suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 5:58 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sty 19, 2013 7:12 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Na wstępie powiem, że nigdy nie byłem, nie jestem i nie mam zamiaru być blacharzem samochodowym.
Ten remont zrobiłem znajomemu, tylko dlatego, że chciałem się sprawdzić w nowej dziedzinie :mrgreen:
Sprawdzian ten trwał miesiąc.

Vitara - pacjent, przyjechał do mnie nie długo po remoncie blacharki w pewnym wrocławskim serwisie 4x4 na delikatną konserwację, ramy i budy.
Po oględzinach okazało się, że auto zostało delikatnie mówiąc źle naprawione :evil:
Naprawione mocowania budy do ramy słabo się trzymały, może dlatego, że pianka montażowa ma inne zastosowanie :lol:
Obrazek
Mocowanie wyglądało oczywiście na zdrowe ale okazało się, że było w totalnym rozkładzie mimo remontu :evil:
Obrazek

Nie ma co pitolić. sami zobaczcie przebieg generalnego remontu blacharki auta po generalnym remoncie blachy :lol:

Progi z profila - 120x60x3mm +60x60x2mm = 180x60mm:

Prawy
https://photos.app.goo.gl/UfMQ5ZwWk9euJFXK6
Lewy:
https://photos.app.goo.gl/Ni8x4WkZCgDkZY3X7

Następnie do progów dorobiłem nowe mocowani budy do ramy:

prawy tył
https://photos.app.goo.gl/Mf11iZK9tS7Gow5W6
Lewy tył
https://photos.app.goo.gl/gu61XBCSqq3cwndD6
Prawy przód
https://photos.app.goo.gl/Cn3qU5t5ZE7Mf6sK7
lewy przód
https://photos.app.goo.gl/HPiRMaoxvvAg5EuB6

Na koniec reszta łat i konserwacji budy oraz ramy i efekt końcowy:
https://photos.app.goo.gl/HEkxVNU81D8rfkFg8

Wszystkie komentarze za i przeciw mile widziane.

PS.
Wszystkie łaty oraz całe spawanie było robione dokładnie i szczelnie dzięki czemu nie było konieczności użycia mas uszczelniających.
Rdza została pomalowana trzema warstwami farby na korozję "Malsky" - nie został ani kawałek rdzy na ramie i budzie.
EDIT: UWAGA ! Farba Malsky nie trzyma się nowej blachy ! TYLKO rdzy !
Nową blachę należy pomalować inną farbą.

Efekt końcowy:
Obrazek

EDIT !

Film pokazujący przygotowanie rdzy do malowania farbą MALSKY
http://youtu.be/cNLawW-C6GA

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony pn wrz 09, 2019 4:10 pm przez radzik071, łącznie zmieniany 8 razy.

Na górę
Post: sob sty 19, 2013 7:22 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
kozackie są te progi z profila, jak moje sie skończą to też będe musiał coś takiego pomotać :wink:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: sob sty 19, 2013 7:25 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
no robota konkret :shock:

ja ma dwa pytanka, czym spawasz i czym konserwujesz profile od środka

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: sob sty 19, 2013 7:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 9:36 pm
Posty: 220
Lokalizacja: Kamienna Góra
kawał dobrej roboty a ja mogłem Tobie dać swoją vitarke :)

_________________
juz jest mały lift:)
www.extremefirstaid.pl


Na górę
Post: sob sty 19, 2013 8:00 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
goral.tz pisze:
no robota konkret :shock:

ja ma dwa pytanka, czym spawasz i czym konserwujesz profile od środka


Niczym szczególnym:
konserwacja do profili zamkniętych BOLL
Spawarka "chinol MIG" 200

Przed spawaniem wszystko dokładnie wyczyszczone do gołego metalu - najważniejsze
Zamiast CO2 to Argon mix do spawania.
prąd ustawiony na prawie minimum i milion hefcików - bardzo rzadko spawanie ciągłe

piotrek13 pisze:
kawał dobrej roboty a ja mogłem Tobie dać swoją vitarke :)


Dlatego napisałem:
radzik071 pisze:
Na wstępie powiem, że nigdy nie byłem, nie jestem i nie mam zamiaru być blacharzem samochodowym.
.....


Nie przyjmuje zleceń tego typu :wink:
Nawet swojego auta nie mam tak dokładnie zrobionego :lol:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony sob sty 19, 2013 8:07 pm przez radzik071, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: sob sty 19, 2013 8:03 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Patryk32 pisze:
kozackie są te progi z profila, jak moje sie skończą to też będe musiał coś takiego pomotać :wink:


Też chyba tak zrobię w swojej Vitarce mimo, że progi mam zdrowe.
Zobaczcie ile się zyskuje prześwitu w porównaniu do progów przykręconych do ramy (8cm !)
Obrazek

Wiadomo, że rama i tak jest niżej ale jednak nie raz się można zawiesić na progach a rama ma 20cm luzu do ziemi.

Obrazek

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob sty 19, 2013 8:16 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
piotrek13 pisze:
kawał dobrej roboty a ja mogłem Tobie dać swoją vitarke :)

A idź. Nawet mnie wysłał do Trzebnicy, żebym miał co poprawiać :mrgreen:
Nikt więcej takiej pięknej vitary mieć nie będzie...
W sumie spoko, bo ta vitara i tak w terenie nie jeździ :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: sob sty 19, 2013 8:29 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
radzik071 pisze:
...
Wiadomo, że rama i tak jest niżej ale jednak nie raz się można zawiesić na progach a rama ma 20cm luzu do ziemi.
....


ja mam nówki - wstawiane we wrześniu 2012r a już pogięte w **uj
także jak popruję je do końca to robię "PROfilówki" :mrgreen:

ciekaw jestem tylko jak jest z gięciem tych progów;
te standardowo-fabryczne to sie wegną i wszystko dalej normalnie,
a te z profila to czasem nie zegną się do tego stopnia że drzwi nie otworymy ?? w sensie że nie podejdzie nam cały próg do góry ???

bo konstrukcja profilowa mocniejsza niż podłoga w vitarce :wink:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: sob sty 19, 2013 8:48 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Progi z profila 120x60x3 z drugim profilem 60x60x2 są dospawane do mocowań buda rama i pionowych słupków/błotników czyli jak się zegną to razem z dachem :lol:
Na pewno nie wygną się w banan, chyba, że auto spadnie z przepaści :wink:
PS.
Daje tym progom 11 na 5 gwiazdek NCAP w zderzeniu bocznym :lol: :mrgreen:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob sty 19, 2013 9:02 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
radzik071 pisze:
Progi z profila 120x60x3 z drugim profilem 60x60x2 są dospawane do mocowań buda rama i pionowych słupków/błotników czyli jak się zegną to razem z dachem :lol:
Na pewno nie wygną się w banan, chyba, że auto spadnie z przepaści :wink:
PS.
Daje tym progom 11 na 5 gwiazdek NCAP w zderzeniu bocznym :lol: :mrgreen:


i życie staje się łatwiejsze,
myślałem że one są spawnięte normalnie, ale skoro są przyspawane
radzik071 pisze:
do mocowań buda rama i pionowych słupków/błotników

to wybacz moje lamerskie pytanie :mrgreen:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: sob sty 19, 2013 9:32 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
radzik071 pisze:
PS.
Daje tym progom 11 na 5 gwiazdek NCAP w zderzeniu bocznym :lol: :mrgreen:

I plus okolo 30kg do masy auta.

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: sob sty 19, 2013 9:48 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2008 5:31 pm
Posty: 717
Lokalizacja: Olkusz
otwory odpływowe u dołu profili porobione ? para wodna mimo szczelnego zaspawania profili zawsze będzie się skraplać , choć zapewne ścianka 3 mm wytrzyma długo

wiązka elektryczną wewnątrz profili puszczona czy w aucie ?

_________________
"TYGRYSEK" - 1,6L 8V - LSD - SIMEX 30"


Na górę
Post: sob sty 19, 2013 10:26 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
dzięki za odpowiedź, bo szukam jakiegoś sprzętu do spawania i nie wiem zupełnie co kupić

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: ndz sty 20, 2013 12:23 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Art_zgl pisze:
radzik071 pisze:
PS.
Daje tym progom 11 na 5 gwiazdek NCAP w zderzeniu bocznym :lol: :mrgreen:

I plus okolo 30kg do masy auta.


minus 20kg wagi progów przykręcanych do ramy :wink:
Nie ma nic za darmo

Mundialejros pisze:
otwory odpływowe u dołu profili porobione ? para wodna mimo szczelnego zaspawania profili zawsze będzie się skraplać , choć zapewne ścianka 3 mm wytrzyma długo

wiązka elektryczną wewnątrz profili puszczona czy w aucie ?


wiązka puszczona jest tak jak była ale nie w nowym progu tylko między nim a starym (na wcisk mi weszła ta wiązka)

Co do otworów w progach od spodu to zastanawiałem się czy wiercić czy nie.
Najpierw pospawałem je szczelnie i chciałem tak zostawić ale potem wywierciłem otworki na końcach wpuściłem dużo konserwacji do profili i zaspawałem otworki z powrotem. Myślę że z taką konserwacją w środku mimo braku otworów na dnie progi przeżyją to auto.

goral.tz pisze:
dzięki za odpowiedź, bo szukam jakiegoś sprzętu do spawania i nie wiem zupełnie co kupić


Najlepiej coś dobrego i nie drogo :wink:
Najgorsze jest to, że jak spawałem takim migomatem einhell ~150A za 700zł to kiepsko spawał cienką blachę.
Teraz mam pożyczonego chinola 200A i lepiej się nim spawa jak się ustawi mały prąd (kosztował jakieś 1500zł)

Tu go widać:
Obrazek

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz sty 20, 2013 9:16 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 27, 2010 5:06 pm
Posty: 153
Lokalizacja: wrocek
zax pisze:
piotrek13 pisze:
kawał dobrej roboty a ja mogłem Tobie dać swoją vitarke :)

A idź. Nawet mnie wysłał do Trzebnicy, żebym miał co poprawiać :mrgreen:

:(
a ja wciąż poprawiam i długo jeszcze będe

Radek robota FIRST CLASS :wink:

(i pewnie mniej kosztowna niż moja :wink: )

_________________
była vitara 1.6 8V JLX 1993 cabrio
teraz RAV4 2.0 automat 2002r 5d :oops: ;)
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl