suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 07, 2024 9:34 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Podłoga
Post: śr kwie 18, 2012 7:38 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 15, 2011 10:09 am
Posty: 492
Lokalizacja: Morzewo / k. Piły
Chłopaky, z czego najlepiej pospawać podłogę? Dziś troche pogrzebałem, oczyściłem i mam dziury, porozsiewane po całej podłodze, zamierzac wycinać to co się da i wspawać w to miejsce nową zdrową blachę, a później zamalowac np farbą chlorokauczukową czy czymś takim.. ale pytanie brzmi z jakiej blachy najlepiej to pospawać?

_________________
Vitka 1.6 8V + gaz, AT-ki 30 cali - sprzedam

viewtopic.php?f=28&t=6644


Na górę
 Tytuł: Re: Podłoga
Post: czw kwie 19, 2012 8:26 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
znajomy blacharz, jak i w sumie ja :mrgreen: używm całych płatów blachy takich 2x2,5m o grubości 0.5/1/1,5mm z metalzbytu, te 0.5/0.8 to w castoramie można dostać ale na podłoge to za słabe,

wycinam to co potrzebne i "oram" migomatem 8) na to porządny podkład (ja używam takiego co statki konserwują) no i ewentualnie jak komuś zależy na wyglądzie to jak kolego pisałes farba chlorokauczukowa

pozdrawiam

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
 Tytuł: Re: Podłoga
Post: czw kwie 19, 2012 8:43 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 15, 2011 10:09 am
Posty: 492
Lokalizacja: Morzewo / k. Piły
Podziękował ;) szczerze mówiać rozważałem, żeby tyłu wyrzucić podłogę, i wspawać nową.. bo w sumie tak czy siak przy spawaniu tej podłogi musiałbym zdemontować bak co by mnie nie wywaliło w powietrze przy spawaniu ;P

_________________
Vitka 1.6 8V + gaz, AT-ki 30 cali - sprzedam

viewtopic.php?f=28&t=6644


Na górę
 Tytuł: Re: Podłoga
Post: czw kwie 19, 2012 8:54 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
ja z tyłu dałem blache 0.8mm, co było największym błędem :cry:
* myślałem że będe zabudowywał pake na styl pickup ale na chwile obecną jest to dla mnie niepraktyczne i po montażu siedzeń z tyłu blacha niefajnie się wygina więc wg mnie 1.2mm to minimum...
baku nie sciągałem, tylko popunktowałem z góry w budzie, a tapicerka reszcze pięknie zakryła :mrgreen:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
 Tytuł: Re: Podłoga
Post: czw kwie 19, 2012 9:12 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 15, 2011 10:09 am
Posty: 492
Lokalizacja: Morzewo / k. Piły
ja dam chyba 1,5 mm i faktycznie zrobie tak, że powycina, odpwoiednie kawałki, wytne rdze, i w to miejsce wspawam nowa blache, na to myśle zeby dac taka gume na pędzel na całość podłogi i to później farbą chlorokauczykową.. chyba bedzie grało ;)

_________________
Vitka 1.6 8V + gaz, AT-ki 30 cali - sprzedam

viewtopic.php?f=28&t=6644


Na górę
 Tytuł: Re: Podłoga
Post: czw kwie 19, 2012 9:54 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
tylko kolego dokładnie odtłuszcz i bedzie ładnie czymać
(benzynką ekstrakcyjną czy innymi takimi tego typu płynami)

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
 Tytuł: Re: Podłoga
Post: czw kwie 19, 2012 10:14 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Patryk32 pisze:
...... na to porządny podkład (ja używam takiego co statki konserwują) no i ewentualnie jak komuś zależy na wyglądzie to jak kolego pisałes farba chlorokauczukowa

pozdrawiam



Sprawdzony to sposób? Podałbyś nazwy środków których używasz? Bo będę miał na swojej trochę malowania.

Farba chlorokauczukowa nie będzie wewnątrz śmierdzieć przez długi czas?

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
 Tytuł: Re: Podłoga
Post: czw kwie 19, 2012 11:09 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
Niedzwiadz pisze:
Sprawdzony to sposób? Podałbyś nazwy środków których używasz? Bo będę miał na swojej trochę malowania.Farba chlorokauczukowa nie będzie wewnątrz śmierdzieć przez długi czas?

sposób jak najbardziej sprawdzony, czy nie będzie śmierdzieć to nie gwarantuje w 100% bo swoją podłoge lakierowałem zwykła czarną do metalu, z doświadczenia wiem że wiekszośc zależy od środka z którym sie rozrabia farbę/lakier,
na pewno będzie śmierdzieć ze środkami typu UNIWERSALNE nitro/rozcieńczalnik/i inne takie, bo jak sama nazwa mówi "do wszystkiego - do niczego" można tym co najwyżej odtłuszczać (doświadczenie związane z malowaniem balustrad - farby rozrabiane z uniwersalnymi środkami śmierdziały nawet 4x dłużej) proponowałbym konkretnie dedykowany np. farba akrylowa czarna i do tego rozcieńczalnik do farb akrylowych - nie dość że lepiej będzie trzymać to nie będzie śmierdziało,

ja co prawda w moim geo nie stosowałem chlorokauczukowej tylko zwykła czarną akrylową do metalu, tyle że samemu robiłem miksture tzn;
*farba czarna akrylowa mieszana z rozcieńczalnikiem do lakierów akrylowych no i tak spoza tego co pisze producent, dodałem utwardzacz do klaru
przyczepa od malowania ma 2 lata i czymie sie jak nowa(brak odprysków) a łatwo nie miała bo woziła kamienie na skalniaczek, wegiel itp.

podkład jaki stosowałem to taki no name bo kiedyś znajomy przyniósł ze stoczni jak starki robili,
na codzień używam jednak zwykłego, niby tandetnego podkładu bo z castoramy za 24zł/1L puszka lecz nie moge mu nic zarzucić bo wbrew pozorom(ceny) trzymie lepiej niż przereklamowany hammerite który jest 2x droższy
farba czarna też z castoramy zwykła czarna do metalu cena podobna jak wyżej a po zrobieniu z niej miksturki mogę powiedzieć że niezniszczalna
tyle że ja z faktu iż "jestem" lakiernik :mrgreen: wszystko chlapię pistoletem wiec nie wiem jak to sie bedzie miało przy malowaniu pędzlem
(dodam że nie ma farb które jak reklamuje hammerite "kładzie się bezpośrednio na rdze" bo jeśli nawet ma to tam jakieś środki które zżeraja rudą, to w jakiś sposób, wcześniej wymieniona ruda musi odpaść bo przecież nie wyparuje, a jak musi odpasć to razem z farbą więc po co przepłacać 2x wiecej za farbę skoro i tak trzeba oczyścić powierzchnię, a sprawdzona przeze mnie tańsza farba trzyma równie dobrze)

Pozdrawiam

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
 Tytuł: Re: Podłoga
Post: sob kwie 21, 2012 10:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
U mnie blacharkę co prawda robił blacharz, ale ja później poprawiałem...
W bagażniku wymieniona cała podłoga na jeden płat blachy 1,5mm, z tym że zostawione oryginalne wzmocnienia ze spodu. Taka grubość jest ok, jak mocno naciśniesz w jednym miejscu to się lekko poddaje ale nie zostają trwałę wgniecenia. 1 mm to do bagażnika za mało, wgniotłaby się od wożonych tam rzeczy.
Podłogę w części pasażerskiej potraktowałem tak: części zardzewiałe na wylot zostały wycięte i wstawione łaty z blachy 1mm.
Natomiast po zerwaniu wygłuszenia okazało się, że jest punktowa korozja, na szczęście jeszcze nie na wylot. Tutaj usunąłem luźną rdzę (przy czym luźna to taka, którą się da zeskrobać, ale nie szczotką drucianą, tylko tłukąc młotkiem, skrobiąc naprawdę mocno różnymi ostrymi narzędziami, głównie pilnikami do metalu). Nie używaj szczotki na wiertarce, bo ona "zabłyszcza" powierzchnie, przykrywa rdzę i w dodatku przez wygłacanie pogarsza przyczepność.
Na to dałem farbę podkładową reaktywną "corrina" tudzież "corina" (nie wiedzieć czemu producent używa tych nazw zamiennie, 25-30 pln za litr), 2 warstwy, a jako zabezpieczenie i powłokę końcową dałem chlorokauczuk.
To jest wersja budżetowa, chlorokauczuk powinien schnąć najlepiej 7 dni, ja dałem mu jeden dzień i po położeniu wykłądziny trochę się to wygłuszenie przykleiło. Żadnego wygłuszenia nie dawałem, bo jak zrywałem stare to w kilku miejscach, tak na środku, była pod tym wygłuszeniem odrobina stojącej wody (chociaż auto nie widziało nawet deszczu od co najmniej miesiąca!), tak dosłownie kilka kropli i dokładnie w tym miejscu ogniska korozji.
Chlorokauczuk śmierdział przez kilka piewrszych dni, ale to chyba dlatego, że go nie dosuszyłem. Teraz jest już prawie ok ;)
Na marginesie pamiętaj, że najważniejsze jest przygotowanie powierzchni. Przde wszystkim usunięcie luźnej rdzy, może zostać jedynie naprawdę resztka w porach metalu (w przypadku farby reakcyjnej). Nie należy używać odrdzewiaczy, bo pozostają w porach metalu i niszczą blachę pod warstwą farby. A najlepiej zainwestować w dobrą, dwuskładnikową farbę. Na dużym forum jest temat-rzeka o lakierowaniu. Tak naprawdę jeśli chcesz to zrobić na 10 lat, to w farbach dwuskładnikowych - najlepiej epoksyd jako podkład i poliuretan jako wartswa wierzchnia. Ja na to nie miałem czasu ani kasy, za rok będę mógł zdać relację czy wersja tańsza (reaktywna farba tlenkowa + chlorokauczuk) zda egzamin, ale to jest technologia z zeszłego wieku.


Jak i nasze vitary ;)

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
 Tytuł: Re: Podłoga
Post: ndz kwie 22, 2012 6:35 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 20, 2010 8:04 pm
Posty: 1195
Lokalizacja: Busko Zdrój/Chmielnik
najlepszy jest podkład reaktywny + mastyka +epinox77 lub baranek (ja mam to i to i jest good) sprawdzone!!

_________________
Vitara 1,6 8v sidekick + gaz
lift 2'' [PRZÓD: merc+dystans @Robsik TYŁ: audi+lublin] + bodylift 2''
BFG KM1 MT 30''x9,5 na felgach ET-18,35
obniżony przedni most 2'' @Robsik


Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl