Co do suzuki nie wiem na 100% ale na przykładzie MB i silników v8 z rozrządem na łańcuchu.
Do niedawna sądziłem że rozrządy w tych silnikach są - wieczne. Niestety przeskoczenie rozrządu przy ok 500 kkm nie potwierdza tej tezy.
Po tym wypadku troche poczytałem na zagranicznych forach gdzie niemcy twierdzili iż rozrządy łańcuchowe uważane za "bezobsługowe" wymagają jednak "inspekcji" co ok 300 - 350 kkm.
Części mogą się zużywać, choć najczęściej do wymiany są napinacze, ślizgi i ew łańcuch.
Jeśli dochodzą odgłosy ewidentnie od rozrządu (można na chwile odpalić silnik bez paska klinowego i potwierdzić obawy) to lepiej zajrzeć do rozrządu.
_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK
