suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 11:03 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: śr lip 17, 2019 11:16 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
ktoś podchodził do koncepcji, którą poglądowo wrzucił Radzik parę postów wyżej?


Na górę
Post: pt lip 19, 2019 7:08 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Obawiam się, że bez krzyża w środku skuteczność będzie mizerna. Coś pewnie pomoże w razie czego, ale gwarancji nie ma. Równie dobrze może sobie pasażer rozbić łeb o rurę o-\


Ja za to kombinowałem z czymś na rajdy i przytulanie się do drzew. Ale to pewnie głupi pomysł.
Obciąć rury co mam spawane do progów z profila (i tak są za miękkie).
Dorzucić progi przykręcane do ramy.
Od progów do zderzaków dać rury wzdłuż nadkoli jak w białasie Radzika.

- Na razie wszystko jasne -

Ale, żeby nie robić całej klatki zewnętrznej i żeby się te rury wzdłuż nadkoli nie zeszły do środka przy oparciu o drzewa trzeba by to jakoś wzmocnić - połączyć je ze sobą najlepiej lewe z prawymi.

I tutaj moja radosna koncepcja.
Z przodu: zrobić porządną rozpórkę zamiast oryginalnej w v6 i od rur pociągnąć wewnątrz błotników mocowania do gniazd amortyzatorów. Jeżeli jakoś starczy miejsca i na opony i na to łączenie.
Aczkolwiek wypada to w takim średnim miejscu, bo najbardziej narażone na wygięcie będzie to w okolicy lusterka a nie osi amortyzatora.

Z tyłu: analogiczne łączniki wewnątrz nadkola ale idące do poprzeczki przechodzącej pomiędzy ramą a podłogą bagażnika (jest lift budy). Ale tam chyba jeszcze gorzej z miejscem akurat.
I tak jak powyżej, chyba największą szansę na ugięcie będzie miało w górnej części blisko drzwi. Tutaj jeszcze opcja, żeby zrobić dziury w budzie i dać poprzeczkę wewnątrz, przez bagażnik zaraz za kanapą. I te dziury później jakimiś gumowymi fartuchami, mieszkami uszczelnić.


Rzeźba, rzeźba a i tak później drzewa rosną pod skosem i się o nie opiera górą budy o-\ I tutaj już nie wiem. Zakładając, że klatka zewnętrzna z prawdziwego zdarzenia odpada rozważałem następującą rzecz:
Puścić rury wzdłuż rynienek, jakby po obrysie, po zewnętrznej. No tak, żeby się oprzeć rurą jakby co. Od dołu przedniej szyby, co końca dachu. Do tego od wewnętrznej strony jakoś by trzeba ten dach usztywnić. Bo co z rury jak się cały przekosi. No i wychodzi, że poprzeczka nad przednią szybą, poprzeczka przy tylnej klapie i krzyż po całości, albo jeszcze poprzeczka na środku. Ale jak?
Dziurawić słupek i łączyć do zewnętrznych rur by wypadało, ale nie widzi mi się to, duża ingerencja. Przykręcać rury od zewnątrz a wzmocnienie od środka?
No i to załatwia dopiero kwestia ugięcia - a przekoszenie całego dachu? też się bez krzyża nie obejdzie o-\ Z tyłu za kanapą od biedy by można godząc się na mniejszą użyteczność bagażnika. Od biedy.
Ale za tylnymi fotelami skasuje miejsce na nogi pasażerów.

Wniosek? Odpuścić, nie dachować, nie przytulać się za mocno do drzew. Szyby w drzwiach ZAWSZE opuszczać do samego dołu, pozostałe trzy z pięciu wymienić na poliwęglan. Tak, dwie już są o-P


Na górę
Post: pt lip 19, 2019 3:31 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Ja robię teraz w wyprawówce:
Zderzaki stal + progi + rury łączące progi ze zderzakami (jak w białasie na foto) = ochrona dookoła auta i to naprawdę dużo daje. Polecam każdemu kto nie lubi giąć auta po małej przecierce o drzewo.
Można zrobić te zastrzały jak piszesz: lewe do prawego (w białasie tak mamy, że przednie rury nadkoli łączą się poprzez rozpórkę)
Do tego solidny bagażnik dachowy, który będzie wystawał na boki oraz z tyłu.
I nie ma co się wkręcać bo białas z pełną klatka i tak jest cały poobijany i szyby też się tłuką jak dobrą gałąź trafisz :)
PS.
Chyba że taka fantazja jak na Jeepie poniżej :mrgreen:
Obrazek


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt lip 19, 2019 9:27 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
No to przód jasny. A z tyłu te rury się nie gięły po oparciu o drzewo? Bo strasznie daleko ta górna krawędź od punktów podparcia.


Na górę
Post: pn lip 22, 2019 9:37 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Lekkie ocieranie o drzewa spokojnie wytrzymuje. Jak dobrze dupniesz to wszystko pogniesz :mrgreen:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl