suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 20, 2024 4:28 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sty 12, 2007 11:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:28 pm
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
Latka robią swoje. Dziury w podłodze mojej vitki powiększały się systematycznie zarówno pod względem ilości jak i wielkości. Nadszedł czas by z tym skończyć. :wink: Nadmieniam, że nie jestem fachowcem w tej dziedzinie ale po kilku konsultacjach ułożyłem scenariusz naprawy i przystąpiłem do dzieła.
1. Odkręciłem fotele i wszystkie możliwe elementy przymocowane do podłogi. Wywaliłem również wewnętrzne nakładki plastikowe progów i skajopodobne osłony nadkoli.
2. Wyczyściłem dokładnie podłogę z wszelkich nieczystości - przydał się odkurzacz, szczota druciana i na koniec szlauch z bieżącą wodą.
3. Po wyschnięciu odtłuściłem całość benzyną ekstrakcyjną - nanosiłem pędzlem.
4. Również pędzlem miejsca pordzewiałe pomalowałem odrdzewiaczem firmy Dragon - preparat podobny do Cortaninu F.
5. Nałożyłem na całą podłogę podkład ftalowy do metalu - pędzel.
6. Dziury załatałem matą szklaną w połączeniu z żywicą polietrową i oczywiście utwardzaczem.
7. Po wyschnięciu powyższego pokryłem całą podłogę rzadszą mieszaniną żywicy i utwardzacza.
8. Na koniec całość pomaluję (bo to jutro będzie) chlorokauczukiem do metalu.
Największy zapiernicz jest podczas łatania dziur (mata+żywica) - jak za długo się człek bawi to pędzel zamienia się w kamień. :lol:
Poza tym zabawa przednia, polecam każdemu z dziurawą podłogą.
:mrgreen:

_________________
Pozdrawiam, Karson.
była czarna vitka na 31" jest biały LJ 73 na 33"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 13, 2007 2:48 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 1:53 pm
Posty: 170
Lokalizacja: Marki
duuuuzo roboty a efekt krotkotrwaly. mata i zywica odpodnie po paru wyprawach w teren (zywice nie pracuje bo jest sztywna) i zrobia sie magazyny na bloto i wode. jedyna sluszna metoda to diaks, migomat i nowe kawalki blachy.

_________________
vitka 1.6 16V automat


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 13, 2007 3:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:28 pm
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
Ale ja miałem małe dziury! Największa to było coś koło 2-3cm kw. :wink: Tak więc ta robota miała na celu uszczelnić podłogę, a nie ją załatać.
No. :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam, Karson.

była czarna vitka na 31" jest biały LJ 73 na 33"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 13, 2007 11:18 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
piotr_z pisze:
duuuuzo roboty a efekt krotkotrwaly. mata i zywica odpodnie po paru wyprawach w teren (zywice nie pracuje bo jest sztywna) i zrobia sie magazyny na bloto i wode. jedyna sluszna metoda to diaks, migomat i nowe kawalki blachy.

Ja stosowałem wcześniej w plaskatych fleki z blachy ocynk na nity zrywalne i w Vitarce też w kilku miejscach taką metodę zastasowałem. Na większych dziurach wyżył się blacharz robiąc fleki i zgrzewając do starej podłogi. Najwięcej dziur było w okolicy pionowej części podłogi przed mostem.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: ndz sty 14, 2007 11:00 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Karson pisze:
Latka robią swoje. Dziury w podłodze mojej vitki powiększały się systematycznie zarówno pod względem ilości jak i wielkości. Nadszedł czas by z tym skończyć. :wink: Nadmieniam, że nie jestem fachowcem w tej dziedzinie ale po kilku konsultacjach ułożyłem scenariusz naprawy i przystąpiłem do dzieła.
1. Odkręciłem fotele i wszystkie możliwe elementy przymocowane do podłogi. Wywaliłem również wewnętrzne nakładki plastikowe progów i skajopodobne osłony nadkoli.
2. Wyczyściłem dokładnie podłogę z wszelkich nieczystości - przydał się odkurzacz, szczota druciana i na koniec szlauch z bieżącą wodą.
3. Po wyschnięciu odtłuściłem całość benzyną ekstrakcyjną - nanosiłem pędzlem.
4. Również pędzlem miejsca pordzewiałe pomalowałem odrdzewiaczem firmy Dragon - preparat podobny do Cortaninu F.
5. Nałożyłem na całą podłogę podkład ftalowy do metalu - pędzel.

:
6. Dziury załatałem matą szklaną w połączeniu z żywicą polietrową i oczywiście utwardzaczem.
7. Po wyschnięciu powyższego pokryłem całą podłogę rzadszą mieszaniną żywicy i utwardzacza.
8. Na koniec całość pomaluję (bo to jutro będzie) chlorokauczukiem do metalu.
Największy zapiernicz jest podczas łatania dziur (mata+żywica) - jak za długo się człek bawi to pędzel zamienia się w kamień. :lol:
Poza tym zabawa przednia, polecam każdemu z dziurawą podłogą.
:mrgreen:




Boże, auto to nie kajak.
Jeśli masz zamiar cieszyc sie jazda to zrób to porządnie i wyspawaj.
Te dziurki po obstukaniu ostrym młotkiem bedą napewno wieksze :?
Takie zalepianie zywicą to jak próba ukrecenia z gó...na bata :wink


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 14, 2007 12:47 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 1:53 pm
Posty: 170
Lokalizacja: Marki
Masmo pisze:
Ja stosowałem wcześniej w plaskatych fleki z blachy ocynk na nity zrywalne i w Vitarce też w kilku miejscach taką metodę zastasowałem. Na większych dziurach wyżył się blacharz robiąc fleki i zgrzewając do starej podłogi. Najwięcej dziur było w okolicy pionowej części podłogi przed mostem.


polaczenie alu (nity) ze stala nie wrozy najlepiej dla blachy. to sa w dalsym ciagu polsrodki. ale jak ktos lubi :roll:

_________________
vitka 1.6 16V automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 14, 2007 1:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:28 pm
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
No to kurde już nie wiem.. Zrobiłem tak bo wszem polecany mister Zbowid - specjalista od blacharki właśnie taki scenariusz napraw polecał. Ja też rozmawiałem z kilkoma osobami i każdy mówił, że jest OK. :roll:
Od środka autka zrobiłem jak zrobiłem, od dołu wyczyszczę i prysnę biteksem... jak ma tam się rdza rozwijać?
No dobra, jeśli to zły sposób to niech adminek wywali ten temat i będzie spokój. :mrgreen:

@Hadek... nie kajak tylko jacht. :wink:

_________________
Pozdrawiam, Karson.

była czarna vitka na 31" jest biały LJ 73 na 33"


Ostatnio zmieniony ndz sty 14, 2007 2:05 pm przez Karson, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 14, 2007 1:56 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
piotr_z pisze:
Masmo pisze:
polaczenie alu (nity) ze stala nie wrozy najlepiej dla blachy. to sa w dalsym ciagu polsrodki. ale jak ktos lubi :roll:

Akurat nie masz racji. Stal jest chroniona katodowo przez ocynk z blachy ocynkowanej. Takie łaty po kilku latach eksploatacji były bez śladu rudej.
Nie ma idealnych sposobów na zrobienie podłogi. Chyba że ktoś jest na tyle zdeterminowany żeby rozebarć całe auto, zdjąć nadwozie z ramy, wypiaskować, wspawać nową balche i wszystko ogniowo ocynkować. Ale koszt i robocizna przewyższa wartość naszych syfów.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: ndz sty 14, 2007 2:58 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Karson pisze:
.....
4. Również pędzlem miejsca pordzewiałe pomalowałem odrdzewiaczem firmy Dragon - preparat podobny do Cortaninu F.
5. Nałożyłem na całą podłogę podkład ftalowy do metalu - pędzel.
6. Dziury załatałem matą szklaną w połączeniu z żywicą polietrową i oczywiście utwardzaczem.
7. Po wyschnięciu powyższego pokryłem całą podłogę rzadszą mieszaniną żywicy i utwardzacza......
:mrgreen:

4. Ten odrdzewiacz to co to jest? Reaktywny czy taki co ma usunąć rdzę? Ja stosowałem Brunox (epoksyowy podkład fajnie reagujący z rdzą) lub Corinę (polski wynalażek na bazie alkocholu też sie nieźle mi sprawdzał).
5. Lepiej chyba było zatosować coś na bazie epoksydów. Ftalowy to cienizna.
6. Żywicę poliestrową?? Chyba lepsza jest epoksydowa. Z tego co pamiętam poliestrowa nie jest tak do końca wodoodporna.
Ja postawiłem na epoksydy. Jeśli nie odpadnie, to powinno OKI.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 14, 2007 3:00 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Karson pisze:
No to kurde już nie wiem.. Zrobiłem tak bo wszem polecany mister Zbowid - specjalista od blacharki właśnie taki scenariusz napraw polecał. Ja też rozmawiałem z kilkoma osobami i każdy mówił, że jest OK. :roll:
Od środka autka zrobiłem jak zrobiłem, od dołu wyczyszczę i prysnę biteksem... jak ma tam się rdza rozwijać?
No dobra, jeśli to zły sposób to niech adminek wywali ten temat i będzie spokój. :mrgreen:

@Hadek... nie kajak tylko jacht. :wink:



tylko nie biteksem :lol:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 14, 2007 3:35 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
slaw pisze:
tylko nie biteksem :lol:
Czemu??? Bitex nie jest zły. Trzeba tylko dobrze przygotować podłoże w miejscach gdzie są wżery. Ja stosowałem Corinę i na nią bitex w Golfie mk2 i było ok.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: ndz sty 14, 2007 4:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:28 pm
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
slaw pisze:
tylko nie biteksem :lol:

Dobra, czymś w tym stylu. :wink:

Masmo pisze:
4. Ten odrdzewiacz to co to jest? Reaktywny czy taki co ma usunąć rdzę? Ja stosowałem Brunox (epoksyowy podkład fajnie reagujący z rdzą) lub Corinę (polski wynalażek na bazie alkocholu też sie nieźle mi sprawdzał).
5. Lepiej chyba było zatosować coś na bazie epoksydów. Ftalowy to cienizna.
6. Żywicę poliestrową?? Chyba lepsza jest epoksydowa. Z tego co pamiętam poliestrowa nie jest tak do końca wodoodporna.
Ja postawiłem na epoksydy. Jeśli nie odpadnie, to powinno OKI.

4. Odrdzewiacz na bazie cortaniny, wchodzi w reakcję z rdzą. Czyli coś jak te Twoje specyfiki.
5. To podkład, nie warstwa wierzchnia - ten jest sprawdzony i dobrze działa.
6. Nie lepiej, pytałem i stąd decyzja o poliestrowej.

Zestaw sprawdzony. Nie odpada i działa.
:mrgreen:

_________________
Pozdrawiam, Karson.

była czarna vitka na 31" jest biały LJ 73 na 33"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 14, 2007 7:05 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 1:53 pm
Posty: 170
Lokalizacja: Marki
Masmo pisze:
Akurat nie masz racji. Stal jest chroniona katodowo przez ocynk z blachy ocynkowanej. Takie łaty po kilku latach eksploatacji były bez śladu rudej.
Nie ma idealnych sposobów na zrobienie podłogi. Chyba że ktoś jest na tyle zdeterminowany żeby rozebarć całe auto, zdjąć nadwozie z ramy, wypiaskować, wspawać nową balche i wszystko ogniowo ocynkować. Ale koszt i robocizna przewyższa wartość naszych syfów.


czyli twierdzisz, ze polaczenie blachy stalowej (nawet ocykowanej) z aluminium to bezbolesna metoda?

_________________
vitka 1.6 16V automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 14, 2007 7:12 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
piotr_z pisze:
Masmo pisze:
Akurat nie masz racji. Stal jest chroniona katodowo przez ocynk z blachy ocynkowanej. Takie łaty po kilku latach eksploatacji były bez śladu rudej.
Nie ma idealnych sposobów na zrobienie podłogi. Chyba że ktoś jest na tyle zdeterminowany żeby rozebarć całe auto, zdjąć nadwozie z ramy, wypiaskować, wspawać nową balche i wszystko ogniowo ocynkować. Ale koszt i robocizna przewyższa wartość naszych syfów.


czyli twierdzisz, ze polaczenie blachy stalowej (nawet ocykowanej) z aluminium to bezbolesna metoda?

Aluminium jest niewiele w tym połączeniu. Twierdze że połączenie skorodowanej balchy z blachą ocynkowaną za pomocą nitów alu jest kożystne dla blachy. Do farb antykorozyjnych dodaje się pył aluminiowy żeby stworzyć ochronę stali.
Sprawdziłem empirycznie. :wink:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 15, 2007 6:21 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 1:53 pm
Posty: 170
Lokalizacja: Marki
Masmo pisze:
Aluminium jest niewiele w tym połączeniu. Twierdze że połączenie skorodowanej balchy z blachą ocynkowaną za pomocą nitów alu jest kożystne dla blachy. Do farb antykorozyjnych dodaje się pył aluminiowy żeby stworzyć ochronę stali.
Sprawdziłem empirycznie. :wink:


to powodzenia

_________________
vitka 1.6 16V automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl