suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 1:32 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 179 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 712 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lut 13, 2014 8:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2011 11:33 pm
Posty: 284
Lokalizacja: Kaszuby
biernik pisze:
volay pisze:
Próbowaliśmy założyć rozporkę do xc70, samochod sprowadzony z belgi, nie miał, i cenzura, brakuje 2cm
Nie kumam po cholerę ktos ją kiedyś wyciągał, tak samo ja nie rozumiem dlaczego 1.6 nie ma jej w std

Jak była po ostrym dzwonie to trzeba było wyciągnąć, XC stadartowo ma rozpurkę, więc tylko taka opcja wchodzi w gre.


Tez myśleliśmy że było po dzwonie i kolesie nie założyli, ale nie.
Xc ma grube blachy i to tylko kombi awd, a ma oryginalną. W vitarze ktos przeliczył że 1.6 nie potrzebuje, a 2.0 tak

_________________
VITARA 98 2.0. ESCAPE, ARB tył, IRONMAN 2", buda 2" , BFG 30", zderzaki stalowe - było
SAMURAI 92 1.3 DRAGON WINCH przenośna, MINISPOOL tył, LOCK-RIGH przód, OME, wieszaki 2", kopia SIMEX 30", zderzaki stalowe - jest


Na górę
Post: czw lut 13, 2014 9:26 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
volay pisze:
(...)W vitarze ktos przeliczył że 1.6 nie potrzebuje, a 2.0 tak

Zapytam raz jeszcze:
jeździłeś seryjną, nie podniesioną Vitarą 1,6? Czy Twoim zdaniem jest jakiś powód dla którego miałaby tam znaleźć się rozpórka?
Samochód oparty jest na ramie, dużo sztywniejszej od budy osobówek z którymi porównujesz.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr lut 19, 2014 9:13 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2011 11:33 pm
Posty: 284
Lokalizacja: Kaszuby
Tak jeździłem
Czy jest jakiś powód - zasadniczy, gdyby vitara nie miała byc tanim bulwarem miałaby ramę taką sztywną jak trooper czy frontera ktorymi też jeździłem, rozporkę kielichów tworząca zamknięty układ ze stabilizatorem jak w 2.0 którą też jeździłem i może byłaby tak sztywna jak volvo cross country xc70, ktory miałem parę lat i uważam za najlepszego kombi crossovera jakiego wymyślono, bez porównania sztywniejszego od vitary na ramie, pewnie kiedyś do niego wrócę,
Za stary jestem na teoretyzowanie :wink: bez urazy

_________________
VITARA 98 2.0. ESCAPE, ARB tył, IRONMAN 2", buda 2" , BFG 30", zderzaki stalowe - było
SAMURAI 92 1.3 DRAGON WINCH przenośna, MINISPOOL tył, LOCK-RIGH przód, OME, wieszaki 2", kopia SIMEX 30", zderzaki stalowe - jest


Ostatnio zmieniony śr lut 19, 2014 9:21 pm przez volay, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lut 19, 2014 9:20 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
volay pisze:
Tak jeździłem
(...)Za stary jestem na teoretyzowanie :wink: bez urazy

No to po co teoretyzować?
To auto prowadzi się... Dobrze.
Żadna rozpórka w seryjnej 1,6 by nic nie zmieniła :roll:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr lut 19, 2014 9:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2011 11:33 pm
Posty: 284
Lokalizacja: Kaszuby
Co to znaczy dobrze

_________________
VITARA 98 2.0. ESCAPE, ARB tył, IRONMAN 2", buda 2" , BFG 30", zderzaki stalowe - było
SAMURAI 92 1.3 DRAGON WINCH przenośna, MINISPOOL tył, LOCK-RIGH przód, OME, wieszaki 2", kopia SIMEX 30", zderzaki stalowe - jest


Na górę
Post: śr lut 19, 2014 10:20 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
volay pisze:
Co to znaczy dobrze

To znaczy, że prowadzi się jak samochód osobowy.
Opona 205/70R15 z 1,6 bara będzie większym problemem, niż te 3-5 mm odchylenia kielicha :wink:

Rozpórka, sztywniejsza rama... To wszystko waży. Nie o to chodziło przy konstrukcji tego auta.
Pewnie, że mogli dać z przodu stalową gruchę, koszyk 4 satelitowy, półosie z przegubami jak w 2,5V6.
Mniejsza o cenę. Po co robić kolejne Pajero?

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr lut 19, 2014 10:54 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
wg mnie rozpórka powinna być we wszystkich vitarach a nie tylko w 2.0 i dieslach.

Większość vitar 1.6 szczególnie tych co jeżdżą w terenie mają wygięte do środka auta górne mocowania amorów.
Ostatnio zacząłem na to zwracać uwagę i miałem już 2 przypadki, gdzie kielichy zeszły się o 45mm ! więcej na szczęście się raczej nie da bo opierały się już o budę

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr lut 19, 2014 11:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2011 11:33 pm
Posty: 284
Lokalizacja: Kaszuby
radzik071 pisze:
wg mnie rozpórka powinna być we wszystkich vitarach a nie tylko w 2.0 i dieslach.

Większość vitar 1.6 szczególnie tych co jeżdżą w terenie mają wygięte do środka auta górne mocowania amorów.
Ostatnio zacząłem na to zwracać uwagę i miałem już 2 przypadki, gdzie kielichy zeszły się o 45mm ! więcej na szczęście się raczej nie da bo opierały się już o budę


Właśnie o to chodzi, chapeau bas radzik
Szacun

_________________
VITARA 98 2.0. ESCAPE, ARB tył, IRONMAN 2", buda 2" , BFG 30", zderzaki stalowe - było
SAMURAI 92 1.3 DRAGON WINCH przenośna, MINISPOOL tył, LOCK-RIGH przód, OME, wieszaki 2", kopia SIMEX 30", zderzaki stalowe - jest


Na górę
Post: czw lut 20, 2014 7:25 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
volay pisze:
radzik071 pisze:
wg mnie rozpórka powinna być we wszystkich vitarach a nie tylko w 2.0 i dieslach.

Większość vitar 1.6 szczególnie tych co jeżdżą w terenie mają wygięte do środka auta górne mocowania amorów.
Ostatnio zacząłem na to zwracać uwagę i miałem już 2 przypadki, gdzie kielichy zeszły się o 45mm ! więcej na szczęście się raczej nie da bo opierały się już o budę


Właśnie o to chodzi, chapeau bas radzik
Szacun

Jeszcze w 5 innych językach to napisz.

To znaczy, że do zestawu liftu powinno się dodatkowo montować i rozpórkę, bo przez większą dźwignię i napie...lanie po dziurach te kielichy się po prostu zjeżdżają.
Ale to nie jest wada fabryczna auta, tylko następstwo liftu...

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw lut 20, 2014 9:49 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
powinno się dodawać i do liftu i bez liftu.
Jak się nie ma rozpórki to dużo dają też dobrze dobrane odboje lub ich dystanse, żeby amor przedni nie dobijał.
Jak amor nie będzie dobijał to ciężko będzie wygiąć górne mocowanie amora.

w seryjnych nowych vitarach nie montowano rozpórek bo..
bo jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze :wink:

PS.
Niektórzy uważają, że do liftu nie są potrzebne dystanse odbojów a nawet sierżanta czy wału więc ciężko będzie tłumaczyć, że rozpórka też jest potrzebna :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr mar 12, 2014 11:13 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 13, 2014 10:49 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Kielce
Silnik: 1,6 8V
Model: CABRIO 1,6 JLX
Rok prod.: 1991
Kielichy w moim aucie zeszły się o 4 cm. Potrzebna była rozpórka.
Przygotowany materiał to profil 40mmx30mmx4mm oraz cięgło (śruba rzymska) od ciągnika (ursus c330), którym podpina się maszyny rolnicze (bardzo wytrzymała rzecz - w moim władymircu pracuje już 25lat przy ogromnych obciążeniach).

Poniżej zdjęcia - poproszę o ocenę - przede wszystkim chodzi mi o wady, których ja nie dojrzałem. Rozpórka rozpiera kielichy - tj. działa:)

Dodam jeszcze że elegancko wpasowała się pod maskę i jest różnica w stabilności przodu. A regulacja praktycznie rękoma i tam jest taki dzingiel do kontrowania więc nie ma obawy że sie rozjedzie (przy oraniu ciągnikiem działało więc i tu nie ma obaw na wertepach).
Jedyne na co nie zwróciłem uwagi to to że będe musiał troszkę popracować nad upchnięciem filtra powietrza bo się ciasno zrobiło w jego okolicach, ale z tym też nie widzę problemu.
Robota około 6godzin (mierzenie dokładanie cykanie i takie tam) montaż 5min rozkręcanie 30 sekund.

Obawiałem się rozciągania hi liftem (tym bardziej że nie bardzo mogłem go zapiąć) i dlatego zdecydowałem się na takie rozwiązanie - tym bardziej ze jest świetna kontrola nad rozepchnięciem.

Jak ktoś jest w potrzebie to da się zrobić (oczywiście dopiero po hardkorowych testach, które przeprowadzę gdzieś koło niedzieli)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Ostatnio zmieniony śr mar 12, 2014 1:13 pm przez PiotrCK, łącznie zmieniany 7 razy.

Na górę
Post: śr mar 12, 2014 11:37 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
bardzo spoko z takim pomysłem po gratulować, wydaje się porządnie pospawane i jedyny słaby punkt to chyba paczka fajek :lol: gratuluje pomysłu :!:

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: śr mar 12, 2014 11:44 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Ile to waży? Bo zastosowane materiały raczej lekkie nie są. :roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr mar 12, 2014 11:46 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 13, 2014 10:49 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Kielce
Silnik: 1,6 8V
Model: CABRIO 1,6 JLX
Rok prod.: 1991
NuVo pisze:
Ile to waży?


około 5-7kg (niestety nie dałem rady wrzucić na wagę bo siedziałem wczoraj do nocy nad tym). na pewno nie więcej niż wzory z poprzednich postów. Najcięższy jest kątownik. ta śruba jest dość lekka ale bardzo wytrzymała. Miało być twarde więc i swoje waży. Jak tylko zdemontuję to rzucę na wagę. W sumie nawet jak waży 10kg to akurat tyle co schudłem to akurat się wyrówna :D


Ostatnio zmieniony śr mar 12, 2014 2:22 pm przez PiotrCK, łącznie zmieniany 4 razy.

Na górę
Post: śr mar 12, 2014 11:48 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
No to zważ tak dla pewności, wygląda dość solidnie dlatego zapytałem.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 179 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 712 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl