suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 6:51 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: sob lis 09, 2019 11:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 24, 2019 9:33 am
Posty: 172
Silnik: 2.0 TD
Model: Vitara I Long
Rok prod.: 1997
W rajdach się to sprawdza. Nie jednemu to tylek uratowało.


Na górę
Post: ndz lis 10, 2019 9:40 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Jako hebel można zastosować pojedynczy stycznik od wyciągarki.
Może być w dowolnym miejscu i nie trzeba wtedy ciągnąć dodatkowych grubych kabli.
A sterowanie odcięciem można zrobić nawet w dziesięciu miejscach wewnątrz i zewnątrz jak ktoś potrzebuje.


Na górę
Post: ndz lis 10, 2019 12:47 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Cytuj:
Natężenie prądu - do 100 amper przy 24 v i 500 amper do 5 sekund.

Do windy się nie nada o-)

kostuch pisze:
Jako hebel można zastosować pojedynczy stycznik od wyciągarki.

O i to jest w sumie ciekawy patent... Bo "sterować" tym można cienkim kabelkiem a jego faktycznie umieścić tak żeby kable z dużym prądem nie musiały być długie.

Ale chyba jest jakaś szansa że się to "zatnie" w pozycji załączonej...


Na górę
Post: pn lis 11, 2019 12:00 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 24, 2019 9:33 am
Posty: 172
Silnik: 2.0 TD
Model: Vitara I Long
Rok prod.: 1997
Wystarczy potężniejszy hebel i sprawa załatwiona przecież :)


Na górę
Post: pn lis 11, 2019 5:30 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Generic pisze:
Ale chyba jest jakaś szansa że się to "zatnie" w pozycji załączonej...


Styki mogą się zgrzać równie dobrze w styczniku jak i w ręcznym heblu.
Nie spotkałem się jeszcze z heblem, który przy przekręceniu mechanicznie "rozciąga" styki - zawsze to jest jakaś sprężynka odpychająca blaszkę.

Jedyny minus ujemny takiego styczniko-hebla to pobór prądu. Trzeba pamiętać żeby po użyciu deaktywować, bo parę amper ciągnie i jak się zostawi zapięty na dłużej, to się zagotuje. Najlepiej byłoby go podpiąć pod sterowanie wyciągarki, żeby się włączał tylko wtedy gdy działa wyciągarka.


Na górę
Post: pn lis 11, 2019 7:11 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
A widzisz, no to w sumie kiepska sprawa skoro ciągnie dużo prądu. A podpinać pod sterownie to też bez sensu bo to by było zdublowanie tego samego co robi podstawowy stycznik załączający windę.

A z manualnymi heblami to ciekawe. W sumie nie rozbierałem nigdy, ale jeżeli faktycznie tak jest jak piszesz to też głupio.

To zostaje tylko wajcha o-)
Obrazek


Na górę
Post: pn lis 11, 2019 10:30 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Generic pisze:
A widzisz, no to w sumie kiepska sprawa skoro ciągnie dużo prądu. A podpinać pod sterownie to też bez sensu bo to by było zdublowanie tego samego co robi podstawowy stycznik załączający windę.


5A to dużo (jeżeli wyciągarka ciągnie 400)?
Przemyśl jeszcze to ostatnie swoje stwierdzenie, bo ono właśnie jest bez sensu :idea:
Wsadzanie hebla przecież dubluje to, co robi stycznik załączający prąd w sterowaniu. A nikt jakoś nie neguje sensu jego posiadania :mrgreen:


Na górę
Post: wt lis 12, 2019 7:32 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
No cóż. 5A w stosunku do windy to niewiele. Ale nie wiem jak ty używasz... Jak się wciągniesz po jakąś pieczątkę to wyłączasz hebel i przy kolejnej za 5-10-15minut włączasz? Bo ja jak widzę, że zaraz będę znowu potrzebował to zostawiam włączony.
I zabezpiecza on o tyle, że jak coś pójdzie nie tak przy używaniu windy, zatnie się guzik albo przetrą kable i zewrą to mam ten główny wyłącznik prądu do niej.

A podpięcie stycznika w roli hebla I POŁĄCZENIE GO ZE STEROWANIEM WINDĄ to jest bezsensowne dublowanie.
Bo co, wciskam guzik od zwijania i on załącza "stycznik hebel" i "stycznik zwijaj"? Bez sensu. Zatnie mi się guzik albo poluzują się na nim konektory i zewrą i jestem w dupie. Hebel ma sens kiedy jest obsługiwany niezależnie od windy.
Czyli stycznik w roli hebla ma sens tylko jeżeli byłby sterowany z osobnego guzika. Ale dalej wydaje mi się, że mechaniczny włącznik jest pewniejszy.


Na górę
Post: wt lis 12, 2019 10:18 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Generic pisze:
...Hebel ma sens kiedy jest obsługiwany niezależnie od windy...

Też jestem tego zdania

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt lis 12, 2019 9:50 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Każdy ma prawo do zjarania auta wg własnej religii :mrgreen:
Ja mam:
- hebel główny przy akumulatorze
- osobne heble przy każdej wyciągarce
- osobne uzbrajanie skrzynek styczników pstryczkiem na desce

...czyli potrójne zabezpieczenie a nie tylko zdublowane.
Za dużo widziałem na własne oczy (a nie tylko wyczytałem w internetach).


Na górę
Post: śr lis 13, 2019 9:24 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
kostuch pisze:
...
- hebel główny przy akumulatorze
....

Czyli jednak hebel ręczny tez masz...

Najważniejsza i tak jest precyzja i jakość montażu. Jak ktoś zrobi za słabe i niechlujne łączenia w instalacji windy to i tak się będzie jarać wszystko.
Nieraz na rajdzie widzę jakie ludzie rzeźby robią z tak dużym prądem to i tak dziwne że tak mało aut się pali na rajdach...

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr lis 13, 2019 4:44 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
radzik071 pisze:
Czyli jednak hebel ręczny tez masz...


Oczywiście. Hebel główny do odcięcia WSZYSTKIEGO. Tak po inżyniersku powinien być jeszcze hebel do alternatora (albo odcięcie zapłonu), bo odłączenie akumulatora na pracującym silniku może zrobić kuku elektronice.
Te wielobiegunowe heble "rajdowe" mają właśnie styki do tego celu.


Na górę
Post: czw lis 14, 2019 2:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
kostuch pisze:
- osobne uzbrajanie skrzynek styczników pstryczkiem na desce.


możesz wyjaśnić mi dokładniej jak to działa? chodzi o to aby w razie zwarcia styków przekażnika móc go wyłączyć z kabiny???dobrze rozumię??

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: czw lis 14, 2019 5:34 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
michal.b pisze:
kostuch pisze:
- osobne uzbrajanie skrzynek styczników pstryczkiem na desce.


możesz wyjaśnić mi dokładniej jak to działa? chodzi o to aby w razie zwarcia styków przekażnika móc go wyłączyć z kabiny???dobrze rozumię??


Nie. To o czym piszesz to zadanie hebla.
Chodzi o odcięcie zasilania cewek styczników.
Zdarzyło się kiedyś że pilot wkładając zdalne sterowanie do kieszeni, nie zauważył że wcisnął się przycisk i powstało lekkie zamieszanie... :o
Oprócz hebla (który co poniektórzy zostawiają włączony, bo za kwadrans następna pieczątka :mrgreen: ) warto mieć właśnie podręczne odcięcie sterowania, jako "drugą szansę na przeżycie bez strat w sprzęcie".


Na górę
Post: czw lis 14, 2019 7:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
OK . Teraz rozumię :) przerwa pomiedzy + za heblem a cewką przekażnika.

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl