suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:52 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw mar 21, 2013 10:01 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Zamontowałem do siebie windę 12000 na tył.
Kable 50mm2, hebel pod maską, drugi na zderzaku - oba do 1000A tak więc to jest git

Zmieniłem alternator z 50A na 70A
Akumulator założyłem boscha 74Ah 680A

I dalej mało...
Napięcie po chwili wyciągania spada z 14V do 12V
Z tego co wiem to lepiej, żeby napięcie nie spadało poniżej 13v bo się przekaźniki grzeją.

W planie alternator od bmw 140A. Czy to wystarczy ?
Może lepiej drugi aku w bagażnik tylko pod windę ?

Napiszcie mi z doświadczenia jak to jest przy windowaniu w terenie z tym prądem i jego spadkiem u Was ?
Jakie macie aku i alternatory i czy dają rade ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt mar 22, 2013 8:37 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
hmmmm ja u siebie mam podobny akumulator z tym że alternator koło 100A, nie odczuwam braku napięcia, który było czuć na seryjnym alternatorze (ale przyznam się szczerze że zegary od ciśnienia oleju, temperatury oleju i voltomierz leżą w garażowej szafie hmmm z 2 lata??? :D nawet czujnik od ciśnienia mam w blok wkręcony... w miejscu popielniczki i ori zegarka upchane wskaźniki tylko nie ma komu założyć i podłączyć :D )

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: pt mar 22, 2013 8:59 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
To co Ty tam wciągasz? BRDMy? :mrgreen:
W Vitce nigdy nie miałem voltomierza, ale:
- altek 70A Bosch oryginał w hiszpance
- aku 650A prądu, pojemność chyba 62Ah

I nigdy nie było problemu, żeby się coś przegrzało, przestało działać, czy choćby winda stanęła.
A oryginalne chińskie kable też bez problemu wystarczały.

Nie wiem jakie zapotrzebowanie na prąd ma ten escape, bo wcześniej miałem dragonwincha, a każda winda ma inne zapotrzebowanie na prąd.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt mar 22, 2013 9:29 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2011 11:33 pm
Posty: 284
Lokalizacja: Kaszuby
Aku std
Escape EVO 1200
Hebel w środku
Alternator bez zmian i chodzi ok

_________________
VITARA 98 2.0. ESCAPE, ARB tył, IRONMAN 2", buda 2" , BFG 30", zderzaki stalowe - było
SAMURAI 92 1.3 DRAGON WINCH przenośna, MINISPOOL tył, LOCK-RIGH przód, OME, wieszaki 2", kopia SIMEX 30", zderzaki stalowe - jest


Na górę
Post: pt mar 22, 2013 10:15 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Wszystko zależy od obciążenia.
Mam warna grzechotnika, aku 100Ah z ups i alternator 120A.
Czasami przy wyciąganiu napięcie spadało do 6V i gasł silnik :twisted:

ps.
To jakaś legenda że przekaźniki się grzeją od spadku napięcia.
Grzeją się jak mają słabe styki.


Na górę
Post: pt mar 22, 2013 5:12 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Ja też nie narzekam, na działanie windy.
Cały czas ciągnęła jak trzeba mimo, że napięcie spadło do 12v
Ja po prostu lubię mieć wszystko jak trzeba. A wg teorii trzeba mieć minimum 13V
Dlatego pytam jak u Was to wygląda w praktyce z tym spadkiem voltów...

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt mar 22, 2013 6:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
Sprawa jest prosta jak drut :mrgreen:
Musisz znać pojemność akumulatora, moc alternatora, moc wyciągarki.
Urządzenia w samochodzie czerpią prąd z alternatora ( wyjątek to rozrusznik na starcie ) aku jest tylko buforem
Przypuszczam że winda którą masz ciągnie ze 200A nawet jak wsadzisz alternator BMW 140A to będziesz odczuwał spadek napięcia. Wyciągarki tak jak rozruszniki mają działać chwilowo a nie ciągle.

Jak chcesz mieć napięcie powyżej 13V to wsadź dwa alternatory 200A a do bagażnika ze dwa aku 680Ah 1000A
Jak widać jest to już abstrakcja a wtedy najsłabszym ogniwem będzie wyciągarka która się spali :lol:


Na górę
Post: pt mar 22, 2013 6:49 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Myślę, że wyciągarka Kingone TDS-12C o mocy 6KM ciągnie więcej niż 200A (ale się nie znam)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt mar 22, 2013 7:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
70-80A windy łykają bez obciążonej liny :wink:
Potem jest tylko gorzej.
Uciąg zmniejsza się około tonę na warstwę liny.
Pomiary poboru prądu są zwykle dla pierwszej warstwy liny (przy samym bębnie).
Ciągamy się najczęściej koło 2-3 warstwy liny, czyli można liczyć że dokładamy ze dwie tony :wink:
A dla 3,6 tony to około 280A prądu ;)
Czyli jak już powyżej było - żeby nie spadało napięcie na aku musiałbyś mieć ze trzy altki 100.
Gdzieś na forum wisiał filmik z silnikiem, do którego było założone chyba z 8 alternatorów... :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt mar 22, 2013 7:34 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
radzik071 pisze:
A wg teorii trzeba mieć minimum 13V

Daj linka do tej teorii :mrgreen:


Na górę
Post: pt mar 22, 2013 9:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
radzik071 pisze:
Myślę, że wyciągarka Kingone TDS-12C o mocy 6KM ciągnie więcej niż 200A (ale się nie znam)


Z tej mocy może lekko podejść pod 450A


Na górę
Post: pt mar 22, 2013 11:33 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
bolus34 pisze:
radzik071 pisze:
Myślę, że wyciągarka Kingone TDS-12C o mocy 6KM ciągnie więcej niż 200A (ale się nie znam)


Z tej mocy może lekko podejść pod 450A


Prosta matematyka:
6KM = 4,4kW
4,4kW / 12V= 366A (bez uwzględniania spadku napięcia i strat :mrgreen: )


Na górę
Post: sob mar 23, 2013 12:20 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
kostuch pisze:
bolus34 pisze:
radzik071 pisze:
Myślę, że wyciągarka Kingone TDS-12C o mocy 6KM ciągnie więcej niż 200A (ale się nie znam)


Z tej mocy może lekko podejść pod 450A


Prosta matematyka:
6KM = 4,4kW
4,4kW / 12V= 366A (bez uwzględniania spadku napięcia i strat :mrgreen: )

A przede wszystkim obciążenia tego silnika... :roll:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: sob mar 23, 2013 6:16 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
kostuch pisze:
radzik071 pisze:
A wg teorii trzeba mieć minimum 13V

Daj linka do tej teorii :mrgreen:


http://www.youtube.com/watch?v=rxBV1x2mgSo
Zibiego jak pytałem, to mówił, że aku 800A by się przydał

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz mar 24, 2013 11:48 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
zax pisze:
A przede wszystkim obciążenia tego silnika... :roll:

W domyśle jest to pobór prądu przy pełnym obciążeniu silnika (czyli winda staje pod obciążeniem).
radzik071 pisze:
kostuch pisze:
radzik071 pisze:
A wg teorii trzeba mieć minimum 13V


Zibiego jak pytałem, to mówił, że aku 800A by się przydał

A co to jest aku 800A? :?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl