suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 8:37 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob paź 29, 2016 8:07 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
A czy to prawda że pod raptorem jak zacznie gnić jakiś element to dopiero jak odpadnie bedzie widać??? I czy to można w jakiś sposób usunąć później z karoseri????

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: sob paź 29, 2016 8:24 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 12:35 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 2.0 HDi
Model: Granda 1
Rok prod.: 2005
Malował ktoś z Was Raptorem za pomocą pistoletu HVLP? W jakich proporcjach rozcienczyc? Czy jest to potem wytrzymałe na zadrapania?
Vita jest w tej chwili cala w Plastilaku - nie sprawdza się - za delikatne.

_________________
Long 1.6 16V automat. Lift Hunter 4", body Radzik 5cm, blokada LR1532, kółka 30" Federal COURAGIA MT - był
jest Granda 2.0 HDi 2005


Na górę
Post: sob paź 29, 2016 1:41 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Temat o raptorze już jest na forum.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob paź 29, 2016 4:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Ja osobiście odświeżyłam Vitarkę na dwuwarstwówce: baza i bezbarwny akrylowy.
Ale później znalazłem ciekawy produkt: bezbarwny poliuretanowy. Ciekawe czy dałby ładny efekt wizualny z zachowaniem wyglądu?
Jak myślicie, czy farba poliuretanowa na nadwoziu byłaby gorsza odpornością od raptora?
Raptor mi się nie podoba ze względu na strukturę. I taki gładki lakier poliuretanowy chyba łatwiej utrzymać w czystości.


Na górę
Post: sob paź 29, 2016 5:35 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Na poliuretanie zostają podobno matowe rysy po krzakach.
Ja zmatowalem oryginalny lakier. Na to epoksyd i lakier samochodowy z utwardzaczem . Nie spuszczalem sue nad malowaniem bo auto i tak w teren . I tak trzyma juz kilka lat.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob paź 29, 2016 8:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lip 05, 2016 4:53 pm
Posty: 382
Lokalizacja: Bochnia
Silnik: 1.6 16v
Model: long
Rok prod.: 1997
Na zwykłym lakierze bezbarwnym, też rysy zostają, aczkolwiek są lakiery mniej i bardziej twarde, najtwardsze jakie kładłem to helios mobihel -anty scratch, i z lechler-macrofan. Zaczął bym od twardego podkładu czyli epoxydu, tam gdzie korozja wcześniej brunox-drogie ale robi mega robotę,
Jak dobrze przygotujesz to raptor dokończy dzieła. Tak jak ktos wcześniej napisał jak słabo przygotujesz i raptora położysz to blacha zgnije a raptor będzie się trzymał, aż się wszystko rozsypie...


Na górę
Post: pn lis 21, 2016 6:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 09, 2015 7:47 pm
Posty: 253
Silnik: 1.6
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
Znalazłem ostatnio taki oto produkt
http://www.noxan.pl/antykorozja/farba-n ... zyjna.html
Myśle ze to ciekawa alternatywa dla radzikowej farby malsky


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Mercedes astra BFGoodrich mt2 235/75/15 reszta własnej produkcji
Auto w przebudowie


Na górę
Post: śr lis 23, 2016 12:43 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn mar 21, 2016 5:48 pm
Posty: 56
Silnik: 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
Też na to wpadłem po przejrzeniu całego internetu w poszukiwaniu spowalniacza rozkładu. Miałeś okazję używać? U siebie co prawda chcę pomalować spód auta. Mam dystans do wynalazków typu Raptor, bo jak już ruda rozwinie się pod powłoką, to nic się z tym nie zrobi, co z resztą zostało wspominanie.


Na górę
Post: czw gru 22, 2016 9:15 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sie 21, 2016 9:23 pm
Posty: 39
Silnik: 1.6 16V
Model: Vitara 1.6 16V
Rok prod.: 1996
a słyszeliście o czymś takim novol cobra ?

_________________
Vitara 1.6 16V
Lift 4" Radzikone
Body Lift 2" Radzikone
MT BfGoodrich KM2 255/70 R16


Na górę
Post: czw gru 22, 2016 10:22 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lip 05, 2016 4:53 pm
Posty: 382
Lokalizacja: Bochnia
Silnik: 1.6 16v
Model: long
Rok prod.: 1997
Bardzo fajny produkt, taki środek ochrony karoserii, coś w rodzaju baranka tyle że utwardzane chemicznie, daje mega odporną powłokę. Można to nakładać pistoletem do baranka, jak bardziej rozcieńczysz to przez pistolet lakierniczy też przejdzie, zależy jaką chcesz mieć strukturę. Z tego co kojarzę można to kupić w kolorze czarnym, lub białym i wtedy barwisz sobie na dowolny kolor.


Na górę
Post: pn gru 26, 2016 3:50 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sie 21, 2016 9:23 pm
Posty: 39
Silnik: 1.6 16V
Model: Vitara 1.6 16V
Rok prod.: 1996
tak wlasnie tym bede malował. zderzaki na czarno. buda biała. i dokladnie zderzaki grubiej a buda drobniutko

_________________
Vitara 1.6 16V
Lift 4" Radzikone
Body Lift 2" Radzikone
MT BfGoodrich KM2 255/70 R16


Na górę
Post: sob sty 07, 2017 10:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 27, 2016 10:14 pm
Posty: 83
Silnik: 1,6
Model: CABRIO 1,6 8V
Rok prod.: 1994
miałem styczność z Raptorem z Upola i z Cobra z Novola obydwa produkty to coś w rodzaju standardowego Baranka tylko chemoutwardzalnego moim zdaniem Raptor jest dużo lepszy pod względem odporności na zarysowania dodatkową zaletą jest wersja przeznaczona do barwienia (bardzo fajnie wychodzą raptory barwione na wzór lakieru metalic) w Novolu (z tego co wiem ) występują tylko dwa kolory. Co do raptora jak zależy nam na odporności na zarysowania to oryginalna wersja czarna jest najbardziej odporna. Barwione są mniej odporne na zarysowania, barwimy je najlepiej samymi pigmentami bez żywicy która pogarsza krycie i właściwości, nie należy używać więcej niż 10% pigmentu, najlepiej ok 6%. Pod Specyfiki typu Raptor nie musimy dawać podkładu akrylowego wystarczy minia (tylko reaktywna typu np ,,Corynzion") ewentualnie epoksyd a pod niego coś na usunięcie rdzy (Noxudol lub Korroplex). Malując standardowo czyli pistoletem do baranka maskujemy Raptorem wszelkie niedoskonałości a jeżeli chcemy malować Pistoletem typu HVLP 1,4 to musimy rozcieńczyć raptora w stosunku min 1:08 z rozcieńczalnikiem akrylowym- uzyskujemy wtedy powłokę gładką (porównywalna z lakierem matowym) ale dużo mniej odporną na zarysowania.
Jeżeli chodzi o lakier bezbarwny poliuretanowy jest on faktycznie bardziej odporny na zarysowania lecz coś za coś- nie ma róży bez kolców :wink: idąc w kierunku twardości uzyskujemy powłokę twardszą ale bardziej kruchą (tak jak szkło)czyli na pracujących blachach może on po-prostu pękać, osobiście jeżeli miałbym pokrywać auto bezbarwnym postawiłbym na bezbarwny akryl typu HS lub UHS z dopiskiem ,,scott resist". Jeżeli chodzi o tą anty-korozyje ,, Noxan" to wygląda że jest to grunto-emalia antykorozyjna- dostępna w każdej mieszalni przemysłowej- bardzo fajne produkty- polecam gruntoemalie chemoutwardzalną (nie syntetyczną i nie poliwinylową)

_________________
--
--
Prowadzę sklep z lakierami- potrzebujesz technicznej pomocy pisz śmiało. W naszej ofercie lakiery przemysłowe-samochodowe-meblowe i wszystko co do lakiernictwa potrzebne. Dla forumowiczów ceny specjalne :D
--
--


Na górę
Post: pn sty 09, 2017 1:36 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
DAK pisze:
,, Noxan" to wygląda że jest to grunto-emalia antykorozyjna- dostępna w każdej mieszalni przemysłowej- bardzo fajne produkty- polecam gruntoemalie chemoutwardzalną (nie syntetyczną i nie poliwinylową)


Tylko ten Noxan nie jest chemoutwardzalny. A jak wiesz doskonale, farby 1k to badziewie. :wink:
Możesz podać przykład gruntoemali chemoutwardzalnej :?:


Na górę
Post: pn sty 09, 2017 5:45 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 27, 2016 10:14 pm
Posty: 83
Silnik: 1,6
Model: CABRIO 1,6 8V
Rok prod.: 1994
masz rację produkty 1K (czyli syntetyki) są dużo gorszej jakości. Ja osobiście mogę polecić produkty BALL, gruntoemalia chemoutwardzalna (2K) w tym systemie jest oznaczona symbolem ,,TELPUR S210" a jednokomponentowa (1K) ,,TELKYD S200".
Ja osobiście polecam S210 ze względu na to że ma dużo lepsze właściwości antykorozyjne i lepszą odporność mechaniczną (to jest farba którą bardzo często stosuje się na mosty), możemy ją nakładać na odczyszczoną rdzę (oczywiście odczyszczoną- czyli cała luźna rdza musi być usunięta). Przy wymalowaniach karoserii najlepiej wygląda ona w połysku (tj połysk przemysłowy czyli ok 80 glos- świeci się bardziej niż mat ale nie ma połysku). Wadą S210 jest to że jest ok dwa razy droższa od S200 ale ceny takich farb nie są wygórowane S200 ok 40zł/kg S210 ok 80zł/kg kpl.

Jeszcze jedna uwaga odnośnie poprzednich postów- na gołą blachę pierwsze epoksyd później szpachla, odwrotna kolejność nie ma sensu- epoksyd jest antykorozyjny tylko wtedy kiedy ma styczność z blacha. Aplikując go na szpachle dodajemy sobie pracy- epoksyd jest podkładem dużo cięższym w obróbce niż akrylowy wiec na szpachle stosuje się już tylko podkład akrylowy. Jeszcze jedną wadą kładzenia podkładu epoksydowego na szpachle jest taka że epoksyd tworzy powlokę izolującą więc jeżeli szpachla będzie niedoschnięta (a wiemy że większość ludzi utwardzacz do szpachli dozuje ,,na oko") to zamknięta pod epoksydem wciąż wiążąca szpachla może powodować że epoksyd od szpachli najzwyczajniej odpadnie. Więc jedyny poprawny sposób to epoksyd-szpachla-podkład akrylowy-baza-lakier bezbarwny lub podkład reaktywny-akrylowy-szpachla-podkład akrylowy- baza-lakier bezbarwny. Pod RAPTORA lub COBRE wystarczy podkład epoksydowy, delikatnie szpachla (tylko większe nierówności, najlepiej zastosować szpachle z włóknem)- RAPTOR/COBRA (nakładając pistoletem do baranka zamaskujemy wszystkie mniejsze niedoskonałości karoserii)

_________________
--
--
Prowadzę sklep z lakierami- potrzebujesz technicznej pomocy pisz śmiało. W naszej ofercie lakiery przemysłowe-samochodowe-meblowe i wszystko co do lakiernictwa potrzebne. Dla forumowiczów ceny specjalne :D
--
--


Ostatnio zmieniony pn sty 09, 2017 9:55 pm przez marirus, łącznie zmieniany 1 raz.
Staraj się edytować a nie pisać jeden pod drugim ;-)


Na górę
Post: pn sty 09, 2017 9:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lip 05, 2016 4:53 pm
Posty: 382
Lokalizacja: Bochnia
Silnik: 1.6 16v
Model: long
Rok prod.: 1997
No dobra, nowol jest dostępny w dwóch kolorach- czarny, biały, ale ten drugi można dobarwiać jak się komu podoba 8)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl