suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:59 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 12, 2013 10:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz paź 13, 2013 8:31 pm
Posty: 103
Lokalizacja: trójmiejskie okolice ;-D
Witam mam pytanie odnośnie zabezpieczenia vitki przed tą straszną "chorobą" jaką jest rdza,jestem w trakcie uzdrawiania mojej suzy z kolegą który też jest forumowiczem :D i posiadaczem vitary.Zestaw którego chcę użyć po ogarnięciu blacharki więc tak:podkład epoxydowy novol protect360 2l.,do profili zamkniętych novol Gravit640 2l,masa uszczelniająco-klejąca seal12-040105 na pędzel app 1kg,baranek economy 4l i teraz czy są to wystarczające ilości na vite :D jeśli coś można zastąpić czymś równie dobrym ale tańszym to chętnie zamienie.Pozdrawiam i czekam na sugestie :)

_________________
jest vitka santana ;-) 1.6 16v 1996 seria liftuje się


Na górę
Post: wt lis 12, 2013 11:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Witam,
właśnie kończę konserwować moją po blacharce.
Po lekturze dużego forum zrobiłem tak:
Rama i podwozie umyte myjką ciśnieniową z detergentem. Ogniska rdzy opukane młoteczkiem pneumatycznym. Reszta szczotkami drucianymi dotarta. Następnie blacharka. Na całe podwozie pokład epoksydowy Epirust Primer 2002, potem masa na spawy, w miejscach łat i tam gdzie była usunięta fabryczna perforacja baranek na progi, ten który można malować. Na to całość maluję dwa razy lakierem poliuretanowym Emapur Marina.
Używałem farby jachtowe firmy Oliva - odporne na wodę morską.
W profile zamknięte też daje Gravit 640.
Ogólnie roboty masa, pieniędzy jeszcze więcej, ale raczej warto. Mam nadzieję, że Vitara jeszcze parę lat pojeździ.
Jak chcesz dać baranka to trzeba go koniecznie polakierować żeby zatrzymać dostęp wody. Najlepiej poliuretanem albo epoksydem.
Tańszym rozwiązaniem od Olivy jest poliuretan od Novola. Z mieszalni litr lakieru + 0,2 l utwardzacza 70 zł kosztuje.
5 litrów przemysłowego lakieru epoksydowego u mnie 160 zł kosztuje.
Jak dla mnie efekt po malowaniu poliuretanem rewelacja, lakier bardzo twardy, jakby plastikiem podwozie pokryć. Wykończenie wysoki połysk, pewnie błoto będzie łatwiej odpadać :)

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: wt lis 12, 2013 11:44 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
novol protect na stare blachy to taka sobie opcja, bo raczej zgnije przez niedoczyszczone blachy. Przetestowałem u siebie, na kawałku maski i ruda wylazła po czyszczeniu fleksem z tarcza z papierem ściernym. Niby czyste, a jednak zgniło :lol: ... ale może coś nie tak zrobiłem, nie wiem.

Może użyj podkładu reaktywnego?
Ale wtedy epoksyd odpada i akryl chemoutwardzalny się należy na to ;) Zresztą, wg karty technicznej.

To też przetestowałem i ruda nie wyłazi - użyłem systemu novola.
Nie jest taniej, ale ewidentnie lepiej.

aleko800 pisze:
Witam mam pytanie odnośnie zabezpieczenia vitki przed tą straszną "chorobą" jaką jest rdza,jestem w trakcie uzdrawiania mojej suzy z kolegą który też jest forumowiczem :D i posiadaczem vitary.
nie wiedziałem, że w Koleczkowie taka mafia Vitarowa jest. Nie sprzedawałbym swojego złoma :mrgreen: :lol: Ostatnio w okolicach szkoły widziałem fajnie wyliftowaną, z windą, krótką czarną Vitkę - Twoja? :)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr lis 13, 2013 7:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz paź 13, 2013 8:31 pm
Posty: 103
Lokalizacja: trójmiejskie okolice ;-D
dzięki za rady trzeba chyba będzie pomysleć nad innym zestawem,piotrk :D te vitarke co widziałeś to napewno była kolegi a moja jeszcze w proszku że tak powiem :evil: i pewnie do wiosny tak będzie :(

_________________
jest vitka santana ;-) 1.6 16v 1996 seria liftuje się


Na górę
Post: śr lis 13, 2013 11:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
piotrk dobrze piszesz, pod protect 360 musi być dobrze przygotowane podłoże, bo jest to typowy podkład do zastosowania w lakiernictwie. Ja go stosowałem na elementy karoserii po wstawieniu nowych błotników i progów, oraz po szpachlowaniu dla odizolowania warstw.
Natomiast podkłady przemysłowe, jachtowe można stosować na gorzej przygotowane podłoże, w mrozie, poniżej punktu rosy itd. Minusem jest cena 2-3 razy wyższa od Novola.

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: pt lis 15, 2013 9:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz paź 13, 2013 8:31 pm
Posty: 103
Lokalizacja: trójmiejskie okolice ;-D
a takie ilości jakie w pierwszym poście wypisałem wystarczą na głownie podłogę zewnetrznie jak i wewnątrz vity?bo zewnętrznie blachy w miarę dobrze wyglądają i narazie nie będe ruszać :D

_________________
jest vitka santana ;-) 1.6 16v 1996 seria liftuje się


Na górę
Post: pt lis 15, 2013 10:49 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Ilość to chyba nie problem -> jak robisz sam, to sobie dokupisz w razie potrzeby. Wymalować 1 litr chemoutwardzalnego podkładu, to naprawdę jest dużo roboty. Zdążysz się zorientować, że nie starczy.
Jak robi to ktoś, kto ogarnia blacharstwo/lakiernictwo to Ci powie +- 100ml ;-)

Baranka na podwozie Vitki poszło mi swego czasu bodajże 5 puch - tych po 600ml bodajże.
Fluidolu ML zużyłem chyba z 3 puchy 600ml w profile zamknięte + 1kg (a może 2 ...) w puszce, na pędzel, do konserwacji podłogi, już na lakier.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob lis 16, 2013 9:28 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
2L epoksydu novola ( a właściwie to zestaw ma chyba 1,6 litra) wystarczyłoby na wymalowanie prawie całej budy wewnątrz i zewnątrz.
Więc spokojnie Ci wystarczy.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob lis 16, 2013 4:27 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
NuVo pisze:
2L epoksydu novola ( a właściwie to zestaw ma chyba 1,6 litra) wystarczyłoby na wymalowanie prawie całej budy wewnątrz i zewnątrz.
Więc spokojnie Ci wystarczy.



Witam

NuVo a jak Ci się sprawdził ten novol. Możesz coś napisać ?

Pozdrawiam
Jakub


Na górę
Post: czw lis 21, 2013 9:57 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz paź 13, 2013 8:31 pm
Posty: 103
Lokalizacja: trójmiejskie okolice ;-D
.Piotrk brat jeszcze dokupił Longa do kolekcji :lol: :D

_________________
jest vitka santana ;-) 1.6 16v 1996 seria liftuje się


Na górę
Post: sob wrz 24, 2016 11:10 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lut 24, 2016 9:40 am
Posty: 41
Czy są zakłady, które wyjmują ramę z vitary i profesjonalnie ją zabezpieczają na długo ?


Na górę
Post: ndz wrz 25, 2016 9:08 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 22, 2016 11:47 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Nowe ( Kujawsko-Pomorskie)
Silnik: 1,6 16 V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
witam czy moglabym podpiac sie do tematu? :D
chcialabym zapytac czy jest jakis jeden specyfik ktorym mozna zakonserwowac caly dol? tak zeby nie bawic sie w kazda czesc czym innym jak rozpisal sie kolega wyzej...
planuje konserwacje w najblizszym czasie ale nie chce spedzic z ojcem calego miesiaca w garazu zanim zrobimy wszystko pokolei czym innym :( , narazie ruda jest miod malina blacha od dolu cacy i chce zeby tak zostalo dlatego przed zima musze ja zabezpieczyc, ale wiadomo jezdzic tez musze wiec musi to w miare sprawnie pojsc i zeby sie nie zrujnowac :oops: bo jeszcze czeka wymiana aku przed zima i zakup nowych zimowych butow dla rudej :D

czy ktos moze polecic jakis dobry prearat i jakie sa srednie koszta zakupu ?


Na górę
Post: czw gru 29, 2016 7:40 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr gru 28, 2016 9:31 pm
Posty: 9
Silnik: 1,6 8 V
Model: Cabrio 1,6 JLX
Rok prod.: 1991
Do zabezpieczenia podwozia i ramy spece z Mitsubishi Motors Polska polecili mi Sikens-Wash primer jako podkład,natomiast tak zwanego baranka czyli ostateczne pokrycie Forch L260. Nie mam pojęcia na jak długo to zabezpieczy ramę i podwozie.Jeśli ktoś z użytkowników ma z tym doświadczenia to z góry dziękuję za opinie.


Na górę
Post: czw sty 12, 2017 1:00 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 27, 2016 10:14 pm
Posty: 83
Silnik: 1,6
Model: CABRIO 1,6 8V
Rok prod.: 1994
jeżeli chodzi o konserwację samego podwozia wdg mnie najlepiej umyć, wyczyścić (na ile się da- na pewno luźną rdzę) odtłuścić a następnie dwie drogi:
1. środek do usuwania rdzy (np NOXUDOL lub KORROPLEX)-epoksyd- konserwacja (polecam NOXUDOL 900 lub 1000)-wersja droższa
2. minia (ale tylko reaktywna!! polecam Corynzion)- konserwacja (jak wyżej)- wersja tańsza ale też ok

Polecam konserwację Noxudola- Szwedzkie środki konserwujące klasy premium, robią dobrą robotę, po paru latach obserwuje nawet w tym momencie po sześciu nadal konserwacja jest miękka, dla porównania Boll potrafi po 1,5 roku być twardy jak kamień i odpryskiwać. Trzeba wziąć też pod uwagę że używając pojazdu w terenie jeżdżąc w koleinach ramą po glebie to żadna konserwacja nie wytrzyma :D :D Odradzam pokrywania podwozia lakierem (nawet najlepszym) Spód musi być zabezpieczony czymś co jest miękkie i absorbuje uderzenia kamieni i innych rzeczy wypadających zpod kół (najlepiej widać po masce co się dzieje po kontakcie lakieru z kamieniami) :)

_________________
--
--
Prowadzę sklep z lakierami- potrzebujesz technicznej pomocy pisz śmiało. W naszej ofercie lakiery przemysłowe-samochodowe-meblowe i wszystko co do lakiernictwa potrzebne. Dla forumowiczów ceny specjalne :D
--
--


Na górę
Post: czw sty 12, 2017 1:09 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 27, 2016 10:14 pm
Posty: 83
Silnik: 1,6
Model: CABRIO 1,6 8V
Rok prod.: 1994
Janiu pisze:
Do zabezpieczenia podwozia i ramy spece z Mitsubishi Motors Polska polecili mi Sikens-Wash primer jako podkład,natomiast tak zwanego baranka czyli ostateczne pokrycie Forch L260. Nie mam pojęcia na jak długo to zabezpieczy ramę i podwozie.Jeśli ktoś z użytkowników ma z tym doświadczenia to z góry dziękuję za opinie.


Sikens-Wash primer
- podkład wytrawiający (powinno się na niego zastosować między-warstwę podkładu akrylowego inaczej może reagować z konserwacją)

Forch L260. - baranek i konserwacja 2w1 można i na podwozie i na karoserie (można malować) nie konserwowałem nim ale jak coś jest do wszystkiego to... wiemy co dalej :D polecam Noxudol 9

_________________
--
--
Prowadzę sklep z lakierami- potrzebujesz technicznej pomocy pisz śmiało. W naszej ofercie lakiery przemysłowe-samochodowe-meblowe i wszystko co do lakiernictwa potrzebne. Dla forumowiczów ceny specjalne :D
--
--


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl