suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt kwie 26, 2024 9:05 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 30, 2019 8:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 27, 2006 9:56 pm
Posty: 161
Lokalizacja: Przemyśl
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1999
radzik071 piszesz tylko „miarą” czasówki i składem kierowca-pilot.
Jednak wyciąg w większości ogarniać warto z zewnątrz. Jeżeli nie jadę z pilotem, to częściej jestem przed autem niż wewnątrz. Maskę mam „na kliknięcie” nad wyciągarką i śmiga do góry (nie muszę ganiać do schowka) drugim ruchem zwalniam hebel lub odskakuje cała klema z aku. razie „W”. – ale każdy ma swoje...

_________________
Vitka cabrio 1,6 8V - Pozdrawiam...


Ostatnio zmieniony wt paź 01, 2019 10:33 am przez Bogusław Przemyśl, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: wt paź 01, 2019 7:18 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Radzik ma rację

Doradzanie hebla obok windy, bo się ma 'maskę na kliknięcie' to jakieś nieporozumienie

A jak się wyciągasz, nawet samemu, to najczęściej będąc za kierownicą, pomagając kołami.

Hebel ma być pod ręką - w tunelu, pod fotelem, na desce rozdzielczej, gdzieś.


Na górę
Post: wt paź 01, 2019 9:50 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 27, 2006 9:56 pm
Posty: 161
Lokalizacja: Przemyśl
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1999
Głębsza analiza… i eureka! - tak, rzeczywiście macie rację, nie wychodzi „większość” na zewnątrz – może jama czy inne (jak bawię się na spoko), ale skarpa czy dłuższa góra (zwłaszcza jak z tyłu kolejne auto) to faktycznie siedzę i „kręcę” – sprzęt zmotany mam raczej solidnie i aku test na bieżąco więc nie przewiduję przegrzania, jednak może kiedyś zaszaleję i w razie "W" 2-gi hebel założę za ręcznym – szacun dla dobrych doświadczeń :wink:

_________________
Vitka cabrio 1,6 8V - Pozdrawiam...


Na górę
Post: śr paź 02, 2019 10:12 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
o widzę że zainicjowałem ciekawą dyskusję :mrgreen: :mrgreen:
tak więc hebel będzie w kabinie , faktycznie chyba najbezpieczniej i najczęściej w pobliżu ręki.. W kolejności aku+ - hebel - przekaźniki - winda.
W którym miejscu macie u Siebie w kabinie pomontowane? dodam że jeżdżę często sam i nie będzie przeszkadzało na miejscu pasażera

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: śr paź 02, 2019 10:55 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Z czystej ciekawości podejmę temat. Wydaje mi się że tu czegoś brakuje i powinno być:

aku+ - bezpiecznik odpowiedniej wytrzymałości - hebel - przekaźniki - winda ?

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: śr paź 02, 2019 1:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
fakt, zapomniałem o bezpieczniku, jest także w instalacji uwzględniony.

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: śr paź 02, 2019 7:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 27, 2006 9:56 pm
Posty: 161
Lokalizacja: Przemyśl
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1999
Bezpiecznik, to urządzenie przeciwzwarciowe i musiałby być co najmniej z 500A chyba, wyobrażasz sobie jaki to "gad" - przeanalizuj to dobrze i jak już to niech to będzie zrobione profesjonalnie aby nie było gorzej, zamiast lepiej - ja nie mam i nie wiem czy ktokolwiek z znajomych ma.

_________________
Vitka cabrio 1,6 8V - Pozdrawiam...


Na górę
Post: czw paź 03, 2019 6:15 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Z jednej strony boicie się o możliwość wyłączenia wyciągarki w odpowiednim momencie ale nikt nie chroni przed zwarciem spowodowanym uszkodzeniem izolacji, odpadnieciem konektora z hebla, awarią przewodu na odcinku akumulator hebel, a przecież to dość spory odcinek jeśli idzie przewód do kabiny.

Ja nie wiem jak to zabezpieczyć ale wydaje mi się że musi się jakoś dac. Głupio tak stracić auto w pozarze np na parkingu.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: czw paź 03, 2019 6:42 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Tylko pamiętajcie, że bezpiecznik się kupuje w sklepie elektrycznym za 9zł: https://www.tme.eu/pl/details/megaval-5 ... aval-500a/
a nie offroadowym za 30zł: https://www.escape4x4.pl/pl/p/Bezpieczn ... i-500A/743 o-)

I jeżeli ma faktycznie coś chronić, to musi być zaraz przy plusie akumulatora. A i tak w sumie tylko zabezpiecza przed uszkodzeniem kabla na drodze plus-hebel. Bo resztę załatwia ręczne wyłączenie hebla.

Natomiast tak uszkodzić przewód, żeby na tyle dobrze zetknęło do masy, żeby popłynęło te 500A to też nie będzie takie proste o-)
U mnie bezpiecznika nie ma.


Na górę
Post: czw paź 03, 2019 7:59 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
niezłe przegięcie z tą ceną.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: sob lis 09, 2019 10:19 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 24, 2019 9:33 am
Posty: 172
Silnik: 2.0 TD
Model: Vitara I Long
Rok prod.: 1997
Można kupić rajdowy hebel, który jest na zewnątrz auta i w środku. Problem rozwiązany :)


Na górę
Post: sob lis 09, 2019 6:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
Nie kumam :? Czy się różni hebel rajdowy od zwykłego? Jak to działa?

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: sob lis 09, 2019 7:37 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Najprawdopodobniej tak, że kupujesz dwa heble i montujesz na i wewnątrz samochodu i w tedy masz rajdowe :idea: :mrgreen:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: sob lis 09, 2019 8:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 24, 2019 9:33 am
Posty: 172
Silnik: 2.0 TD
Model: Vitara I Long
Rok prod.: 1997
Hebel w środku do tego linka podwiązana w pancerzu i ciegno na zewnątrz.

Przykład : https://www.rallyshop.pl/index.php?p153 ... klejka-qms


Na górę
Post: sob lis 09, 2019 10:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Mnie to nie przekonuje... Nie wygląda zbyt solidnie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl