suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 5:57 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 23, 2008 11:41 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Hej.

Dziś zaobserwowałem takie coś (nie dzieje się to zawsze):
- Silnik na wolnych pracuje ~1000 - 1100 obr/min
- Po dodaniu gazu obroty chwilę pozostają na poziomie na jakim puściłem gaz, po czym powoli spadają do 1000-1100...
- Wkurzające to jest, bo mi gorzej silnikiem hamuje i na biegach obroty nie spadają... Bo nie zdążą.

Moje typy:
- TPS
- amortyzacja przepustnicy (jest tam takie coś, co nie pozwala się natychmiast jej zamknąć)
- przepustnica zasyfiona...

Jakieś inne pomysły? I jak to naprawić najlepiej bezinwazyjnie?
Rzecz się dzieje głównie na ciepłym silniku i nie zawsze...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr gru 24, 2008 9:46 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Hymm masz krótką a więc i v8 więc to troche inaczej niż u mnie.
Ale podejrzewam ustawienie TPS lub ISC (zawór powietrza wolnych obrotów - powinien być i u ciebie)
Z tym że generalnie jeśli w silniku jest wszystko ok to obroty właśnie powinny spadać do wolnych nie odrazu po puszczeniu gazu ale z lekkim opóźnieniem i samo spadanie powinno być powolne i bez szarpnięć.
U mnie takie jazdy były bo poprzedni właściciel zamiast wymienić isc zatkał jego przewód i pokręcił śrubą składu mieszanki na wolnych obrotów.
A diagnostyka ze zworki nic nie mówi?

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: śr gru 24, 2008 11:57 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Nie - nic kody nie mówią.

No nic - trzeba będzie zobaczyć TPSa - bo to najbardziej podejrzewam. Co do spadania - to prawda - tylko u mnie zostają na np 3000 na jakieś 2s po czym baaardzo powoli spadają. Dziś jest OK, ale jest to niepokojące...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr gru 24, 2008 3:39 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
ja bym stawiał na by pass,to on odpowiada za dodawanie powietrza jak przepustnica jest zamknięta

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl