suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob gru 21, 2024 1:46 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 05, 2024 9:56 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pn lut 02, 2009 8:00 am
Posty: 653
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 2.5
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Jako że sprzedawanie auta idzie dość mozolnie, zacząłem się bawić w diagnozowania tego problemu z wypadającym zapłonem na drugim cylindrze. Silnik to H25A.
Problem się zaczął na pewnym intensywnym, piaskowym podjeździe na 4L, przy około 5-6k obrotów - nagle ubyło mocy i zapalił się check engine. Pojawił się błąd P0302 (wypadanie zapłonu na drugim cylindrze) i P0174 (uboga mieszanka po stronie drugiego cylindra).

Znalazłem fajną instrukcję serwisową, może się komuś na przyszłość przyda: https://www.manualslib.com/manual/1066069/Suzuki-Engine-2002-Grand-Vitara-Sq420.html?page=89#manual
Testuje trochę chałupniczo, więc gdzie można poprawcie mnie proszę.
- Ustaliłem, że drugi cylinder nie działa permanentnie, najpierw z błędu P0302, później odłączając zasilanie cewki drugiego cylindra - nic to nie pogorszyło w pracy silnika, tak stwierdziłem że nie działa.
- Kompresję mierzyłem na rozgrzanym silniku, do tego i pozostałych testów wybrałem sobie cylinder po drugiej stronie (nr 1, który mam pewność że pracuje). Na obu wyszło 11-12 barów, manual mówi, że powinno być min 13, ale jako że wynik był bardzo podobny, a tylko jeden z nich działa nie robiłem już próby olejowej.
- Świece wyglądają tak samo - żadna nie jest bardziej mokra, czy zakopcona, zamieniłem je miejscami - bez zmian
- Zamieniłem jeszcze cewki stronami - bez zmian
- Świecę z cewką uziemiłem o blok silnika - daje iskrę podobną dla obu cylindrów
- Wtryskiwacze sprawdziłem stetoskopem ze śrubokręta - cykają równomiernie, po rozgrzaniu przełączają się na te od LPG i też równo cykają

Czy biorąc pod uwagę okoliczności w jakich problem się pojawił, można coś więcej powiedzieć?
Gdzie się podziewa paliwo? Jeżeli nie spala się w cylindrze, nie powinno go zalewać, albo ściekać i rozrzedzać oleju, czy brutalnie wybuchać w katalizatorze (jeszcze mi zostały :D)?
Wg. instrukcji warto by było jeszcze zbadać kąt wyprzedzenia zapłonu, wygląda ciekawie. Myślicie że jest sens? Czy problem z tym ustawieniem przejawiałby się tylko na jednym cylindrze?
Z tego co zauważyłem błąd P0174 pojawia się jakiś czas po P0302, zastanawiam się czy warto go diagnozować, czy może być po prostu konsekwencją tego co się tam dzieje?

Przy okazji szukając wtryskiwacza, zdjąłem przednią cześć kolektora dolotowego i zauważyłem, że po stronie wadliwego cylindra jest zauważalnie więcej nalotu. Może to też jakaś wskazówka?
Obrazek
Obrazek

_________________
Było v6, jest kolejne


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl