suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Remont ramy
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=12304
Strona 1 z 1

Autor:  koziołek [ wt maja 13, 2014 7:16 pm ]
Tytuł:  Remont ramy

Załóżmy, że mamy gołą ramę w stanie "może coś z tego będzie".
Trzeba pewnie trochę pospawać i tutaj zaczyna się pole do popisu.
Czy jakoś wzmacniać ramę, jeżeli tak to w jaki sposób?
Przydałoby się wzmocnić mocowania wszelkich wahaczy, amortyzatorów, pewnie wymienić gdzieniegdzie kawałek ramy i tym podobne rzeczy.
Może jakieś wskazówki żeby nic nie spaprać i mieć to z głowy na długie lata? :D

I jeszcze jedno.
Ostatnia poprzeczna część ramy w longu - trochę zardzewiała i dziurawa u mnie i tak myślę może to trochę wyciąć i wspawać coś normalnego pod zderzak i uchwyty wszelakie. :roll:

Autor:  NuVo [ śr maja 14, 2014 6:08 am ]
Tytuł:  Re: Remont ramy

W bardzo złym stanie jest? Pokaż jak wygląda.

Przede wszystkim w miejscach o których piszesz zeszlifuj fabryczną konserwę i zobacz w jakim stanie są blachy w okolicach spawu. Bo tam najczęściej gniją mocowania. Jak śrubokręt nie włazi i blacha jest w stanie rokującym to bym nie ruszał tylko zabezpieczył antykorozyjnie.
W rury poprzeczne można wpasować kolejne o mniejszej średnicy. Nieco dalej od fabrycznego spawu przewierć fabryczną poprzeczkę w kilku miejscach i zespawaj razem z nową rurą żeby razem się usztywniło.
Mocowania wahaczy tylnych jak i również poprzeczki można wzmocnić zastrzałami w kształcie trójkąta. Ktoś na forum tak robił, solidnie to wyglądało.
W spód ramy wstawić profil C z dogiętej na wymiar blachy. Coś takiego [_] na wysokość mniej więcej 1/3 wysokości profilu ramy.
Daleki był bym od nadmiernego cięcia i wstawiania łat, kawałków profili itp. w główny profil ramy a jeżeli już to później zastosować rozwiązanie jak powyżej.
Po za tym ujowo pospawane będzie gnić nadal. I tak będzie... :wink:

Autor:  tomek.we [ śr maja 14, 2014 11:14 am ]
Tytuł:  Re: Remont ramy

Ja wzmacniałem mocowania wachaczy z tyłu, rurę sierżanta, belkę pod silnikiem, i mocowania wachaczy przednich (zintegrowane z czymśw rodzaju ślizgu i osłony chłodnicy)

Autor:  koziołek [ śr maja 14, 2014 2:12 pm ]
Tytuł:  Re: Remont ramy

Dokładnie jeszcze nie wiem w jakim jest stanie. Najbardziej obawiam się miejsca w okolicach mocowań tylnych wahaczy, tam gdzie podłużnice zakręcają w górę. Reszta ramy ostukana młotkiem od dołu w większości brzmi jak dzwon, ale w tych miejscach uderzenia młotka są tłumione :mrgreen: i mam obawy, że będzie większy kawałek do wycięcia.

Póki co dzięki za rady, jak ktoś chce coś dodać to śmiało. :mrgreen:

A co do jakości spawów nie mam obaw, mam tu takich dwóch co nie takie rzeczy już spawali. :mrgreen:

Autor:  Adek21 [ śr maja 14, 2014 4:49 pm ]
Tytuł:  Re: Remont ramy

Poszukaj mojej vitary tam sa fotki wzmocnienia tylnych wahaczy


Sent from my iPhone using Tapatalk

Autor:  bobek1301 [ pt paź 23, 2015 7:38 am ]
Tytuł:  Re: Remont ramy

Nie chce zakładać nowego tematu bo na forun na pewno było a odszukać mi się nie udaje. A więc u mnoe tył ramy był już robiony tam wszystko ok. Pojawił się problem ze nie da się podniesx auto lewarkiem za ramę. Od dołu całą miękka. Chcę wyciąć ramę od dołu jakieś 4 cm i w to miejsce wspawać ceownik. Tylko pytanie jakiej grubości? 2mm? 3mm? Gdzieś na forum było jaki profil idealnie wsuwa się na rame, ktoś pamięta?

Autor:  Niedzwiadz [ pt paź 23, 2015 8:36 am ]
Tytuł:  Re: Remont ramy

W wątku Kacjena o jego aucie, jak motał afgana z przodu.

Autor:  bobek1301 [ pt paź 23, 2015 8:45 am ]
Tytuł:  Re: Remont ramy

Jaką dać grubość tego ceownika od dołu? Rama będzie wycięte od przodu do samego końca. Cały ten prosty odcinek. Około połowę wysokości. Dać 2 czy 3 mm?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Autor:  saydack [ pt paź 23, 2015 11:19 am ]
Tytuł:  Re: Remont ramy

Ja bym osobiście radził nie łatać tylko kupić nową wypiaskować, wzmocnić i ocynkować zanurzeniowo.
Ramę używkę można kupić za 300-400zł, cynkowanie to koszt ok 350zł i uzyskujemy ramę nie do zabicia przez następne 20 lat.

Co do blachy to ja bym dawał 3-kę jak już - ale ciężko jest pospawać ramę aby nie pękała za spawem

Autor:  bobek1301 [ pt paź 23, 2015 11:49 am ]
Tytuł:  Re: Remont ramy

W moim przypadku gdzie mam pociety sanochod. Rama od longa skrócona. Z tyłu przerobiona mocno. Dorobiona klatka na tył. od sprężyn w tył wszystko nowe. Belka sierżanta nowa z profila. Mocowania innego zbiornika. butli LPG, chłodnicy, wyciagarki. Zostało zreanimowac dół ramy. Który ktoś już kiedyś robił łatki. Teraz wszystko to wytne od dołu i właśnie kupiłem ceownik 60x40x3. Po otwarciu ramy wyczyszcze ja od środka. Po pospawaniu zakonserwuje.

Autor:  koziołek [ pt paź 23, 2015 8:23 pm ]
Tytuł:  Re: Remont ramy

Rama używka za 300 zł to marzenie ściętej głowy. Jak się zajrzy do środka to i tak okazuje się, że w newralgicznych miejscach jest próchno i trzeba łatać.
Główne podłużnice mają coś ok. 2.5 mm w zdrowych miejscach - 3 mm powinno być jeszcze ok. :roll:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/