suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 12:49 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt maja 10, 2013 8:44 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn kwie 23, 2012 7:04 am
Posty: 30
Lokalizacja: Koszalin
Czołem panowie, z racji tego,że sam wziałem się za połatanie dziur w vitarce to podpytam was jakiej grubości blache stosujecie w miejsca dla wszystkich oczywiste :) ? Spawac się oczywiście ucze właśnie na niej,migomat w garażu stoi.Kolega porzucił mi ładne kawałki blachy gr 1 mm ale jak zaczałem spawac kawałkami podłoge z przodu u pasażera to albo paliłem i dziurawiłem blache oryginalną albo jak zjeżdzałem z "moca migomatu w dół to nie chciała mi się spawac ta blacha 1mm. Z tyłu podobnie chociaż wstrzymałem się żeby nie narobić wiekszego bałaganu.Spawanie jakos mi ogólnie idzie punktowo pod warunkiem,że spawam blache 1mm z blachą 1mm-wtedy piękne spawiki wychodzą. Mam też problem z rdzą pod spodem,np w miejscu gdzie są otwory mocujące tylnie fotele jest rdza,wyciałem pasek pomiędzy otworami lewymi i prawymi jednego fotela i nie moge go wyjąc bo spod spodu go trzyma blacha grubsza która to się też okazała w 70% zżarta.nie wiem czy to dalej paprac,czy z wierzchu tylko dziury zabezpieczyć i oddac w dobrych pieniądzach w czyjeś dobre rączki..
Poza rudą autko smiga dobrze,odkąd mam to jeszcze odpukać nic się nie stało tyle,ze bardziej to żona tym lata każdego dnia a ja w weekendy na rybki :)
Podpowiedzcie cóż zdziałać a ja jutro postaram się dorzucic jakies foteczki


Ostatnio zmieniony ndz maja 19, 2013 3:03 pm przez lukasz2223, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt maja 10, 2013 9:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Też łatam blachą 1mm i nie ma większego problemu. Czasem coś wypali, ale bez tragedii. Kwestia ustawienia migomatu. Spróbuj zmniejszyć posuw drutu. Dużo też od migomatu zależy. Mam inwerter Magnuma z płynną regulacją prądu spawania. Przy spawaniu takich blach jest to bardzo przydatne, bo np przy Besterze z czterema nastawami więcej wprawy trzeba mieć.
Podstawa to wycinać całą rdze i spawać do gołej blachy.
Jak wyciąłeś blachę i nie możesz wyjąć to pewnie jest zgrzane do tego profilu od dołu. Znajdź i rozwierć punkt zgrzewu, albo od biedy fleksem go zeszlifuj.
Jak dla mnie lepiej robić samemu bo jak gdzieś oddasz to będzie gorzej i drożej :wink:
Głowa do góry, w jeden weekend blach nie zrobisz. Ja na spokojnie już miesiąc robię i końca nie widać :twisted:

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: pt maja 10, 2013 9:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn kwie 23, 2012 7:04 am
Posty: 30
Lokalizacja: Koszalin
Troche mnie pocieszyłeś , ale miesiąc na takie prace u mnie to problem... :/ praca dom,dom w ostatniej fazie budowy-wykończenia(równiez wykonczenia siebie) vitara w domu jest jako drugie auto i mówie-tylko żona do pracy nią fruwa więc mam czym jeżdzic chociaż po tygodniu i ona zaczyna marudzić bo oboje mamy kawałek do pracy. Migomat mam jakiś taki leciwy.parametrów i pokręteł kilka jest. kolega który mi go zostawił pokazał pokrętło od 1-8 czyli jakas 'MOC" no i jest pokrętło posuwu drutu no i pokrętło jakieś z odległością? musiał bym tez fotke pstrykją c i wstawić. Jak możesz to podpowiedz jak mniej więcej ustawić w tym ustrojstwie parametry bo kolega od tego migomatu ma u mnie byc dopiero w niedziele po południu a z niego tez taki spawacz jak z koziej dupy kombinerki. Ogólnie trzyma się to co naciapałem tyle,że tych punktów to nie żałowałem spawając.


Na górę
Post: pt maja 10, 2013 10:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
To że stary mig w niczym nie przeszkadza. Jak ma 8 stopni regulacji to dobrze, spokojnie pospawasz. Poczytaj sobie w internecie o spawaniu blachy migomatem. Znajdziesz cenne rady i zaczniesz lepiej spawać. Też jestem amatorem i wiedzę czerpałem z google :twisted: Dużo zależy od nastawów miga, zmieniam je w trakcie spawania w zależności od efektów.

Podczas remontu Vitary nie mam drugiego samochodu, tylko służbowy bus i pożyczane auto od teścia. Jest to naprawdę męczące. Chciałem coś płaskiego już w desperacji kupić, ale po 10 samochodach oglądanych stwierdziłem że aż tak nie jestem zdesperowany i że prędzej Vitare skończę robić niż coś znajdę. Przynajmniej mam motywację żeby szybko auto skończyć :D

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: pt maja 10, 2013 10:07 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn kwie 23, 2012 7:04 am
Posty: 30
Lokalizacja: Koszalin
Czytam i czytam ale trzeba mięc względne pojęcie o czym ludzie piszą a to jest mój pierwszy i mam nadzieje przed-ostatni raz :) hehe ze spawaniem chociaz kto wie,może jak się wkońcu naucze to coś z tego będzie szło.Wrzucam zdjęcia migomatu i tych pokręteł.Wiem,że nie powinienem sam się brac bez ogólnej wiedzy ale miał byc ustawiobny migomat tak,że wszystko łądnie pospawam..
Obrazek


Na górę
Post: sob maja 11, 2013 1:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Tym migiem bez problemu wszystko pospawasz, tylko trenuj :D
Trzeba było sobie instrukcję znaleźć i zobaczyć co i jak http://instrukcja.pl/i/ozas_minimag163_ ... y/pdf/6360
Poczytaj to i spróbuj może zmniejszyć nastaw pokrętłem 4.5. Rozumiem że spawasz do blachy, a nie do rdzy?

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: sob maja 11, 2013 1:52 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Mam takiego samego, tym migiem cuda zdziałasz, kwestia poćwiczenia troszkę :wink:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: sob maja 11, 2013 6:41 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn kwie 23, 2012 7:04 am
Posty: 30
Lokalizacja: Koszalin
A więc..idzie mi zdecydowanie lepiej,kolega od miga się pojawił i wspólnie pobawiliśmy się nastawami i to mamy ogarnięte.Problemem jest natomiast drut który to mamy w migu grubości 1mm i blacharze mówią,że za gruby na cienkie blachy vitary i będzie palenie blachy :) teraz juz chyba nie ma co pakowac sie w zmiane drutu.Porobiłem pare fotek ze spawania ale czas zleciał w oka mgnieniu i zdążyłem się wykąpać i przybyłem do pracy na noc więc wrzuce jakieś fotki z rana.przy okazji zdjęcia zbiornika i wspornika zderzaka postanowiłem zrobić porządniejszy remoncik...


Na górę
Post: sob maja 11, 2013 7:16 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: wt gru 01, 2009 6:51 pm
Posty: 545
Lokalizacja: KNSiL
Rok prod.: 1991
Więc kolego nie dziw się że ci nie idzie włóż 6 mm albo 8 mm i zobaczysz różnice :wink:

_________________
Pierwsza sprzedana

Body Lift 2.36"
Lift +10cm (4") Radzikone
obuwie 31/10,5/15


Na górę
Post: sob maja 11, 2013 7:56 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn kwie 23, 2012 7:04 am
Posty: 30
Lokalizacja: Koszalin
no to moze sie skusze na taki drut 0,6 pod warunkiem,ze nie bedzie to zbty duza kasa jak na drut ktory bedzie uzyty juz tylko na polowie auta bo reszta obspawana..


Na górę
Post: ndz maja 12, 2013 7:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
5 kg drutu - 50 zł + końcówki prądowe na 0,8 mm.

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: ndz maja 12, 2013 8:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn kwie 23, 2012 7:04 am
Posty: 30
Lokalizacja: Koszalin
Dzięki,jutro uderze po drut i końcówki.zobacze co to wtedy będzie :)


Na górę
Post: pn maja 13, 2013 1:16 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Nooo człowieku, tym migiem to można tytan spawać...
Tylko zobacz czy rolka od napędu poprowadzi drut 0.8. Być może ma kilka rowków i można ją odwrócić.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: ndz maja 19, 2013 3:01 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn kwie 23, 2012 7:04 am
Posty: 30
Lokalizacja: Koszalin
Jak dotąd drutu nie zmieniłem,pobawiłem się jeszcze ustawieniami i delikatnie mi to jakos poszło.
Wrzucam fotki tego jak to u mnie wyglądało...
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Elementy ZA i pod zderzakiem nie były wbrew pozorom w nader złym stanie,troche nalotu rudej ale nie ma tragedii moim zdaniem...
Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i pare fotek tuż po zrobieniu tyłu .Prysnałem podkładem (akryl) na spawy poszedł ten poliuretan samochodowy ,na to później prysnałem barankiem i jeszcze raz podkłąd i na to pójdzie jakaś farbka i myśle,że będzie wystarczająco... Na zdjęciach nie ma jeszcze końcowej fazy ale coś widać..

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
Post: ndz maja 19, 2013 9:06 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Ładna robota ale...
Mam nadzieję, że od spodu zabezpieczyłeś co najmniej tak samo dobrze? :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl