suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 1:40 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: śr sie 28, 2013 1:22 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
U mnie sprawy wyglądają tak:
- każdy eksperyment z fertranami, brunaxami i innym badziewiem kończył się atakiem rudej
- podkład reaktywny na stare blachy musi być, na to akryl. Bez tego, sam zwykły podkład da efekt rudowaty koniec końców
- baranek, np. na progach, warto polakierować, gdyż albowiem nie ulegnie dezintegracji po roku i trochę posłuży :-)

lakiernikiem nie jestem, tak tylko z doświadczenia przy dłubaniu piszę ;-) sprawdzone doświadczalnie

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr sie 28, 2013 2:30 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
Z niejedna korozją walczyłem i podstawa to mozliwie jak najlepiej oczyscic, pozniej podklad reaktywny i farba nawierzchniowa w zaleznosci od zasobnosci portfela. Albo chlorokalczuk albo epoksyd. Baranek to tylko.warstwa ktorw chroni od kamieni i pozostawia estetyczna powloke. W zaden sposob nie chroni anty-korozyjnie.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: śr sie 28, 2013 2:44 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
piotrk pisze:
U mnie sprawy wyglądają tak:
- każdy eksperyment z fertranami, brunaxami i innym badziewiem kończył się atakiem rudej
- podkład reaktywny na stare blachy musi być, na to akryl. Bez tego, sam zwykły podkład da efekt rudowaty koniec końców
- baranek, np. na progach, warto polakierować, gdyż albowiem nie ulegnie dezintegracji po roku i trochę posłuży :-)

lakiernikiem nie jestem, tak tylko z doświadczenia przy dłubaniu piszę ;-) sprawdzone doświadczalnie



Popieram kolegę w 100 %.

PS: Pamiętać należy również, że jak mamy wstawione jakieś nowe wstawki (progi, łatki ect.) i chcemy to wyrównać i zrobić estetycznie poprzez szpachlę ... nie możemy na reaktywny dać bezpośrednio szpachli. Należy to oddzielić tak jak napisał piotrk, podkładem akrylowym.


Na górę
Post: śr sie 28, 2013 7:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 31, 2013 9:19 pm
Posty: 192
Lokalizacja: Gorlice
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1996
Teraz właśnie przerabiam ten temat. Myślałem co zrobić, bo jeszcze było trochę spawane i nie chciałbym żeby za chwilę znowu coś wylazło. Wyczyściłem co mogłem, na to podkład reaktywny, później dawałem podkład antykorozyjny (czerwony tlenkowy NEOPKOR) i na to baranek dosyć taka grubsza warstwa. Jak się to wszystko sprawdzi, zobaczymy z czasem.

_________________
Vitara 1.6 8v LPG, CABRIO 1996r.


Na górę
Post: wt paź 22, 2013 9:42 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lis 06, 2011 9:20 am
Posty: 14
Witam.
Czytam posty kolegów i nie wiem po co tyle kombinować, podstawa to dobrze wyczyścić podwozie, w naszych warunkach i tak konserwacje trzeba robić co dwa lata. Nakładanie pędzlem jest moim zdaniem pomysłem słabym, wszędzie się nie dotrze, a kompresor i pistolet do baranka nie kosztują fortuny. Ślubny co dwa lata robił Syfy (czytaj Uazy), samuraja , teraz GV i plaskacza. Wyczyścić, zaminiować ogniska korozji bo szczotką nawet na wiertarce się ich nie wypleni, na to baran i podwozie gotowe. Barana z bola lepiej rozcieńczyć, dłużej trzyma i nie twardnieje. Bardzo ważne są progi i przekroje zamknięte w ramie. Z bola są takie środki na bazie wosku w spraju, do progów w GV jest fajny dostęp po zdjęciu plastikowych listew, rurkę wewnętrznych, aplikator wkładamy w otwór po spince i jedziemy. Cały temat zamykamy w jedną dniówkę i jest OK. Tak robiony samuraj rozkładał się dużo uczciwiej niż analogiczne pojazdy znajomych, którzy konserwowaniem nie zawracali sobie gitary, w GV też się to fajnie sprawdza.


Na górę
Post: wt paź 22, 2013 2:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 19, 2012 6:09 pm
Posty: 412
Lokalizacja: Gdańsk
co się wszyscy na te baranki upieracie, przecież pod tym wszystko gnije.

wg mnie lepiej już zwykłą farbą pomalować - przynajmniej widać kiedy i gdzie rdza zaczyna atakować

jak ktoś ma ambicje zrobić to lepiej to tak jak pisali wcześniej koledzy: farba poliuretanowa.

_________________
Aktualnie: Frontera 2.4 2'' 31'' MT


Na górę
Post: wt paź 22, 2013 5:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lis 06, 2011 9:20 am
Posty: 14
Jak wcześniej było nadgnite to dalej gnije, tylko wolniej. Z bola to jest środek do konserwacji podwozia, próbowałam znaleźć puszki bo było tym robione w zeszłym miesiącu ale już wywieźli śmieci. Nie ma idealnych środków, po wszystkich i tak wyjdzie ruda, było już ćwiczone np przeróżnymi farbami do konserwacji konstrukcji itp. Jeżeli ktoś chce zupełnie pozbyć się zgnilizny, zrzut budy i piaskowanie, tylko po co?


Na górę
Post: ndz sty 05, 2014 9:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn gru 16, 2013 9:29 pm
Posty: 157
Lokalizacja: Busko Zdrój
Witam. Pewnego czasu miałem problem z rdzą na ramie peugeota i zrobiłem tak : wyczyściłem zamalowałem podkładem i zasmarowałem środkiem do hydroizolacji na bazie rozpuszczalników, kauczuku, żywicy. I spokój 3 lata nic nie odpana ani nic nie rdzewieje, wcześniej środki do konserwacji roku nie wytrzymywały.

_________________
https://t.me/pump_upp


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl