suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 10:23 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 401 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 727 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn paź 17, 2011 11:59 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Ale ja nie wątpię, że wyciągarki różnią się niektórymi rozwiązaniami.
Wyraźnie zaznaczyłeś jednak, że to właśnie te wyciągarki którymi handlujesz są lepsze.
Masz oczywiście pełne prawo chwalić to, co masz w ofercie i robisz to nie tylko na tym forum - dlatego napisałem, ze "każdy swoje chwali". To nie jest atak. :wink:
Masz na bank więcej informacji ode mnie na temat budowy wyciągarek - ja jestem użytkownikiem i patrzę wyłącznie na praktykę 8)

Uważam, że od niuansów konstrukcyjnych znacznie ważniejsze jest odpowiednie traktowanie i serwisowanie sprzętu.
Warn jeśli go skutecznie utopisz i zostawisz zalanego na dłużej w garażu też może odmówić posłuszeństwa w najmniej odpowiednim monecie. Z przodu mam Dragona Maverick, a więc mało wyszukaną wyciągarkę, ale jestem z niej bardzo zadowolony, choć nie ma u mnie łatwo. Wkrótce będę zakładał windę na tył i chodzi mi po głowie pewien eksperyment. Założę do tyłu Escapea żeby stać się żywym dowodem na to, że chinol to po prostu chinol :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 12:11 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sty 04, 2009 4:27 pm
Posty: 77
Dla Twojej wiadomosci Warn od 10 lat produkowany jest tylko i wyłącznie w chinach. A na tył tylko escape bowiem dragon nie bedzie działał - bo ma hamulec automatyczny i nie bedzie się można na nim opuszczać. :D


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 12:30 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Tak.. o Warnie wiem.
A co do hamulca, to trudno się w tym połapać, bo niektóre DW Higlander mają w opisie hamulec dynamiczny, a inne automatyczny. To samo na przykład z Escape - EVO które można znaleźć na Alledrogo mają w opisie automatyczny(????)
Tu przydałoby się objaśnienie z Twojej strony... bo pewnie się orientujesz jak jest.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 12:51 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sty 04, 2009 4:27 pm
Posty: 77
No dokładnie to jest tak, ze nazwa "dynamiczny" została wymyślona przez DW. Bo z fabryki w instrukcjach jest zawsze określenie "automatyczny"

Generalnie hamulce mozna to podzielić na:

1. Hamulce automatyczne z okładzinami ciernymi - system pochodzi wprost z wyciągarek warna. Hamulec ma 3 stożkowe okładziny cierne które hamują wewnątrz bębna. Można na takim hamulcu się opuszczać jednak wtedy okłądziny dośc szybko się zużywają. Hamulec jest elementem napędu czyli jego zerwanie powoduje brak możliwości wciągania i całkowite zwolenieni liny. Czyli jak wyciągasz się pod górę to lecisz. Mimo wszystko jest to jeden z najmniej awaryjnych hamulców, jego całkowite zerwanie nie jest częste. Jest dośc cichy choć powoduje nagrzewanie bębna ( ważne przy syntetyku). W naszej ofercie jest to seria Escape Evo.

2. Hamulec automatyczny "metalowy" z rolkami ciernymi. Występuje bodajże w 5 odmianach. Najstarsze odmiany niesamowicie głośne, to nowsze ciut cichsze. Niestety zastosowanie metalowych rolek ciernym powoduje, że bardzo często następuje całkowite zerwanie hamulca co skutkuje jak wyżej. Bardzo też się nagrzewa podczas pracy. Od kilku lat firmy próbowały go udoskonalać jednak jak na razie nie znaleziono złotego środka. Nie wolno się na nim opuszczać. Taki hamulec niestety występuje w 90% wyciagarek dostępnych na rynku. Sami pracowalismy nad jego udoskonaleniem, zbudowaliśmy taki model hamulca, który wytrzmuje bardzo duże obciążenia i praktycznie wyeliminowaliśmy awarie. Jednak dalsze prace nad nim chyba nie będą kontynuowane - zdecydowaliśmy się wyeliminowac ten hamulec z naszych modeli. Ten nasz udoskonalony nazwaliśmy odśrodkowy - działał na zasadzie bendiksu. W naszej ofercie Escape modele klasyczne.

3. Hamulec cierny umiejscowiony na końcu przekładni - wyeliminowano w ten sposób możliwość przerwania napędu wyciągarki po zepsuciu hamulca - generalnie stosowany w wyciągarkach superwinch i King-One. Praktycznie bezawaryjny, cichy nie nagrzewa bębna ( jest umiejscowiony przecież za przekładnią) Ale też wyciągarka ma wtedy wieksze wymiary.

4. Hamulec umiejscowiony na silniku - hamulec hamuje wirnik silnika, umiejscowiony jest w podstawie silnika. Nie zwiększa gabarytów, jest niesamowicie cichy. Jest mu obojetne, czy samochód się wciąga czy opuszcza. I najważniejsze - nie jest elementem napędu! Nawet gdy zostanie uszkodzony ( osobiście zanotowaliśmy jeden przypadek za 2 lata i kilkaset sztuk na rynku) w dalszym ciągu mozna się wciągać a lina przy rozwijaniu hamowana jest oporem przekładni i uzwojenia silnika. W naszej ofercie jest to seria Escape XTR. Pochodzi wprost w wyciągarek Ramsey jednak został udoskonalony ( w ramseyu był elementem napędu). Praktycznie się nie nagrzewa.

To tak najkrócej o hamulcach. Generalnie nazwy używane w opisach pochodzą od impoterów i nie jest powiedziane, ze jak hamulec "dynamiczny" w jednej firmie oznacza to samo w drugiej.


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 2:54 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
A tam ważne ze Dragon działa, pewnie i Escape by tez działał, myślę ,że jakiejś większej różnicy między nimi nie ma i tyle, ale niepowiem bo marketing to ważna sprawa :wink:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 3:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sty 04, 2009 4:27 pm
Posty: 77
No i widzisz - pół godziny pisałe a i tak stwierdzenie że to marketing.
Nasz serwis naprawia winche z całej polski ale także i z zagranicy - czech, słowacji, niemiec czy nawet holandii i belgii. Przywożą takie paści czasem że aż strach do tego podchodzić. I mimo, zę wszystko wygląda podobnie to jednak są zdecydowane róznice które opisałem tutaj żebyście wiedzieli o co tak naprawdę chodzi z wyciągarkami.

No ale wyszło, że to reklama. Super.


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 4:41 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Wiesz z czego to wynika?
Wyciągarki stały się tańsze, bardziej popularne i wiele osób ma windy (przeróżnych producentów)
Najlepiej techniczne niuanse weryfikuje teren, a tam ludziska zwyczajnie nie widzą różnicy pomiędzy jednym, drugim. Po prostu: chińskie sprzęty działają bardzo podobnie i to bez względu na różnice o których piszesz. Mama tu na myśli użytkowanie na spontanicznych wypadach i rajdach niższej rangi. A skoro dla przeciętnego użytkownika różnica jest niezauważalna to sam rozumiesz...

dodam tylko, że wykład o hamulcach bardzo cenny

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 5:22 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
No właśnie tak to mniej więcej wygląda, a informacje tak-bardzo cenne, a i sam sewis jak widać też bardzo dobry, warto wiedzieć

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 6:22 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
zibi szybkie pytanie- mam escape xtr 12000 speed na syntetyku, powiedz mi cos na temat tej wyciagarki, jak z awaryjnoscia, jak z hamulcem itd?? z gory dzieki

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 8:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sty 04, 2009 4:27 pm
Posty: 77
Hamulec na silniku wiec spokojnie, awaryjność? sprawdzać tylko szczelność silnika ( po dużych topieniach odkręcić na chwilę śrubę masową z dołu silnika i sprawdzić czy tam jest woda). Przez 2 lata była chyba jedna naprawa, góra dwie. To całkowicie bezawaryjna wyciagarka.


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 8:50 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
cieszy mnie taka odpowiedz :D tylko w takim razie musze zmodyfikowac troche zderzak bo na razie nie mam dostepu do tej sruby masowej :( ale bedzie git

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: wt paź 18, 2011 7:31 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sty 04, 2009 4:27 pm
Posty: 77
To podstawowy błąd. Jeżeli windzie brakuje prądu to zawsze to jest połączenie minusowe. Dlatego do tej śruny powinien być zawsze dostęp. Dodatkowo wycięcie pod silnikiem uwalnia i wodę i błoto ze zderzaka bowiem małe otwory w terenie zapyachają się blotem i liściami. I pózniej winda leży w wannie z błocka co na pewno nie wpływa dobrze na jej stan. Propopnuję po prostu wyciąą cotwór pod silnikiem 10 x10 cm i bedzie wszystko dostępne.


Na górę
Post: wt paź 18, 2011 9:36 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:09 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: Mińsk Mazowiejski
niestety też mam ten problem z moim hiper zderzakiem nie ma możliwości odkręcenia tej śrubki bez demontażu całej windy :( puki co XTR spisuję się nadzwyczaj dobrze

_________________
było 2.0 16V w bulwarowym stylu


Na górę
Post: wt paź 18, 2011 6:46 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
10x10 to troche za duze zrobie takie 5x5 powinno wystarczyc zeby ja wykrecic w razie W, ja mam zderzak wlasnej konstrukcji i nie chcial bym go oslabiac, druga sprawa ze wysiagarka jest dosc dobrze schowana a woda tam na razie nie stala, a jesli juz to karcher i jest ok...

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: wt paź 18, 2011 7:49 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
Zibi a możesz mi powiedzieć coś o tej wyciągarce???? bo w tym lub przyszłym tygodniu coś kupię... lecz wcale a wcale nie znam się na wyciągarkach...
a myślałem o tej...
http://allegro.pl/wyciagarka-do-lawet-d ... 14508.html

auto czasami jest topione (lecz podkreślam "czasami")
głównie chodzi o wyciągnięcie się z opresji bez potrzeby wyciągania telefonu z kieszeni :D

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 401 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 727 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl