suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 2:14 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 179 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 12
Autor Wiadomość
Post: śr paź 23, 2019 9:13 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
o tym właśnie piszę :wink:


Na górę
Post: śr paź 23, 2019 9:43 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
90% wyliftowanych Vitar z wąską ramą nie ma rozpórki i jak ustawią poprawnie zbieżność to wszystko jest jak należy.
Rozpórka jest potrzebna ale najbardziej jak ktoś jeździ w ostrzejszym terenie. Jak ktoś od czasu do czasu wjeżdża na polna drogę to bez rozpórki będzie git.

KrystianT pisze:
Franek_ pisze:
To, że to działało 15 minut, a potem tą zbieżność można było zalać mlekiem i psu dać
Ale przecież obojętnie jakim sposobem byłaby zbieżność ustawiana, to bez rozpórki miałbyś taki sam efekt...


Zbieżność jest najważniejsza i nawet jak masz w Vitarze z Liftem 4" rozpórkę to nie można pojechać do pierwszego, lepszego diagnosty, który ustawi zbieżność z katalogu bo na pewno zrobi to źle, ponieważ po lifcie 4" zmienia się rozstaw kół.
Osobiście nie znam ani jednego przypadku, żeby ktoś ustawił dobrze zbieżność z liftem 4" na przyrządach zakładanych na kołach.

Dlatego z tym:
KrystianT pisze:
Ale przecież obojętnie jakim sposobem byłaby zbieżność ustawiana...

Absolutnie nie mogę się zgodzić.

Na szczęście w GV fabrycznie są już rozpórki 8)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr paź 23, 2019 10:00 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
radzik071 pisze:
Zbieżność jest najważniejsza i nawet jak masz w Vitarze z Liftem 4" rozpórkę to nie można pojechać do pierwszego, lepszego diagnosty, który ustawi zbieżność z katalogu bo na pewno zrobi to źle, ponieważ po lifcie 4" zmienia się rozstaw kół.
Osobiście nie znam ani jednego przypadku, żeby ktoś ustawił dobrze zbieżność z liftem 4" na przyrządach zakładanych na kołach.


ciekawe to co mówisz

szkoda, że nie mam gdzie zweryfikować :(

zbieżność ustawiłem na jakieś laserowe przyrządy w lokalnej OSKP, jak tylko zrobiłem rozpórkę czyli jakoś w maju chyba

od tego czasu nic się (przynajmniej zauważalnie) nie poprzestawiało, opony zużywają się równomiernie, kontrola zbieżności przy okazji wizyty u mechanika w sierpniu potwierdziła, że zbieżność jest ok...


Na górę
Post: czw paź 24, 2019 7:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 08, 2015 3:10 pm
Posty: 22
ustawiłem zbieżność najazdowo w stacji, żadne lasery (to się nie uda powiedział mechanik), no i targam na sobotę kumpla do ciągania, bo czuję po aucie, ze coś nie pyka. Do tego jakie patenty macie, jak jeden kielich idzie bardziej jak drugi? Naciągałem na podniesionym jednym kole - lepiej, ale dupy nie urywa.

_________________
Suzuki Vitara 1994 1.6 8v 59kW/80KM + gaz <versja Phillipe Cousteaux - żeby ktoś nie pomyślał, że sam tak pomalowałem>


Na górę
Post: pn gru 02, 2019 6:39 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
sivy pisze:
... Do tego jakie patenty macie, jak jeden kielich idzie bardziej jak drugi? Naciągałem na podniesionym jednym kole - lepiej, ale dupy nie urywa.

Podczas rajdu robi się to tak:
przywiąż auto do drzewa za ramę a z drugiej strony ciągnij innym autem za kielich :mrgreen:

Jakby ktoś chciał wzmocnić oryginalną rozpórkę w GVI, i ma bodylifta, to ja zrobiłem to dublując rozpórki 8)
W Vitarze 2.0 też by się pewnie sprawdziło.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt sty 10, 2020 11:11 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 02, 2016 9:51 am
Posty: 420
Silnik: 1.9
Model: Long
Rok prod.: 2000
w końcu znalazłem chętnego co moją rozpórkę się podejmie bo sam ma wstawionego ciężkiego diesla i sobie rozpórkę wymodził. także w przyszłym tygodniu odstawiam.

I to chyba bardzo odpowiedni moment, bo po ostatnich pojeżdżawkach gdzie było dużo pracy zawieszenia na schodkowych podjazdach i zjazdach i dużo mocnych dobić znalazłem pęknięcie na tym pasie co idzie nad reflektorami. znaczy że buda pracuje za mocno razem z ramą.
Inna sprawa że kiedyś na wykrzyżu jak już jedno koło miałem w powietrzu nie dało się otworzyć maski. Mocno się to wszystko wygina, a rama zdecydowanie jest zdrowa

_________________
Jest:
Suzuki Vitara LONG 1,9TDi; Polonez Coupe (hand made) 1,4 16v ; dupowóz MB C180 kombi


www.facebook.com/16kiloblota/


Na górę
Post: pt sty 10, 2020 11:28 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
radzik071 pisze:
sivy pisze:
... Do tego jakie patenty macie, jak jeden kielich idzie bardziej jak drugi? Naciągałem na podniesionym jednym kole - lepiej, ale dupy nie urywa.

Podczas rajdu robi się to tak:
przywiąż auto do drzewa za ramę a z drugiej strony ciągnij innym autem za kielich :mrgreen:

Jakby ktoś chciał wzmocnić oryginalną rozpórkę w GVI, i ma bodylifta, to ja zrobiłem to dublując rozpórki 8)
W Vitarze 2.0 też by się pewnie sprawdziło.


To np. oryginalna rozpórka w GV 2.5 nie będzie pasowała po bodylifcie ?


Na górę
Post: wt sty 28, 2020 11:13 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 02, 2016 9:51 am
Posty: 420
Silnik: 1.9
Model: Long
Rok prod.: 2000
w końcu jest :-)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Jest:
Suzuki Vitara LONG 1,9TDi; Polonez Coupe (hand made) 1,4 16v ; dupowóz MB C180 kombi


www.facebook.com/16kiloblota/


Na górę
Post: śr sty 29, 2020 9:46 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
sova, Twoja rozpórka ma zwężenie do gwintu 16mm i w tym miejscu się to pognie. Przecież to można dosłownie rękami na kolanie zgiąć. Nawet ta rozpórka podwójna, co dałem wyżej foto, ma wysokość na środku około 80mm i i tak się pogięła przy katowaniu w terenie, a co dopiero pręcik 16mm :wink:

kwiatek.pl pisze:
...To np. oryginalna rozpórka w GV 2.5 nie będzie pasowała po bodylifcie ?

?
A czemu miała by nie pasować ? :roll:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw sty 30, 2020 11:48 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 02, 2016 9:51 am
Posty: 420
Silnik: 1.9
Model: Long
Rok prod.: 2000
się wygnie to będziemy wymieniać na mocniejsze. Ale robił to znajoznajomy co ma taką samą w swojej Vitarze z tdi VW i eksploatuje zdecydowanie mocniej niż ja a póki co nie pogielo. Ale w razie czego skoluje grubsza śrubę. najważniejsze że już na miejsce się to udało wcisnąć: )

_________________
Jest:
Suzuki Vitara LONG 1,9TDi; Polonez Coupe (hand made) 1,4 16v ; dupowóz MB C180 kombi


www.facebook.com/16kiloblota/


Na górę
Post: pt sty 31, 2020 11:57 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Coś takiego wyrzeźbiłem. Po po spawaniu oczywiście natchnęło mnie na inny pomysł, pewnie lepszy... No ale cóż :D jeździło bez tego i źle nie było, więc i taka rozporka nie zaszkodzi. Rozstaw kielichow ok 94cm


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: czw paź 29, 2020 7:06 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr maja 29, 2019 11:18 am
Posty: 1
Silnik: 1.6 16V
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1998
Witam.
Czy mógłby wrzucić ktoś zdjęcie rozpórki zamontowanej na silniku 1,6 16V.
Mam wrażenie, że jest tam jeszcze mniej miejsca niż przy jednostce 8 zaworowej i nie mam pomysłu którędy bezpiecznie puścić belkę. Tzn. tak żeby faktycznie spełniała swoją rolę a nie była tylko ozdobą dbającą o moje dobre samopoczucie.
Pozdrawiam.


Na górę
Post: pt lis 13, 2020 7:17 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
pochwalę się swoją :D

U mnie przed założeniem było 920mm :shock: rozstawu , powoli napinam do właściwego wymiaru, teraz jest już około 945mm , zauważyłem też ze mocowania amorów nie rozginają się symetrycznie tzn. jeden jest bardziej odgięty od ramy od drugiego , dlatego nie naciągam od razu na pałe tylko powoli może się ułożą w miarę dobrze :D

Obrazek

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: pn sty 17, 2022 11:36 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz sty 09, 2022 1:10 pm
Posty: 1
Silnik: G16B
Model: SQ420
Rok prod.: 2004
Witam
Witam wszystkich jestem nowy na formu i szukam wlasnie jakichs informacji o rozporce do krotkiej GV I 1.6 16 V, w planach bedzie lift 4'' Radzikone.
Czy finalnie ktos dokonal takiego modu,

Takki pomysl mi sie ukluj, skoro niema miejsc na rozporkie czy mozna by zalozyc ta od 2.0 diesla i wymienic klape na ta z diesla rowniez, tam byl scope z dolotem powietrza czy to nie tam miesci sie rozporka w najwyzszym punkcie w 2.0 Dieslu czy w V6?

Pozdr

_________________
Zebo


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 179 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 12

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl