suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 7:39 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 22, 2011 10:58 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
Witam.
Dostałem prezent - wyciągarke xDyna 12500.
Nie miałem w planach wyciagarki ale skoro już leży w domu to chyba skuszę się i założę.

Pytania:
Plany są aby płyta (6mm) leżała na rurze poprzeczniej z przodu w ramy i była zamontowana do boków ramy, pytanie czy to nie jest za nisko. Nie chce zmieniać zderzaka na razie, chce zostawić oryginał z wycięciem, lub ewentualnie zrobić banalnie prosty i lekki z Ceownika. Pytanie czy taki montaż nie jest za niski. I czy wejdzie tam wyciągarka o szerokości 580mm ?
Czy ktoś posiada jakies zdjęcia z montażu samej płyty ?

Myślę nad czymś takim:

Obrazek

Druga sprawa - jaka jest minimalna bezpieczna średnica liny stalowej dla Vitary ? Aktualnie jest lina 9,5mm/28m. Przynam że chętnie bym kupił krótszą max 15m (woże zawsze 2 pasy 6T/15m) ale czy srednica ~5/6mm wystarczy ? Tu na celu mam zbicie masy wyciągarki, aktualnie 38kg, a na syntetyka nie będzie mnie stać jeszcze długo.

Trzecia - sprężyny, teraz lift mam na Merc124 2.0 benyzna i jest bardzo przyjemnie - są miękkie, powiedział bym że bardzo komfortowe. Czy między sprężynami Merc 124 2.0D, 2.5D, 3.0D są różnice w twardości i grubości drutu ? Które będą najstosowniejsze pod dodatkowe obciążenie przodu o 40kg ?

Dodam że jeżdzę turystycznie na oponach AT, auto z kołem do połowy w błocie to max, raczej wyciągarka będzie miała lekkie życie, nie planuje też wyciągać Patroli :)

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Ostatnio zmieniony wt lis 22, 2011 11:36 am przez alientm, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł: Re: aaa
Post: wt lis 22, 2011 11:08 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 18, 2010 9:25 pm
Posty: 170
Lokalizacja: Warszawa-Ursynow
Moja płyta ;)

Płyta jest przyspawana od góry do belki łączącej dwie podłużnice ramy, dodatkowo wsparta po bokach kątownikami.
Do dziś płyta jeździ jako artefakt, bo cały czas są pilniejsze wydatki niż wyciągarka, więc nie mogę się wypowiedzieć czy to dobry patent, czy nie.

Postaram się zrobić parę zdjęć samego mocowania.

Btw. tytuł tematu totalnie nic nie mówi o jego zawartości, proponowałbym zmienić, to może więcej osób się wypowie.

_________________
Vitara 1,6 8V Cabrio 1991r + LPG; lift 2"; opony 28"; Plastikowy dach; LockRight; Stalowy przedni most; XTR 12000LBS (2012); - Sprzedana.

Teraz jest: Jeep Grand Cherokee WJ


Na górę
 Tytuł: Re: aaa
Post: wt lis 22, 2011 11:24 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:09 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: Mińsk Mazowiejski
za tytuł posta masz u mnie piwo :mrgreen:

_________________
było 2.0 16V w bulwarowym stylu


Na górę
 Tytuł: Re: aaa
Post: wt lis 22, 2011 11:37 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
dli009 pisze:
za tytuł posta masz u mnie piwo :mrgreen:



Haha sory, poprzedni temat brzmial dosłownie "aaa", poprostu robilem co chwile podgląd i tak wpisałem do testów :)

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Post: wt lis 22, 2011 12:24 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
tu masz kilka informacji które mogą Ci się przydać.
Po dwóch sezonach stwierdzam, że płyta i zderzak przeszły próbę czasu na piątkę.
viewtopic.php?f=13&t=3093&start=15

Tylko nie patrz na pierwsze zdjęcia, bo płyta kombinowana z kątowników poszła na złom i nigdy nie została ukończona

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: wt lis 22, 2011 12:46 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: wt wrz 20, 2011 4:18 pm
Posty: 530
Lokalizacja: Dębe Wielkie / mazowieckie
ja zmieniłem trochę koncepcje i wczoraj po zdjęciu chłodnicy do wymiany pompy wspomagania, stwierdziłem, że już jej tam nie wkładam :lol:
Zaraz wybieram się po rurę miedzianą fi 30 do hydraulicznego i chłodnica ląduje na pace...

a w związku z tym... zrobiło się sporo miejsca z przodu. Obecnie do belki pomiędzy podłużnicami są przykręcone tylne śruby wyciągarki, natomiast przednie do zderzaka (nie ma żadnej płyty). Obecnie chcę dorobić płytę i do belki przykręcić przednie śruby wyciągarki, a tylne do płyty, którą dodatkowo przykręcę do ramy. W ten sposób cofnę zderzak o 11cm i będzie lepszy kont natarcia, obecnie często zwieszam się na zderzaku ;/

_________________
Vitara Pickup 1.6 16V 95r
Moja witka :)


Na górę
Post: wt lis 22, 2011 1:24 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
kacjen pisze:
tu masz kilka informacji które mogą Ci się przydać.
Po dwóch sezonach stwierdzam, że płyta i zderzak przeszły próbę czasu na piątkę.


Widzę że płyta trzyma się z każdej strony na 3 srubach, rozumiem że w ramie robiłes otwory i gwiny ? Czy jest jakas szansa dostać się do "środka" ramy wlożyć nakrętki ? Czy może płyta jest dodatkowo przyspawana do ramy ?

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Post: wt lis 22, 2011 2:33 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
w to miejsce ramy wspawane są wzmocnienia z blachy 10mm. Od wewnetrznej strony mają przyspawane nakrętki. Nie ma sensu w takiej sytuacji spawać samej płyty do ramy.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: sob wrz 15, 2012 3:45 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Odgrzebie lekko kotleta, ale pasował mi tytuł, więc nie robię drugiego.
Co sądzicie o montażu wyciągarki z tyłu?
Miałem windę z przodu w drugiej vitarze i okazało się, że to strasznie dużo waży jak na przód auta i cała masa się źle rozkłada.
Pomyślałem zatem, żeby lekko przerobić podłogę, rurę między ramą już mam przerobioną i do tego dodać odpowiedni zderzak, a pod niego wyciągarkę.
W sumie na plus jest rozkład masy i możliwość wyciągnięcia się z bagna z powrotem.
Na minus ciągnięcie kabli przez całe auto, brak możliwości wciągnięcia się gdzieś, gdzie brakło kawałka, a najgorsze, że w razie czego ciągniemy się podwijając po drodze wszystko... No i to tyle, co zaobserwowałem.
Jak miałem w suczy windę, to w zasadzie przydawała się do dociągnięcia się do końca brodu, na szczyt skarpy, albo do wyciągnięcia się z rowu (zawsze do przodu).
Ma ktoś windę zamontowaną z tyłu? Jest sens?

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: sob wrz 15, 2012 8:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lis 25, 2011 6:05 pm
Posty: 244
Lokalizacja: POLSKA
Ja mam przekładaną przód - tył i jestem zadowolony :mrgreen:

Na codzień mniej żelastwa a przed wycieczką czy rajdem zakładam na przód lub tył wedle potrzeby .

viewtopic.php?f=28&t=6866


Na górę
Post: ndz wrz 16, 2012 1:50 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:09 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: Mińsk Mazowiejski
Zapytaj Karasa jak mu sie fajnie rama wygina przy montażu windy za fotelami :mrgreen: trzeba ramę wzmacniać

_________________
było 2.0 16V w bulwarowym stylu


Na górę
Post: ndz wrz 16, 2012 3:11 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
dli009 pisze:
Zapytaj Karasa jak mu sie fajnie rama wygina przy montażu windy za fotelami :mrgreen: trzeba ramę wzmacniać

Czytałeś, gdzie chce wsadzić tą windę? :mrgreen:
Pisałem o tylnym zderzaku ;)
Jeśli chodzi o patent dzikiego, to fajna opcja, ale i tak winda mogłaby być na stałę z tyłu.
Z tym, że nie widzę tam na zdjęciach miejsca mocowania tej windy.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz wrz 16, 2012 6:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lis 25, 2011 6:05 pm
Posty: 244
Lokalizacja: POLSKA
http://www.klubsuzuki.pl/viewtopic.php? ... 172928fb2a


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: ndz wrz 16, 2012 7:27 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Kto wymyślił i spawał ten hak? :shock: :?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: ndz wrz 16, 2012 8:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lis 25, 2011 6:05 pm
Posty: 244
Lokalizacja: POLSKA
Ja bo co :mrgreen:

Po podniesieniu Vitki Przyczepka trochę nie teges stała .
Takie cuda są w większości Amerykanów i wcale te spawy mnie nie przekonują .

http://allegro.pl/hak-haki-auta-z-usa-j ... 59250.html

Ciągałem już nie raz 2T za sobą i bardziej to się o ramę cykam :mrgreen: .


Wygląda źle bo malowałem podkładem na ciepły metal i się pomarszczyło :twisted: .
Wykonane jest z profila o ściance 6mm .


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl