suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 2:09 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Remont ramy
Post: wt maja 13, 2014 7:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
Załóżmy, że mamy gołą ramę w stanie "może coś z tego będzie".
Trzeba pewnie trochę pospawać i tutaj zaczyna się pole do popisu.
Czy jakoś wzmacniać ramę, jeżeli tak to w jaki sposób?
Przydałoby się wzmocnić mocowania wszelkich wahaczy, amortyzatorów, pewnie wymienić gdzieniegdzie kawałek ramy i tym podobne rzeczy.
Może jakieś wskazówki żeby nic nie spaprać i mieć to z głowy na długie lata? :D

I jeszcze jedno.
Ostatnia poprzeczna część ramy w longu - trochę zardzewiała i dziurawa u mnie i tak myślę może to trochę wyciąć i wspawać coś normalnego pod zderzak i uchwyty wszelakie. :roll:

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
 Tytuł: Re: Remont ramy
Post: śr maja 14, 2014 6:08 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
W bardzo złym stanie jest? Pokaż jak wygląda.

Przede wszystkim w miejscach o których piszesz zeszlifuj fabryczną konserwę i zobacz w jakim stanie są blachy w okolicach spawu. Bo tam najczęściej gniją mocowania. Jak śrubokręt nie włazi i blacha jest w stanie rokującym to bym nie ruszał tylko zabezpieczył antykorozyjnie.
W rury poprzeczne można wpasować kolejne o mniejszej średnicy. Nieco dalej od fabrycznego spawu przewierć fabryczną poprzeczkę w kilku miejscach i zespawaj razem z nową rurą żeby razem się usztywniło.
Mocowania wahaczy tylnych jak i również poprzeczki można wzmocnić zastrzałami w kształcie trójkąta. Ktoś na forum tak robił, solidnie to wyglądało.
W spód ramy wstawić profil C z dogiętej na wymiar blachy. Coś takiego [_] na wysokość mniej więcej 1/3 wysokości profilu ramy.
Daleki był bym od nadmiernego cięcia i wstawiania łat, kawałków profili itp. w główny profil ramy a jeżeli już to później zastosować rozwiązanie jak powyżej.
Po za tym ujowo pospawane będzie gnić nadal. I tak będzie... :wink:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
 Tytuł: Re: Remont ramy
Post: śr maja 14, 2014 11:14 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2012 11:48 pm
Posty: 308
Lokalizacja: Sierakowice, CSB
Silnik: TDI
Rok prod.: 1991
Ja wzmacniałem mocowania wachaczy z tyłu, rurę sierżanta, belkę pod silnikiem, i mocowania wachaczy przednich (zintegrowane z czymśw rodzaju ślizgu i osłony chłodnicy)

_________________
Geo-traktor...diesel power , afgan edition, reduktor samurai, simex 32... plany sa.... (coraz mniejsze... auto coraz lepsze;) )Byla....
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=11407


Na górę
 Tytuł: Re: Remont ramy
Post: śr maja 14, 2014 2:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
Dokładnie jeszcze nie wiem w jakim jest stanie. Najbardziej obawiam się miejsca w okolicach mocowań tylnych wahaczy, tam gdzie podłużnice zakręcają w górę. Reszta ramy ostukana młotkiem od dołu w większości brzmi jak dzwon, ale w tych miejscach uderzenia młotka są tłumione :mrgreen: i mam obawy, że będzie większy kawałek do wycięcia.

Póki co dzięki za rady, jak ktoś chce coś dodać to śmiało. :mrgreen:

A co do jakości spawów nie mam obaw, mam tu takich dwóch co nie takie rzeczy już spawali. :mrgreen:

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
 Tytuł: Re: Remont ramy
Post: śr maja 14, 2014 4:49 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 21, 2011 6:10 pm
Posty: 343
Lokalizacja: Mielec
Poszukaj mojej vitary tam sa fotki wzmocnienia tylnych wahaczy


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Suzuki Vitara 1.6 8v 91r cabrio
Escape Evo 12000 Sprzedane;)
Silverstony 117 sport 31
------------------------------------
Suzuki Vitara 2.0 v6 95r
Lift +4' Radzikone, Body lift +2'
reszta w trakcie motania;)


Na górę
 Tytuł: Re: Remont ramy
Post: pt paź 23, 2015 7:38 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 29, 2013 9:28 am
Posty: 280
Lokalizacja: Garwolin
Nie chce zakładać nowego tematu bo na forun na pewno było a odszukać mi się nie udaje. A więc u mnoe tył ramy był już robiony tam wszystko ok. Pojawił się problem ze nie da się podniesx auto lewarkiem za ramę. Od dołu całą miękka. Chcę wyciąć ramę od dołu jakieś 4 cm i w to miejsce wspawać ceownik. Tylko pytanie jakiej grubości? 2mm? 3mm? Gdzieś na forum było jaki profil idealnie wsuwa się na rame, ktoś pamięta?


Na górę
 Tytuł: Re: Remont ramy
Post: pt paź 23, 2015 8:36 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
W wątku Kacjena o jego aucie, jak motał afgana z przodu.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
 Tytuł: Re: Remont ramy
Post: pt paź 23, 2015 8:45 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 29, 2013 9:28 am
Posty: 280
Lokalizacja: Garwolin
Jaką dać grubość tego ceownika od dołu? Rama będzie wycięte od przodu do samego końca. Cały ten prosty odcinek. Około połowę wysokości. Dać 2 czy 3 mm?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Tytuł: Re: Remont ramy
Post: pt paź 23, 2015 11:19 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn paź 19, 2015 12:20 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Ja bym osobiście radził nie łatać tylko kupić nową wypiaskować, wzmocnić i ocynkować zanurzeniowo.
Ramę używkę można kupić za 300-400zł, cynkowanie to koszt ok 350zł i uzyskujemy ramę nie do zabicia przez następne 20 lat.

Co do blachy to ja bym dawał 3-kę jak już - ale ciężko jest pospawać ramę aby nie pękała za spawem

_________________
Santana 1.6 8v w trakcie remontu
Patrol GR 35" już po remoncie


Na górę
 Tytuł: Re: Remont ramy
Post: pt paź 23, 2015 11:49 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 29, 2013 9:28 am
Posty: 280
Lokalizacja: Garwolin
W moim przypadku gdzie mam pociety sanochod. Rama od longa skrócona. Z tyłu przerobiona mocno. Dorobiona klatka na tył. od sprężyn w tył wszystko nowe. Belka sierżanta nowa z profila. Mocowania innego zbiornika. butli LPG, chłodnicy, wyciagarki. Zostało zreanimowac dół ramy. Który ktoś już kiedyś robił łatki. Teraz wszystko to wytne od dołu i właśnie kupiłem ceownik 60x40x3. Po otwarciu ramy wyczyszcze ja od środka. Po pospawaniu zakonserwuje.


Na górę
 Tytuł: Re: Remont ramy
Post: pt paź 23, 2015 8:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob kwie 11, 2015 10:23 am
Posty: 128
Lokalizacja: Białystok
Rama używka za 300 zł to marzenie ściętej głowy. Jak się zajrzy do środka to i tak okazuje się, że w newralgicznych miejscach jest próchno i trzeba łatać.
Główne podłużnice mają coś ok. 2.5 mm w zdrowych miejscach - 3 mm powinno być jeszcze ok. :roll:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl