suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Hak holowniczy 2,0 TD Long automat http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=14200 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mateo [ pt kwie 10, 2015 7:19 am ] |
Tytuł: | Hak holowniczy 2,0 TD Long automat |
Czy ktoś z Kolegów montował hak holowniczy do w/w wersji ? Czy są w ramie gotowe otwory montażowe, czy trzeba je wiercić ? Na razie dowiedziałem się że rozstaw ramy jest większy (czyli taki jak w 2,0 v6) niż w standardowym longu. Jedyny producent który robi dwie wersje w zależności od szerokości ramy to MasterHak. Reszta producentów produkuje 1 typ i podaje tylko że pasuje do każdego Longa od rocznika 1995 w górę.... ![]() http://allegro.pl/hak-holowniczy-suzuki ... 62888.html Wszelkie sugestie mile widziane ![]() |
Autor: | Niedzwiadz [ pt kwie 10, 2015 8:49 am ] |
Tytuł: | Re: Hak holowniczy 2,0 TD Long automat |
Ja w poprzedniej miałem chyba firmowy hak - montowany do dołu ramy na 4 śruby (po dwie na stronę) - jakieś konkretniejsze, 10 chyba. Otwory były na 90% fabryczne - zanurkuj pod ramę i zobacz czy masz dziury ![]() A kupno używanego haka? Ne wiem jak wygląda kwestia legalizacji takiego używanego. Na pewno musi być z tabliczką znamionową. |
Autor: | mateo [ sob kwie 11, 2015 7:58 pm ] |
Tytuł: | Re: Hak holowniczy 2,0 TD Long automat |
Faktycznie od spodu ramy są 2 otwory usytuowane blisko siebie ale .... tylko w dolnym profilu ramy (czyli od spodu) u góry ich nie ma, czyli trzeba wiercić. Problem jest w tym że po lewej stronie (kierowcy) na ramie od góry jest przymocowany jakiś przewód. Poza tym trochę kiepski dostęp pomimo zdemontowanego zderzaka aby coś podziałać a o rdzy... nawet nie wspomnę ![]() |
Autor: | marirus [ sob kwie 11, 2015 10:15 pm ] |
Tytuł: | Re: Hak holowniczy 2,0 TD Long automat |
Rdza jest nierozłączną towarzyszką w życiu Vitary ![]() |
Autor: | danthe [ ndz kwie 12, 2015 10:45 am ] |
Tytuł: | Re: Hak holowniczy 2,0 TD Long automat |
mateo pisze: Faktycznie od spodu ramy są 2 otwory usytuowane blisko siebie ale .... tylko w dolnym profilu ramy (czyli od spodu) u góry ich nie ma, czyli trzeba wiercić. Problem jest w tym że po lewej stronie (kierowcy) na ramie od góry jest przymocowany jakiś przewód. Poza tym trochę kiepski dostęp pomimo zdemontowanego zderzaka aby coś podziałać a o rdzy... nawet nie wspomnę ![]() Nic nie trzeba wiercić. To są otwory z gwintem dedykowane pod hak (na śruby M12 chyba). Prawdopodobnie wszystkie zamienniki będą bazowały na tym mocowaniu. Niestety jeśli nie było tam wkręconych śrub to na 90% rdza zeżarła gwint. Można próbować delikatnie go reanimować. Jak się nie uda to może wywiercić otwór z boku ramy i wstawić nakrętkę. Pytanie czy rama nie jest zeżarta i czy utrzyma hak? Jeśli bedziesz szukał używki lub nowego to sprawdzaj bardzo dokładnie rozstaw tych otworów. Z tego co wiem to były przynajmniej 3 różne rozstawy w Vitarze. EDIT: tutaj nawet chyb a piszą że sa dwa rozstawy 810 i 880mm: http://taznezariadenia.sk/en/towbars/1699-tow-bar-suzuki-vitara-santana-1699.html btw, to polski producent chyba ![]() |
Autor: | zbys19 [ ndz kwie 12, 2015 11:23 am ] |
Tytuł: | Re: Hak holowniczy 2,0 TD Long automat |
fabrycznie u mnie było 4 śruby M10gwint 1.25 przy reanimacji tyłu wspawałem nowe nakrętki m12 |
Autor: | mateo [ pn kwie 13, 2015 7:35 am ] |
Tytuł: | Re: Hak holowniczy 2,0 TD Long automat |
danthe pisze: mateo pisze: Faktycznie od spodu ramy są 2 otwory usytuowane blisko siebie ale .... tylko w dolnym profilu ramy (czyli od spodu) u góry ich nie ma, czyli trzeba wiercić. Problem jest w tym że po lewej stronie (kierowcy) na ramie od góry jest przymocowany jakiś przewód. Poza tym trochę kiepski dostęp pomimo zdemontowanego zderzaka aby coś podziałać a o rdzy... nawet nie wspomnę ![]() Nic nie trzeba wiercić. To są otwory z gwintem dedykowane pod hak (na śruby M12 chyba). Prawdopodobnie wszystkie zamienniki będą bazowały na tym mocowaniu. Niestety jeśli nie było tam wkręconych śrub to na 90% rdza zeżarła gwint. Można próbować delikatnie go reanimować. Jak się nie uda to może wywiercić otwór z boku ramy i wstawić nakrętkę. Pytanie czy rama nie jest zeżarta i czy utrzyma hak? Jeśli bedziesz szukał używki lub nowego to sprawdzaj bardzo dokładnie rozstaw tych otworów. Z tego co wiem to były przynajmniej 3 różne rozstawy w Vitarze. EDIT: tutaj nawet chyb a piszą że sa dwa rozstawy 810 i 880mm: http://taznezariadenia.sk/en/towbars/1699-tow-bar-suzuki-vitara-santana-1699.html btw, to polski producent chyba ![]() Faktycznie jest tak jak Kolega pisze ![]() Chce zrobić tak: 1. Oczyścić jeszcze ten gwint i spróbować delikatnie przelecieć gwintownikiem 12-stką. 2. Jeśli gwint okaże się na tyle "przeżarty" przegwintować o jeden rozmiar większym gwintownikiem. 3. Dopiero po udanym zabiegu zakupić hak raczej nowy... niewiele droższy od używki a będę miał przynajmniej pewność że pasuje. Co do stanu ramy. Po oględzinach mogę wstępnie stwierdzić że jest ok, patrząc przez otwory w ramie nawet specjalnie nie widać rdzawego nalotu, na zewnątrz po opukaniu też ok. Robiłem niedawno blacharkę : progi, tylne błotniki, nadkola, podłoga i chce teraz jeszcze Vitke "poskręcać" i zakonserwować.... w profile zamknięte i ramę - Hammerite Waxoyl a od spodu prysnąć Noxudol 750 i 900. Dzięki Wszystkim za pomoc w temacie. |
Autor: | zbys19 [ pn kwie 13, 2015 7:57 am ] |
Tytuł: | Re: Hak holowniczy 2,0 TD Long automat |
pamiętaj że jest tam fabrycznie drobnozwojowy gwint (skok gwintu-1.25) |
Autor: | jano250 [ śr maja 06, 2015 9:39 pm ] |
Tytuł: | Re: Hak holowniczy 2,0 TD Long automat |
A skąd jesteś kolego bo jeśli z poznania to polecam ci firmę polhak w jerzykowie zrobią i zamontują bez problemu pracowałem tam kiedyś 6 lat nie było opcji żeby jakie kolwiek auto wyjechało z tamtąd bez haka ![]() |
Autor: | mateo [ czw maja 14, 2015 10:01 pm ] |
Tytuł: | Re: Hak holowniczy 2,0 TD Long automat |
jano250 pisze: A skąd jesteś kolego bo jeśli z poznania to polecam ci firmę polhak w jerzykowie zrobią i zamontują bez problemu pracowałem tam kiedyś 6 lat nie było opcji żeby jakie kolwiek auto wyjechało z tamtąd bez haka ![]() Z Częstochowy. Hak kupiłem w Masterhaku, montowałem sam. Rozstaw u mnie jest większy niż standardowo w Vitarach - 88 cm. Zardzewiały gwint przeleciałem gwintownikiem 12-stką i to wystarczyło do jego zreanimowania . Montaż banalnie prosty, podpięcie wiązki też - wpiąłem się w tylna lewą lampę tam przebiega też główna wiązka do prawej(prawy migacz). Opłata 35 zł na stacji diagnostycznej, w wydziale komunikacji przybicie pieczątki - free. Nie orientujesz się ile kosztuje w POLHAKU kosz zakładany na hak do przewozu zwierzyny ? |
Autor: | jano250 [ pt maja 15, 2015 5:46 am ] |
Tytuł: | Re: Hak holowniczy 2,0 TD Long automat |
Nie wiem pracowałem tam do 2005 r tel do nich to 61 8155 441 dzwoń między 8 a 16 ![]() |
Autor: | danthe [ pt maja 15, 2015 6:40 am ] |
Tytuł: | Re: Hak holowniczy 2,0 TD Long automat |
mateo pisze: Nie orientujesz się ile kosztuje w POLHAKU kosz zakładany na hak do przewozu zwierzyny ? Kiedyś ktoś na forum chciał sprzedać taki kosz. Może jeszcze mu zalega? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |