suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 20, 2024 11:10 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lis 15, 2013 10:23 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
I znów odpowiem; chyba wszystko jasne, niestety to rozrząd- górny łańcuch jest troszkę wyciągnięty, ale na szczęście tylko troszkę, na tyle że jeszcze może zostać, jest luźny że obcierał o ten ebonitowy ślizg. Wyjście z sytuacji- podniesiona minimalnie blaszka ze ślizgiem , gdy objawy wrócą trzeba będzie wymienić kompletny rozrząd, półśrodki już nie wystarczą.
Obrazek
Zdjęcie z podniesionym ślizgiem

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pt lis 15, 2013 11:05 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
jesli juz to sprawdz czy po naciśnięciu łancucha napinacz sie nie cofa

tak naprawde zdjąłbym przedni dekiel i popatrzył na to


jesli juz to nie winny jest slizg tylko zapadka napinacza
zabezpiecza on napinacz przed cofnięciem sie napinacz przy spadku cisnienia oleju

przy uszkodzonej zapadce na wonych obrotach cisnienie spada luzuje sie łańcuch i zaczynaja sie wydobywac dzwieki

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pt lis 15, 2013 11:17 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Chodzi o górny łańcuch, wiem, że przyczyna to nie sam ślizg, dźwięki były tylko w pewnym zakresie obrotów, 900-1100obr, po spadku obrotów do około 750 cisza, ponad 1100 cisza (może tutaj już dźwięk łańcucha był już zagłuszany), po bardzo dobrym rozgrzaniu auta, przynajmniej 15 km - przeważnie też cisza. Wiem, ze wymiana raczej będzie nieuchronna (kpl BGA), ale chyba narazie odciągnięta w czasie Wydaje mi się że fabryczne łańcuchy są z jakiegoś nie za specjalnie dobrego materiału wykonane (niecałe 100 tys przebiegu), więc po wymianie powinno być przynajmniej na kolejne 100 tys spokój.
Czytałem też, że silniki te mają kłopoty z dystrybucją oleju, "na rozrząd".
W takim razie to co napisałeś Sławek jak nic pasuje pasuje do zaistniałej sytuacji, ale zobaczymy
Jeszcze filmik: http://www.youtube.com/watch?v=8BnHcTIT ... e=youtu.be

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pt cze 21, 2019 8:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
Witam,
Przeszukałem już internet w 3 językach i wszędzie są stare rozmowy z nieaktywnymi linkami do instrukcji Vitarki 2.0 V6.
Ma ktoś poratować wersją z ustawieniami rozrządu i innych silnikowych pierdół? Silnik rozbierany na kawałki i fajnie by było go poskładać :/
Mogą być wersje rosyjskie, burgundzkie czy czelabiańskie.. byle ilustrowane.
Proszę o możliwie szybką odp :)

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Na górę
Post: pt cze 21, 2019 9:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
https://www.autozone.com/repairguides/S ... 3f8037c758


viewtopic.php?f=22&t=18073&p=200496#p200496

https://www.autozone.com/repairguides/S ... 3f8037c782

Z pomocą tych linków u siebie składałem.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: sob cze 22, 2019 10:50 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
wiesiu pisze:
https://www.autozone.com/repairguides/Suzuki-Vitara-Grand-Vitara-XL7-2000-06/Engine-Mechanical-Components/Timing-Chain-Cover-Chain-Sprockets-Seal-2/_/P-0996b43f8037c758


http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.p ... 96#p200496

https://www.autozone.com/repairguides/S ... 3f8037c782

Z pomocą tych linków u siebie składałem.

Dzięki piękne :)
Co prawda w linku jest od silnika 2,7... czyli rozumiem, że wersja 2.0 v6 to to samo?
Ktoś pisał że 2,5 i 2,7 się nie różnią.. nie wspomniał jednak o mniejszym litrarzu :(

Zgodnie z poniższym schematem, mechanikowi się nie zgrywa wał korbowy. Podobno jest przesunięty o 20-25 stopni.
Jakieś rady?
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8318

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Na górę
Post: sob cze 22, 2019 1:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 15, 2015 10:29 pm
Posty: 246
Lokalizacja: opolskie
Silnik: H20A
Model: Long (JLX?)
Rok prod.: 1996
Leaf pisze:
Co prawda w linku jest od silnika 2,7... czyli rozumiem, że wersja 2.0 v6 to to samo?
Ktoś pisał że 2,5 i 2,7 się nie różnią.. nie wspomniał jednak o mniejszym litrarzu :(

2.0 v6 ma jedną zębatkę inną - o ile dobrze pamiętam tą dolną. Ma coś dodatkowego wzdłuż wału... ale sama zębatka do łańcucha jest taka sama, więc ustawianie powinno być takie samo.

_________________
Long 2.0 v6 96r


Na górę
Post: sob cze 22, 2019 2:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
2.0 ma inną zebatkę dolna, trzeba ją przyciąć do odpowiedniego wymiaru, czyli pozbyć się kawałka do czujnika położenia wału który w tym miejscu występuje w 2.5-2.7 a w 2.0 jest gdzie indziej.

Mi się wszystkie znaki zgadzaly na nowym łańcuchu, zresztą ciężko złożyć na nowym źle korzystając z ogniw kolorowych na lancuchu.


I nie ma różnic w ustawieniu rozrządu między 2.0 a 2.5-2.7. Ja składałem na zestawie dedykowanym do 2.5-2.7.


Na zdjęciu zaznaczyłem strzałka zebatkę tą dużą którą trzeba się pozbyć z zestawu do 2.5-2.7. Ja to tylko włożyłem aby sprawdzić czy wchodzi na wał korbowy i to włożyłem w drugą strone, nie sugerować się tym proszę ;)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: sob cze 22, 2019 10:24 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw sty 24, 2019 9:32 am
Posty: 7
Lokalizacja: Elbląg
Silnik: 2.0 V6
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1995
Zdejmuje się łańcuch w pozycji wału klinem do góry jest tam specjalny znak - do koła zębatego dolnego dopasowuje się później pozostałe. Po zdjęciu wszystkich łańcuchów wałki potrafią odskoczyć, skrajny lewy (od pasażera) mi się najbardziej obrócił, je dopasowuje się jednak do kola na wale.
Jeśli mechanikowi przestawił się wał do delikatnie mówić kiepsko, nie wiem czy można go bezkarnie nastawić na swoje miejsce, czy nie oprze się w którymś momencie o zawory - niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni.


Na górę
Post: ndz cze 23, 2019 10:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
szary_misiek pisze:
Jeśli mechanikowi przestawił się wał do delikatnie mówić kiepsko, nie wiem czy można go bezkarnie nastawić na swoje miejsce, czy nie oprze się w którymś momencie o zawory - niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni.

czy może się ktoś ustosunkować do powyższego? :)
Za resztę odp. dzięki :)

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Na górę
Post: pn cze 24, 2019 6:12 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Takie delikatne korekty to nie problem. Może bezkarnie przekręcić wałem. Jak się nawet oprze to przecież czuje opór i dalej kręcić nie będzie.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: pn cze 24, 2019 9:00 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
Dzięki :)
Nie znalazłem tematu na forum więc za ciosem spytam... orientuje się ktoś czy zawory wydechowe do H20A też są takie same jak np. do J20 ??
Na rynku dostępne są takie, co w opisie pasują do J20 H25, H27... cisza o H20a a przecież prawie wszystko to samo :(

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Na górę
Post: śr lip 03, 2019 8:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
Panowie poratujcie bo sprawa utknęła. Nie na wszystkich łańcuchach(co dziwne) są kolorki do ustawiania rozrządu i mechanik mi utknął w martwym punkcie, gdyż na schematach te kolorki występują i cośtam są wątpliwości co do zgrania. Czy jest tu ktoś kto byłby w stanie coś doradzić telefonicznie na szybko mechanikowi? Naprawdę pilna sprawa, a komuś kto zna vitarki zajęłoby to pare minut :(

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Na górę
Post: śr lip 03, 2019 8:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Nawet jak nie masz kolorów na lancuchu to się na znaki ustawi, wszystko masz w poście, który wyżej słałem. Te znaczki na lancuchu i tak się rozjezdzaja jak się wałem zakreci a poprawność ustawienia rozrządu trzeba na znaki potem sprawdzić.

Coś ten mechanik to chyba nie od silników skoro ja amator robiac rozrząd na lancuchu pierwszy raz w życiu sobie poradziłem bez pomocy kogokolwiek. Wcześniej dwa razy tylko zmienialem pasek w jednowałkowym silniku. A tak nigdy innych rozrzadow.

Ale skoro aż takiej pomocy wymaga mechanik to niech sobie filmy obejrzy ;) :

https://youtu.be/Bi2hs5x-GG0

I wcześniejsze:
https://www.youtube.com/watch?v=FfHvL2lB9CA


https://www.youtube.com/watch?v=uL_MIWVMqAk

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: czw lip 04, 2019 7:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
Niezmierne dzięki.. może to coś rozjaśni.. może.
Niestety wszystko zdalnie się komunikuje z mechem i osobiście niewiele widzę z tego co mi opowiada na telefon, ale to jedyny gość który chciał się podjąć na już i w rozsądnej cenie, lecz niestety 70km ode mnie. Lokalni mechanicy albo nie mają czasu albo jak to stwierdzili "nie chce się", że czasami myślę, że śpią na pieniądzach z tym sielskim życiem i przekonują mnie na zmianę swojej specjalizacji :? Dla mnie to też się wydaje proste choć z mechaniką najdalej byłem gdy zmieniałem wtryski i pompe oleju w T-72, a tu naprawdę nie wiem gdzie leży problem że coś mu się nie zgrywa :cry: W poniedziałek zaczyna podejście, to dam znać czy uciągnął temat.
PS.
Łańcuch nie jest z paczki, lecz 3 letni. Coś to zmienia? Rozrząd ściągany bo zawór wypaliło.

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl