suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw kwie 18, 2024 3:09 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 10 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn cze 16, 2008 10:00 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
piotrk pisze:
Rozejrzałem się troszke w castoramopodobnych marketach za spawarkami i troszkę się zakręciłem.
Czym się różni automat od półautomatu ? :?......

hehe, też chciałem nabyć taki sprzęt:
viewtopic.php?f=25&t=391
w końcu nic nie kupiłem bo migomat za drogi i za duży i jeszcze ten gaz, a spawarka transformatorowa nie nadaje się do spawania auta...
Ale ostatnio widziałem takie spawarki automatyczne którymi można spawać bez gazu specjalnym drutem drutem w cenie około 1000 zł. To byłaby chyba opcja dla garażowego amatora(?).

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt cze 17, 2008 7:55 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 8:03 am
Posty: 42
Moim zdaniem najlepiej nabyć zwykły migomat z możliwością spawania I i III fazami. Drut do tego tani i ogólnodostepny. Jak Ci padnie, to łatwo znajdziesz naprawiacza i łatwo sie spawa.
A i tak zrobisz jak będziesz chciał. :mrgreen:

_________________
Vitara 90r. 1,6 blaszanka, niekolorowa.
Wolność ma zapach benzyny.


Na górę
Post: wt cze 17, 2008 10:03 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
A dlaczego transformatorową nie można spawać auta??

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: czw cze 19, 2008 7:50 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 8:03 am
Posty: 42
Wszysto można, tylko spawarka transformatorowa wytwarza duży łuk elektryczny potrzebny do stopienia elektrody i krawędzi spawanego materiału. Ten łuk łatwo przepala cienkie blachy z których zbudowane jest nadwozie. Ponadto po zespawaniu pozostaje otulina z elektrody, którą trzeba odbić i sprawdzić jakość spawu. Spawanie nadwozia taką spawarką jest teoretycznie możliwe, ale jakoś nie widuje blacharzy używającej tej metody spawania.

_________________
Vitara 90r. 1,6 blaszanka, niekolorowa.
Wolność ma zapach benzyny.


Na górę
 Tytuł: Re:
Post: sob lip 05, 2008 5:23 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 21, 2008 7:10 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
Hadek pisze:
Stan blacharski większości vitek to niestety ale agonia, wycinanie i łatanie dziur to nic innego jak tylko przedłużanie tej agoni.


Hmm, mam nadzieję, że dotyczy to tylko V jeżdżących po terenie, błotkach itd?

_________________
Albo Suzuki albo nic


Na górę
Post: sob lip 05, 2008 5:31 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Niestety dotyczy to zwłaszcza vitek które terenu nie widziały,
Te które jeżdżą sa przewaznie już po blacharce.
Te z terenu dodatkowo są bardziej dopieszczone i częściej myte oraz serwisowane.
Pamietaj"asfalt wybacza wiele, teren nigdy"


Na górę
Post: sob lip 05, 2008 5:38 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 21, 2008 7:10 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
Hadek pisze:
Niestety dotyczy to zwłaszcza vitek które terenu nie widziały,
Te które jeżdżą sa przewaznie już po blacharce.
Te z terenu dodatkowo są bardziej dopieszczone i częściej myte oraz serwisowane.
Pamietaj"asfalt wybacza wiele, teren nigdy"


Proszę powiedz mi w takim razie, gdzie szukać rdzy, żeby się nie przejechać i co można przełknąć a od czego lepiej uciekać? Dodam jeszcze, że nie chcę zaczynać przygody z V od remontu blacharki;)

_________________
Albo Suzuki albo nic


Na górę
Post: sob lip 05, 2008 5:48 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Przejrzyj temat od poczatku, są fotki :wink:
Ogólnie wszedzie, nadkola tylne przy mocowaniu pasów, nadkola przednie po maska, progi, podłoga przy nogach, rama tylna częśc, szczególnie wew przy zbiorniku.
Wew cześc ramy, pod przewodami paliwowymi. Spodnia czesc ramy.
Blaszanka:
Tylna klapa, dach, okolice spryskiwacza tylnej szyby.
Słupki drzwi przy zawiasach.
Duzo pisania a ja mam gości i kilka butelczyn do wysuszenia 8)


Na górę
Post: pn lip 14, 2008 8:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 8:03 am
Posty: 42
Blacharka skończona :mrgreen: Skasował mnie 1500 PLN. Połatane wszystkie dziury o których mowa wyżej, moje reparaturki i lakier. W usługę wliczona konserwacja podwozia jego szuwaksem, naprawa atrapy przedniej. Drogo to czy tanio?

_________________
Vitara 90r. 1,6 blaszanka, niekolorowa.
Wolność ma zapach benzyny.


Na górę
Post: pt sty 09, 2009 4:22 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
tanio
kumplowi zacała blacharke viatry powiedzieli ok 5 tys
wiec kupil zdrowa bude anglika za 1200 zl

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: śr lut 11, 2009 10:15 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 08, 2009 1:41 pm
Posty: 544
Lokalizacja: okocim-rogal
witam:) słyszeliście moze o gumie wodnej :?: ja bede cały srodek tym tałatajstwem robił :mrgreen: wygłusza idealnie,mozna nakładac nawet kilka cm warstwy,po odparowaniu wody -stal :twisted: mozna malowac.niestety dosc drogi ale ja robie pod siebie wiec wole teraz zainwestowac(żonka sie zgodziła :mrgreen: )łącznie za spawanie konserwacja z prawdziwego zdarzenia i malowanie około5000zł :( :( był problem jaka farba :D zostanie metalik bo w sumie na jedno wychodzi-bede potrzebował pózniej duuuzo naklejek :mrgreen:


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
1.6 8v cabrio
lift 4 cale
body 2 cale
MATADORY 235/75/15 na alu
FEDIMA X... E... 31/10.5/15
zapasowka odbita na klapie:(
---------------------------


Na górę
Post: pt lut 13, 2009 11:29 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
mozna nałozyc i 1 cm tylko rdze trzeba miec pod kontrola robiac cos takiego tracisz kontrole moze byc tak ze za 2-3 sama guma zostanie

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob lut 14, 2009 7:53 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 08, 2009 1:41 pm
Posty: 544
Lokalizacja: okocim-rogal
slaw pisze:
mozna nałozyc i 1 cm tylko rdze trzeba miec pod kontrola robiac cos takiego tracisz kontrole moze byc tak ze za 2-3 sama guma zostanie



hmm qumpel blacharznajpierw wszystko rude amputuje potem spawa i spawa ispawa...robił witare od podstaw, uaza i kilka innych terenowych. co powiesz na to ze na konserwacje daje pisemną gwarancje na 2 lata :?: wiem jak niektórzy robia :evil: i widziałem jego robote-oby takich wiecej :D (tylko zeby sie szybciej z robotą uwijał) a guma bedzie w srodku:) zamiast wykładzinki i pomalowana w kolorze blue...zresztą jak bedzie gotowe to pokaze :mrgreen:

_________________
1.6 8v cabrio
lift 4 cale
body 2 cale
MATADORY 235/75/15 na alu
FEDIMA X... E... 31/10.5/15
zapasowka odbita na klapie:(
---------------------------


Na górę
Post: sob lut 14, 2009 11:41 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
bodzio23 pisze:
slaw pisze:
mozna nałozyc i 1 cm tylko rdze trzeba miec pod kontrola robiac cos takiego tracisz kontrole moze byc tak ze za 2-3 sama guma zostanie



hmm qumpel blacharznajpierw wszystko rude amputuje potem spawa i spawa ispawa...robił witare od podstaw, uaza i kilka innych terenowych. co powiesz na to ze na konserwacje daje pisemną gwarancje na 2 lata :?: wiem jak niektórzy robia :evil: i widziałem jego robote-oby takich wiecej :D (tylko zeby sie szybciej z robotą uwijał) a guma bedzie w srodku:) zamiast wykładzinki i pomalowana w kolorze blue...zresztą jak bedzie gotowe to pokaze :mrgreen:


Ja bym miedzy gumę a blachę dał jakąś farbę cynkową. Jest to najlepsza ochrona bo tzw katodowa.
Mosty malujemy: farba cynkowa, farba epoksydowa i na to poliuretan jako jedyny odporny na UV.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: ndz lut 15, 2009 9:45 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Sławku, masz jakichś sprawdzonych producentów tych farb? Duże są koszty takiej zabawy, np malowania mostu?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 10 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl