suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 10:35 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 10, 2015 7:19 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt kwie 07, 2015 6:26 pm
Posty: 13
Silnik: 2.0 TD 71 KM
Model: Long 2.0 TD Automat
Rok prod.: 1996
Czy ktoś z Kolegów montował hak holowniczy do w/w wersji ? Czy są w ramie gotowe otwory montażowe, czy trzeba je wiercić ?
Na razie dowiedziałem się że rozstaw ramy jest większy (czyli taki jak w 2,0 v6) niż w standardowym longu.
Jedyny producent który robi dwie wersje w zależności od szerokości ramy to MasterHak. Reszta producentów produkuje 1 typ i podaje tylko że pasuje do każdego Longa od rocznika 1995 w górę.... :?:

http://allegro.pl/hak-holowniczy-suzuki ... 62888.html


Wszelkie sugestie mile widziane :)

_________________
VITARA 2,0 TD LONG AUTOMAT 1996


Na górę
Post: pt kwie 10, 2015 8:49 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Ja w poprzedniej miałem chyba firmowy hak - montowany do dołu ramy na 4 śruby (po dwie na stronę) - jakieś konkretniejsze, 10 chyba. Otwory były na 90% fabryczne - zanurkuj pod ramę i zobacz czy masz dziury :).

A kupno używanego haka? Ne wiem jak wygląda kwestia legalizacji takiego używanego. Na pewno musi być z tabliczką znamionową.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: sob kwie 11, 2015 7:58 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt kwie 07, 2015 6:26 pm
Posty: 13
Silnik: 2.0 TD 71 KM
Model: Long 2.0 TD Automat
Rok prod.: 1996
Faktycznie od spodu ramy są 2 otwory usytuowane blisko siebie ale .... tylko w dolnym profilu ramy (czyli od spodu) u góry ich nie ma, czyli trzeba wiercić. Problem jest w tym że po lewej stronie (kierowcy) na ramie od góry jest przymocowany jakiś przewód. Poza tym trochę kiepski dostęp pomimo zdemontowanego zderzaka aby coś podziałać a o rdzy... nawet nie wspomnę :shock:

_________________
VITARA 2,0 TD LONG AUTOMAT 1996


Na górę
Post: sob kwie 11, 2015 10:15 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Rdza jest nierozłączną towarzyszką w życiu Vitary :mrgreen: A wiercić nic nie musisz, hak przykręcasz od dołu i tyle w temacie.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: ndz kwie 12, 2015 10:45 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
mateo pisze:
Faktycznie od spodu ramy są 2 otwory usytuowane blisko siebie ale .... tylko w dolnym profilu ramy (czyli od spodu) u góry ich nie ma, czyli trzeba wiercić. Problem jest w tym że po lewej stronie (kierowcy) na ramie od góry jest przymocowany jakiś przewód. Poza tym trochę kiepski dostęp pomimo zdemontowanego zderzaka aby coś podziałać a o rdzy... nawet nie wspomnę :shock:


Nic nie trzeba wiercić. To są otwory z gwintem dedykowane pod hak (na śruby M12 chyba). Prawdopodobnie wszystkie zamienniki będą bazowały na tym mocowaniu. Niestety jeśli nie było tam wkręconych śrub to na 90% rdza zeżarła gwint. Można próbować delikatnie go reanimować. Jak się nie uda to może wywiercić otwór z boku ramy i wstawić nakrętkę.
Pytanie czy rama nie jest zeżarta i czy utrzyma hak?

Jeśli bedziesz szukał używki lub nowego to sprawdzaj bardzo dokładnie rozstaw tych otworów. Z tego co wiem to były przynajmniej 3 różne rozstawy w Vitarze.

EDIT:
tutaj nawet chyb a piszą że sa dwa rozstawy 810 i 880mm:
http://taznezariadenia.sk/en/towbars/1699-tow-bar-suzuki-vitara-santana-1699.html

btw, to polski producent chyba :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz kwie 12, 2015 11:23 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
fabrycznie u mnie było 4 śruby M10gwint 1.25 przy reanimacji tyłu wspawałem nowe nakrętki m12

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: pn kwie 13, 2015 7:35 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt kwie 07, 2015 6:26 pm
Posty: 13
Silnik: 2.0 TD 71 KM
Model: Long 2.0 TD Automat
Rok prod.: 1996
danthe pisze:
mateo pisze:
Faktycznie od spodu ramy są 2 otwory usytuowane blisko siebie ale .... tylko w dolnym profilu ramy (czyli od spodu) u góry ich nie ma, czyli trzeba wiercić. Problem jest w tym że po lewej stronie (kierowcy) na ramie od góry jest przymocowany jakiś przewód. Poza tym trochę kiepski dostęp pomimo zdemontowanego zderzaka aby coś podziałać a o rdzy... nawet nie wspomnę :shock:


Nic nie trzeba wiercić. To są otwory z gwintem dedykowane pod hak (na śruby M12 chyba). Prawdopodobnie wszystkie zamienniki będą bazowały na tym mocowaniu. Niestety jeśli nie było tam wkręconych śrub to na 90% rdza zeżarła gwint. Można próbować delikatnie go reanimować. Jak się nie uda to może wywiercić otwór z boku ramy i wstawić nakrętkę.
Pytanie czy rama nie jest zeżarta i czy utrzyma hak?

Jeśli bedziesz szukał używki lub nowego to sprawdzaj bardzo dokładnie rozstaw tych otworów. Z tego co wiem to były przynajmniej 3 różne rozstawy w Vitarze.

EDIT:
tutaj nawet chyb a piszą że sa dwa rozstawy 810 i 880mm:
http://taznezariadenia.sk/en/towbars/1699-tow-bar-suzuki-vitara-santana-1699.html

btw, to polski producent chyba :)




Faktycznie jest tak jak Kolega pisze :!: Wczoraj przyjrzałem się tematowi dokładnie i z lewej strony od dołu ramy był przykręcony na te dwie śruby tzw "uchwyt transportowy" ... wykręciłem je bez problemu i gwint jest ok. Z prawej natomiast jest tak jak pisałeś gwint zardzewiały ale... psiknąłem wd-40 oczyściłem ile się dało i trochę śruba się wkręca ale nieznacznie.
Chce zrobić tak:
1. Oczyścić jeszcze ten gwint i spróbować delikatnie przelecieć gwintownikiem 12-stką.
2. Jeśli gwint okaże się na tyle "przeżarty" przegwintować o jeden rozmiar większym gwintownikiem.
3. Dopiero po udanym zabiegu zakupić hak raczej nowy... niewiele droższy od używki a będę miał przynajmniej pewność że pasuje.

Co do stanu ramy. Po oględzinach mogę wstępnie stwierdzić że jest ok, patrząc przez otwory w ramie nawet specjalnie nie widać rdzawego nalotu, na zewnątrz po opukaniu też ok. Robiłem niedawno blacharkę : progi, tylne błotniki, nadkola, podłoga i chce teraz jeszcze Vitke "poskręcać" i zakonserwować.... w profile zamknięte i ramę - Hammerite Waxoyl a od spodu prysnąć Noxudol 750 i 900.

Dzięki Wszystkim za pomoc w temacie.

_________________
VITARA 2,0 TD LONG AUTOMAT 1996


Na górę
Post: pn kwie 13, 2015 7:57 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
pamiętaj że jest tam fabrycznie drobnozwojowy gwint (skok gwintu-1.25)

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: śr maja 06, 2015 9:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 04, 2014 9:57 pm
Posty: 176
A skąd jesteś kolego bo jeśli z poznania to polecam ci firmę polhak w jerzykowie zrobią i zamontują bez problemu pracowałem tam kiedyś 6 lat nie było opcji żeby jakie kolwiek auto wyjechało z tamtąd bez haka :D

_________________
Long 2.0 V6 '97 LPG
lift 4" będzie body lift 2" BFG MT T/A KM2 29"
stal, tarcze, snorkel
Poznań


Na górę
Post: czw maja 14, 2015 10:01 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt kwie 07, 2015 6:26 pm
Posty: 13
Silnik: 2.0 TD 71 KM
Model: Long 2.0 TD Automat
Rok prod.: 1996
jano250 pisze:
A skąd jesteś kolego bo jeśli z poznania to polecam ci firmę polhak w jerzykowie zrobią i zamontują bez problemu pracowałem tam kiedyś 6 lat nie było opcji żeby jakie kolwiek auto wyjechało z tamtąd bez haka :D


Z Częstochowy. Hak kupiłem w Masterhaku, montowałem sam. Rozstaw u mnie jest większy niż standardowo w Vitarach - 88 cm.
Zardzewiały gwint przeleciałem gwintownikiem 12-stką i to wystarczyło do jego zreanimowania .
Montaż banalnie prosty, podpięcie wiązki też - wpiąłem się w tylna lewą lampę tam przebiega też główna wiązka do prawej(prawy migacz). Opłata 35 zł na stacji diagnostycznej, w wydziale komunikacji przybicie pieczątki - free.

Nie orientujesz się ile kosztuje w POLHAKU kosz zakładany na hak do przewozu zwierzyny ?

_________________
VITARA 2,0 TD LONG AUTOMAT 1996


Na górę
Post: pt maja 15, 2015 5:46 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 04, 2014 9:57 pm
Posty: 176
Nie wiem pracowałem tam do 2005 r tel do nich to 61 8155 441 dzwoń między 8 a 16 :)

_________________
Long 2.0 V6 '97 LPG
lift 4" będzie body lift 2" BFG MT T/A KM2 29"
stal, tarcze, snorkel
Poznań


Na górę
Post: pt maja 15, 2015 6:40 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
mateo pisze:
Nie orientujesz się ile kosztuje w POLHAKU kosz zakładany na hak do przewozu zwierzyny ?

Kiedyś ktoś na forum chciał sprzedać taki kosz. Może jeszcze mu zalega?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 43 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl