suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 20, 2024 12:38 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sty 15, 2007 6:43 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
piotr_z pisze:
Masmo pisze:
Aluminium jest niewiele w tym połączeniu. Twierdze że połączenie skorodowanej balchy z blachą ocynkowaną za pomocą nitów alu jest kożystne dla blachy. Do farb antykorozyjnych dodaje się pył aluminiowy żeby stworzyć ochronę stali.
Sprawdziłem empirycznie. :wink:

to powodzenia

Dzięki :D .
W wiertarce mam tym sposobem zaflekowaną a właściwe odtworzoną blachę tylnego błotnika nad rurą wydechową. Chyba najbardzej narażone na rudą miejsce. Będzie test.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 27, 2007 11:55 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Masmo, jak Ci sie sprawdzaja te Twoje latki na nity?
Tez mam rdze nad rura...A raczej dziury :D

Sie zastanawialem, ze jak bede robil podwozie, to zrobie tez to.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 27, 2007 12:01 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
Masmo, jak Ci sie sprawdzaja te Twoje latki na nity?
Tez mam rdze nad rura...A raczej dziury :D

Sie zastanawialem, ze jak bede robil podwozie, to zrobie tez to.


Po roku nówka :wink: :D . Konserwacja błyszczy na czarno. Wcześniej takie rozwiązania stosowałem w starych plaskaczach i sprawadzały się na 100%. Jest tak dlatego bo balcha ocynk jest ochroną katodową dla reszty przyległej stali (coś mi zostało z chemii na Polibudzie :wink: ).

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 27, 2007 12:21 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Hehe - Ok, to tez tak zrobie - Ojciec tez mi tak mowil, ze tak sie robi, ale po przeczytaniu tych postow, to juz sam nie wiedzialem :)

A na informie to nic praktycznego do offroadu nie ucza :(

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 27, 2007 12:34 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
A na informie to nic praktycznego do offroadu nie ucza :(

Okazuje się że na Budownictwie czasem tak :wink: :D

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt lip 01, 2008 10:07 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Zrobiłem sobie naprawę dziś, ze względu na montaż gazu i póżniej problemu z dostępem do bagażnika...
Fotki:
Przy siedzeniu za pasażerem, przy siedzeniu tylnim za kierowcą o dziwo - czysto i ładnie :D
Obrazek

Obrazek

Przy mocowaniach pasów:
Obrazek

Obrazek

Więcej rdzy nie stwierdzono w bagażniku, jak i na tej pionowej części w kabinie (między bagażnikiem, a podłogą)
Mam jeszcze rdzę pod zderzakiem tylnim, ale boję się go ruszać, bo póżniej nie będę miał do czego go przykręcić ;)

Pozdrawiam!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: ndz kwie 05, 2009 5:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 31, 2009 5:14 pm
Posty: 260
Lokalizacja: Częstochowa
Ponieważ wszystko o czym piszecie ( może po za słowami rdza i dziura ;) ) to dla mnie czarna magia zdam się na blacharza. I znając życie zrobią mnie na szaro.

_________________
Ehh Suzi Suzi...


Na górę
Post: ndz kwie 05, 2009 8:42 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
stashek jaki podkład polecasz? laik ze mnie :mrgreen:, ale znam podstawowe zasady, czyli -> czysty metal, dobry podkład.
Tylko prosiłbym Cie o podanie firmy i "modelu" farby, mam nadzieje, że nikt się nie obrazi :)
I czy da się ją kupić w czymś mniejszym niż beczka? :lol:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz kwie 05, 2009 8:50 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
stashek pisze:
epoksyd im drozszy tym lepszy ale nie ma co przesadzac. kup sobie novol. 0,8 w komplecie za jakies 5 dych.

i jeszcze jedna uwaga. wszyscy laicy mysla ze do zrywania rdzy uzywa sie "boscha" z tarcza do szlifu. nic bardziej zlego nie moze spokac karoserie niz ten sprzet. do zdzierania rdzy niepobita jest tarcza nylonowa (murzynska grzywa) ktora usuwa wżery a nie uszkadza zdrowej powierzchni :mrgreen: :mrgreen:
dzięki ;)
przyznam się, że jak robiłem remont przyczepy to zaatakowałem ją tarczą z listkami papieru ściernego ... całkiem zacnie szło, ale tam robiłem nie karoserie, a ramę z profili. Chodzi Ci o taką tarczę ze "szczotkami" ?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz kwie 05, 2009 9:04 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
stashek pisze:
tarcza ze szczotkami to tzw lamelkowa. tez jest dobra ale na wżery nieskuteczna. nylonowa jest troche inna

http://www.autokosmetyki.pl/w%C4%82%C5% ... ,p945.html

tutaj jest akurat deko droga. normalnie w srednicy 115 kupuje je po 11 zl.
to prawda, wżery atakowałem szczotą "pędzelkową" na wiertarce, ale może się i w taką tarczę zaopatrze.
taka farba będzie ok, o tej pisałeś? http://www.allegro.pl/item584274802_nov ... _1_6l.html

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz kwie 05, 2009 9:06 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1544
Lokalizacja: Kraków/Piła
o ile czytałem posty to jesteś z Krakowa?
przyjadę do Ciebie na naprawę tylnych nadkoli :wink:

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: ndz kwie 05, 2009 9:13 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
stashek pisze:
.....panowie czytam wasze wypociny na temat napraw blacharskich i jestem zalamany. wszystko o czym przeczytalem w tym watku jest zrobione od dupy strony i zlymi materialami.
.....zasada jest prosta: rdze usuwa sie do czystego metalu, dziury spawa a na gola blache daje sie podklad epoksydowy. te trzy kroki zapewnia dlugotrwaly efekt. wszystko inne, czyli cortaniny, zywice, szpachle i inne gowna to polsrodki do odpicowania fury na najblizsza gielde.......


Wiesz nie odkryłeś Ameryki... Twoja metoda też ma słabe strony. Jak zostawisz niedoczyszczoną idealnie blachę pod podkładem też może wyleść. Najlepiej rozbroić całą budę ramę, wszystko wypiaskować, naprawić ubytki, dać do ogniowego cynkowania i następnie nałożyć zestawy epoksydowe i na to poliureten.
Tylko trzeba mieć świadomość że mówimy o autach nastoletnich które warte są najczęściej mniej niż 10 kzł i takie naprawy mogą podwoić wartość tych samochodów.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: ndz kwie 05, 2009 9:19 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
stashek pisze:
....poliuretan jest dobry tylko kolorystyka kuleje, nie zapominaj o tym

Piszemy o podłodze :!: Jak dla mnie nie musi być w kolorze szminki mojej żony :wink: .
Epoksyd trzeby czymś pokryć bo nie ma odporności na UV. Najczęściej stosuje się poliuretan.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: ndz kwie 05, 2009 10:34 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
stashek pisze:
chwila moment. napisales ze moja metoda ma wady. otoz moja metoda wad nie posiada,.

Gdyby tak było to karoserie byłyby wieczne :wink: :lol:
stashek pisze:
zarzucajanie mi ze wada jest to ze moge zostawic nieodtluszczona powierzchnie jest delikatnie mowiac smieszne..

Spuść trochę ciśnienie. Nikt nie zarzuca Ci nic. Staram się tylko naświetlić Zady i Walety :wink: :lol:
A chodziło mi raczej o niedoczyszczone z rdzy wżery.
stashek pisze:
.....natomiast nie zgodze sie co do tego ze epoksyd nie ma odpornosci na UV. nie spotkalem sie jeszcze z takim zarzutem co do roznych epoksydow (roznych producentow). no chyba ze chjodzi ci o brak odpornosci na przebarwienie - to fakt. ....

Czyli wychodzi na moje :wink: Trzeba go pokryć :!:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pn kwie 06, 2009 8:01 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1544
Lokalizacja: Kraków/Piła
stashek pisze:
davejr pisze:
o ile czytałem posty to jesteś z Krakowa?
przyjadę do Ciebie na naprawę tylnych nadkoli :wink:


pokaz fotke to ci od razu powiem czy w ogole sie podejme :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:





podaj maila na pw

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl