż elektrosprzeglo...

http://www.elektrozawory.pl/co_to_jest_elektrozawor.htm

http://www.inotech.pl/zaworyh.htm - w najprostszym wypadku taki zawór jak na rysunku...sterowanie ręczne, 3 drożny ;)

http://www.hydromech.pl/wyciagarki_hydrauliczne.html

Pozdr!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl