suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:49 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lis 13, 2014 9:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Kozy
Jak kupisz 180x 60 będziesz miał więcej roboty
Ale dwa zespawane ze sobą będą mocniejsze
Wybór należy do ciebie ;)


Na górę
Post: czw lis 13, 2014 10:26 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
kup ten większy 180x60

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt lis 14, 2014 9:25 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
falek56 pisze:
lepiej kupić 120x60x3 i 60x60x2 i je zespawac tak jak u ciebie czy od razu 180x60x3 ?


Teoretycznie dwa zespawane będą mocniejsze, ale i tak wytrzymałość profila 180x60x3 jest chyba wystarczająca dla Vitary :) A do tego będzie lżejszy taki pojedynczy.

Jeśli planujesz jazdę w terenie to zastanów się nad innym zakończeniem przy kołach. Z doświadczenia wiem, że takie zakończenie pod kątem prostym potrafi się wrednie w terenie zachować - można się nieźle zaklinować o drzewo/korzeń na trawersie. Polecam zrobić tam ścięcie pod kątem minimum 45st. Albo zastosować patent z profilem 120x60x3 + rurka o średnicy około 40mm odpowiednio wygięta i dospawana. Dospawać można na dwa sposoby - stykowo na całej długości lub lekko odsuniętą mocowaną w 3-4 miejscach. Jak ją przyspawasz przy górnej krawędzi to można będzie na tym wygodnie stanąć. Zyskujesz łagodne zejście przy kołach, i chyba mniejszą masę (?)

ps:
mam patent z rurką u siebie. Sprawdził się już na trawersach. Teraz bym ją trochę bardziej odsunął od profila, tak 2-4cm dodatkowe by było ok.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt gru 23, 2014 9:25 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 09, 2013 4:22 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Pawłów
Mam pytanko. Od stronu kierowcy wyciąłem zbyt wysoko próg pod profil. Co teraz ztobić. Czy dospawać kawałek blachy na zakład i szpachlować czy dospawac rantami. Prosze o pomoc bo widze ze tu spore doświadczenie.

_________________
Tył felicja i omega. Przód podkład 4.5cm w planach merc. Obecnie remont budy.


Na górę
Post: wt gru 23, 2014 1:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
Jak dużo brakuje, poka poka :)
Ciężko ocenić nie widząc i zobrazować które to miejsce.

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Post: wt gru 23, 2014 2:27 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 06, 2014 11:47 am
Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Ratuj tak, żeby jak najmniej kitu było - najlepiej na równo i zeszlifować. Na progu nie będzie widać ewentualnych nierówności po położeniu baranka. Zawsze mniej będzie pękać / odpadać. Z czego dokleisz ( dospawasz) to zależy od sytuacji.

_________________
Królewskie rządzi


Na górę
Post: czw gru 25, 2014 10:45 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 09, 2013 4:22 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Pawłów
Muszę zrobić foto bo nie mam ale muszę coś wykombinować tak żeby tego kitu nie wkładać zbyt dużo. Z jednej strony już to przemyślałem a od kierowcy to tych piwek chyba za dużo było ( i ta ćwiartka nie potrzebna:-)

_________________
Tył felicja i omega. Przód podkład 4.5cm w planach merc. Obecnie remont budy.


Na górę
Post: śr gru 31, 2014 5:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 06, 2014 11:47 am
Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
welmajster pisze:
Muszę zrobić foto bo nie mam ale muszę coś wykombinować tak żeby tego kitu nie wkładać zbyt dużo. Z jednej strony już to przemyślałem a od kierowcy to tych piwek chyba za dużo było ( i ta ćwiartka nie potrzebna:-)


He, he - wiem o czym mówisz :lol: . Dlatego jak przy aucie robię, to nie spożywam. No, chyba, że prace pod tytułem odkurzanie, polerowanie, czyszczenie. Jak wyjdzie następnego dnia, że lipa to bez problemów się poprawi. A tak szkoda czasu i kasy na poprawki. A najgorzej to już takie prace "twórcze", gdzie nie wystarczy coś wymienić ( odkręć / dokręć i po sprawie).
Dawaj zdjęcia, to przy piwku przed kompem pokminimy co z tym zrobić :lol: :lol: :lol:

_________________
Królewskie rządzi


Na górę
Post: ndz wrz 06, 2015 9:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn paź 06, 2014 8:23 pm
Posty: 148
Lokalizacja: Bieszczady
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Dzięki za fotorelacje;) nieco otworzyła mi oczy na kilka moich problemów:)

Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: śr sty 20, 2016 10:24 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 09, 2015 7:47 pm
Posty: 253
Silnik: 1.6
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
Zawsze jak się naczytam tych wszystkich postów to wzbiera we mnie zapal żeby swoja poprawić ale jak wjadę na kanał popatrzę od spodu i mi przechodzi tyle roboty mam.
pytanie:
przednią lewą stronę ramy mam krzywą a drugiej ramie akurat ten kawałek jest prosty, jak uciąć i zespawać aby było równo.
druga sprawa to lewa strona budy tez jest podbita do góry (chyba rów był grany ) analogiczna sytuacja bo w drugiej budzie jest poste. jak odciąć i spasować aby było równo ? ma ktoś jakieś sposoby, rady.

jestem tylko mechanikiem a z blacharką mam nie wiele wspólnego niestety

_________________
Mercedes astra BFGoodrich mt2 235/75/15 reszta własnej produkcji
Auto w przebudowie


Na górę
Post: wt lut 02, 2016 6:51 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn paź 05, 2015 4:11 pm
Posty: 79
Lokalizacja: Tuchów
Silnik: 1.6 8v
Model: vitara
Rok prod.: 1992
radzik071 jakie śruby dawałeś na mocowania ramy i jakie długie


Na górę
Post: wt lut 02, 2016 7:32 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
nie pamiętam

śruba 10x1.25 czyli jak oryginalne szpilki - długość też jak oryginalne szpilki w budzie.
Użyłem starych oryginalnych śrub z demontażu vitary

PS.
Parę miesięcy temu oglądałem tą Vitarkę i trzyma się zaskakująco dobrze.
Kolega mówił, że tam, gdzie z nowej blachy odpadła farba i zaczęło rdzewieć to domalował jeszcze raz farbą malsky bezpośrednio na rdzę i już nie odpada :D

Ja będę go widział to porobię fotki.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt lut 02, 2016 8:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn paź 05, 2015 4:11 pm
Posty: 79
Lokalizacja: Tuchów
Silnik: 1.6 8v
Model: vitara
Rok prod.: 1992
ja oryginalnych śrub nie odkręcę muszę obcinać


Na górę
Post: czw lis 17, 2016 4:13 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 29, 2015 2:24 pm
Posty: 55
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6
Rok prod.: 1990
A mogłby mi ktoś powiedzieć jaką grubość blachy dać na reperaturke budy na łączeniu z rama? No i czy dam rade to pospawac zwykłą spawarka na elektrody czy misze kombinować migomat? Z góry dziekuje za odpowiedź.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: czw lis 17, 2016 7:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
[quote="julian bodesq"]A mogłby mi ktoś powiedzieć jaką grubość blachy dać na reperaturke budy na łączeniu z rama? No i czy dam rade to pospawac zwykłą spawarka na elektrody czy misze kombinować migomat? Z góry dziekuje za odpowiedź.

ja dawałem 1,5mm na te "podłużnice ", które opierają się na poduszkach ,a na podłogę płasko 1mm, spokojnie wystarcza.

co do elektrody to wydaje mi sie że trudno sie spawa takie blaszki,ja spawałam migiem i tylko punkcik przy punkcie a i tak zdarza się przepalić blachę, ale ja się uczę dopiero , a to drut za gruby a to gazu zapomnę odkręcić :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

zobacz mój wątek jak robiłem podłogę jest trochę zdjęć może coś pomoże http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=16272

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl