suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 8:15 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 18, 2013 6:43 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Witam

Cytując opis fertanu z strony oficjalnego dystrybutora Anglocars
" FERTAN może być używany jako warstwa zabezpieczająca na powierzchniach o różnym stopniu skorodowania ? od czystej blachy do obszarów silnie zaatakowanych rdzą.......Ważne jest, że FERTAN nie pokrywa rdzy, jak inne produkty, lecz ją rozkłada. Powstały w efekcie czarny proszek może być łatwo zmyty, a utworzona pod spodem warstwa stanowi bardzo dobre zabezpieczenie dzięki nowemu wiązaniu z metalem. Zastępuje ona rdzę, tworząc zwartą powłokę ? związek żelaza i taniny, który nie rozpuszcza się w wodzie i stanowi idealne podłoże pod kolejne warstwy kryjące.
W przypadku kontaktu ze skórą wystarczy przemyć dane miejsce bieżącą wodą

Jakieś mieszane uczucia mam do tego specyfiku. Łatałem próg... później auto stało na deszczu i łata skorodowała... ok.. myślę sobie.. ma fetran.. pomalowałem. Na następny dzień łata zrobiła się czarna, czyli tak jak w opisie. Z opisu wynika, że tak przygotowana powierzchnia może być zabezpieczona do okresu max. 6 miesięcy.. Puściłem się w teren, po około 2 tygodnia ruda wyszła jak wściekła... chyba z podwojoną siłą. Nie wiem może coś źle zrobiłem... zrobiłem następny test... Pomalowałem jeszcze raz tą łatę zardzewiałą, fertanem i po 48 h zmyłem, odtłuściłem i na to epoxyd... zobaczymy co będzie dalej. Auto teraz jest rozebrane także czekam na wyniki.
Najważniejsze ... w przypadku kontaktu ze skóra nie da się go zmyć. Plamy na skórze utrzymują się przez 2 dni. Żadne specyfiki nie pomagają. :lol:


Na górę
Post: czw lip 18, 2013 7:45 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
a zmywales fertan woda przed polozeniem podkladu?
ja dalem olive dwuskladnikowa i bylo lepiej niez bardzo dobrze 8)

_________________
Rower


Na górę
Post: czw lip 18, 2013 9:42 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
polopony pisze:
a zmywales fertan woda przed polozeniem podkladu?
oczywista oczywistość, wedle instrukcyji :)

widac coś spitoliłem :lol:

może farba była trefna, bo widzę, że jej już w ofercie nie ma ;-)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw lip 18, 2013 1:44 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
piotrk pisze:
polopony pisze:
a zmywales fertan woda przed polozeniem podkladu?
oczywista oczywistość, wedle instrukcyji :)

widac coś spitoliłem :lol:

może farba była trefna, bo widzę, że jej już w ofercie nie ma ;-)

taaa spitoliles... za malo browara w trakcie roboty :wink:

_________________
Rower


Na górę
Post: pn sie 26, 2013 10:55 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 19, 2012 6:09 pm
Posty: 412
Lokalizacja: Gdańsk
co sądzicie o konserwacji nadkoli i nowych progów w ten sposób:

0.czyszczenie/odtłuszczanie
1.podkład reaktywny
2.chlorokauczyk (podkład+farba)
3.baran

wszystko oczywiście pędzlem

_________________
Aktualnie: Frontera 2.4 2'' 31'' MT


Na górę
Post: pn sie 26, 2013 7:57 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
czesc
lepiej daj tak:
epoxyd x2
baran
chlorokauczuk/poliuretan

ps: po jakiego grzyba, chcesz dawac reaktywny na czysta blache ?
ps2: nigdy nie maluj epoxydem/akrylowym po farbach ftalowych(podklad pod chlprokauczuk)
oraz po baranie..... wszystko Ci sie pogryzie. Najpiere epoxydowy,pozniej baran,farba nawierzchniowa.


Na górę
Post: wt sie 27, 2013 7:27 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw paź 20, 2011 8:42 am
Posty: 9
Podkład epoksydowy, potem poliuretan i baranek tylko nie taki co pęka po jednej zimie.


Na górę
Post: wt sie 27, 2013 2:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 19, 2012 6:09 pm
Posty: 412
Lokalizacja: Gdańsk
nie wystarczy tylko podkład epoxydowy + farba poliuretanowa ?

_________________
Aktualnie: Frontera 2.4 2'' 31'' MT


Na górę
Post: wt sie 27, 2013 2:14 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Cześć

Wystarczy w 100 %. Poliuretan to bardzo wytrzymała farba (oczywiście jakaś markowa).
Przygotuj dobrze powierzchnie, pomaluj epoksydem (najlepiej 2 razy -> sprawdź w karcie tech. czy nie trzeba go zmatować) i później nawierzchniowa.

Poz.
Jakub


Na górę
Post: wt sie 27, 2013 2:23 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
kubanos pisze:
ps: po jakiego grzyba, chcesz dawac reaktywny na czysta blache ?
starego parcha nigdy dobrze nie doczyści, bo by musiał się przetrzeć chyba na wylot, jak są wżery. A pewnie są, jak to w Vitce.
Reaktywny to dobry pomysł.
Chlorokauczuk to zły pomysł.
:mrgreen:

na reaktywny najlepiej dać to, co producent tegoż przewidział (czyli pewnie podkład chemoutwardzalny). Potem to już estetyka :D

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt sie 27, 2013 7:47 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt wrz 18, 2012 9:37 am
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Koledzy a powiedzcie mi jak to jest z tym baranem bo na jednym z forum internetowym wyczytałem, że baranek nie może być ostatnią warstwą gdyż ciągnie wilgoć. To prawda czy jakiś wymysł?


Na górę
Post: wt sie 27, 2013 8:45 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
piotrk pisze:
kubanos pisze:
ps: po jakiego grzyba, chcesz dawac reaktywny na czysta blache ?
starego parcha nigdy dobrze nie doczyści, bo by musiał się przetrzeć chyba na wylot, jak są wżery. A pewnie są, jak to w Vitce.
Reaktywny to dobry pomysł.
Chlorokauczuk to zły pomysł.
:mrgreen:

na reaktywny najlepiej dać to, co producent tegoż przewidział (czyli pewnie podkład chemoutwardzalny). Potem to już estetyka :D



Witam

masz rację. Nie wiem jak czytałem wiadomość barte, ale nie widziałem w jego zapytaniu informacji o nadkolach.
Na nadkolach owszem, reaktywny ok, ale na nowych progach to przerost formy nad treścią.

ps: na reaktywny tylko podkład akrylowy, później ewentualnie epoxydowy -> nawierzchniowy.

Odnośnie malowania barana.

NOVOL

W przypadku aplikacji środka ochrony karoserii GRAVIT 600 bezpośrednio na stal zaleca się pokryć
Gravit 600 warstwą lakieru lub emalii. Zabezpiecza przed benzyną, olejami, wodą i solą.


BOLL

Środek ochrony karoserii jest środkiem na bazie żywic syntetycznych. Tworzy elastyczną powłokę, która doskonale chroni przed uderzeniami kamienii oddziaływaniem czynników mechanicznych


Co producent to inaczej. W Boll-u nie ma wzmianki, że chroni przed wodą. Stąd pewnie opinia, że niektóre baranki chłoną wodę.
Dla pewności ja zawsze maluje barana i jest spokój.

Warto używać jakiś markowych produktów.

Wutrh,
Valvoline
Teroson


Na górę
Post: wt sie 27, 2013 10:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 19, 2012 6:09 pm
Posty: 412
Lokalizacja: Gdańsk
Matiazajac pisze:
Koledzy a powiedzcie mi jak to jest z tym baranem bo na jednym z forum internetowym wyczytałem, że baranek nie może być ostatnią warstwą gdyż ciągnie wilgoć. To prawda czy jakiś wymysł?


też właśnie się doktoryzuje z zakresu konserwacji.
i od tego co czytam na niektórych forach to dopiero można zbaranieć

_________________
Aktualnie: Frontera 2.4 2'' 31'' MT


Na górę
Post: śr sie 28, 2013 7:56 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt wrz 18, 2012 9:37 am
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
No właśnie ja od dziś zaczynam walkę z ruda wywale cały środek wypiaskuje chyba zw ubytki będą takie że przy piaskowani byłby problem z dalszym lataniem to wtedy zostaje szlifierka i szczota następnie położę fertan potem podkład epoksydowy później baran a na końcu chyba lakier akrylowy.


Na górę
Post: śr sie 28, 2013 9:43 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Matiazajac pisze:
No właśnie ja od dziś zaczynam walkę z ruda wywale cały środek wypiaskuje chyba zw ubytki będą takie że przy piaskowani byłby problem z dalszym lataniem to wtedy zostaje szlifierka i szczota następnie położę fertan potem podkład epoksydowy później baran a na końcu chyba lakier akrylowy.



Cześć

Proponuje zrobić mały test. Oczyść jakiś kawałek blachy z luźnej rdzy i pomaluj to FERTANEM (zgodnie z kartą tego produktu -> zwilż to wodą tak jak piszą itd.) Po 2 dniach przejedź po tym fertanie ostrym narzędziem, oszlifuj etc.
Zobacz co jest pod spodem ....... ?????
Rdza !

A piszą :
"FERTAN to produkt na bazie wody, który penetruje rdzę, wiąże ją chemicznie i pozostawia zabezpieczony powierzchniowo metal. Ważne jest, że FERTAN nie pokrywa rdzy, jak inne produkty, lecz ją rozkłada"

Sam już nie wiem.. może coś źle robiłem, ale próbowałem i coś ten specyfik za dobrze nie działał. Ale decyzja należy do Ciebie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl