suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw lip 10, 2025 6:50 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw mar 10, 2011 9:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 10:30 am
Posty: 419
Lokalizacja: Złotów
Ja juz sie przekonalem ,ze wywalanie kata obniza osiagi,na jednej 2litrowce potwierdzilismy to hamownia - 7KM ucieklo ...

Dowiedz sie jak po tej przerobce glowicy wyglada dol - bo zazwyczaj walkami wszystko przenosi sie na gorne partie obrotow. Tak samo np wolne obroty sa bardzo koslawe, a po co Ci to w terenowce, chcialbys jezdzic czym co do 3tys obr nie zyje?? Wg mnie w terenowce by sie doladowanie sprawdzalo - tam moment obrotowy osiaga max juz przy 1500-2000 obr :)

_________________
Navara D40
było:
Nissan D21
Vitara I 1,6 16V
Samurai 1,8
Pajero v6 181KM
Vitara 1,6 8V x3


Na górę
Post: pt mar 11, 2011 5:37 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Ja się przekonałem ze przynajmniej brak jest różnicy :wink:
Chyba że mój stary kat. nie był już katem a zapchaj dziurą w dosłownym słowa tego znaczeniu :mrgreen:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: czw mar 17, 2011 12:01 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Też potwierdzam, że wywalenie kata daje nic :lol:
Ale zmiana wydechu na przelotowy już dała odczuwalny efekt na wyższych obrotach.

Seba pisze:
...
Dowiedz sie jak po tej przerobce glowicy wyglada dol - bo zazwyczaj walkami wszystko przenosi sie na gorne partie obrotow. Tak samo np wolne obroty sa bardzo koslawe, a po co Ci to w terenowce, chcialbys jezdzic czym co do 3tys obr nie zyje?? Wg mnie w terenowce by sie doladowanie sprawdzalo - tam moment obrotowy osiaga max juz przy 1500-2000 obr :)


Zazwyczaj tak jest bo robią to do ścigania itp. :wink:
Ale zmiana charakterystyki wałka może dać różne efekty w zależności co się z nim zrobi:

cytuje:
- zwiększenie mocy silnika,
- zmiana krzywej mocy i/lub momentu obrotowego,
- zwiększenie max obrotów silnika.

Ja gadałem o tym, żeby auto miało z dołu więcej momentu i powiedziano mi, że w vitarce nie ma z tym problemu bo układ dolotowy jest długi, ma duże średnice i nie ma zwężek !

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob mar 19, 2011 2:30 pm 
Tak na marginesie to po tym wszystkim nic sie nie zmieni.Jak sie kopałeś tak będziesz sie kopać. Ile zyskasz tego dołu? Większość i tak będzie miała góra. Miałem 16 i tylko na obrotach szła a to w terenie sprawia tylko kłopoty coś urwiesz coś pęknie. Lepiej kupić dobre opony i przystosować do nich auto: przedni most i przełożenia. Co do wydechu to przy tej nagonce na offroad lepiej mieć cichacza który nikogo nie zdenerwuje. Kompleksowy tuning silnika to tak czy inaczej koszta. No ale offroad to sztuka wyrzucania pieniędzy w błoto. Alko jak kto woli Twój cyrk Twoje małpy. Jak to wszystko zrobisz to przyjedź do Pajęczna bo będziesz pierwszym który poszedł w tą mańke. A ja chętnie zoacze coś co wieje wiatrem zmian... Pozdr :wink:


Na górę
   
Post: ndz mar 20, 2011 11:38 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
wieniovitara pisze:
Tak na marginesie to po tym wszystkim nic sie nie zmieni.Jak sie kopałeś tak będziesz sie kopać. Ile zyskasz tego dołu? Większość i tak będzie miała góra.

Nie wspomniałem jeszcze, że mocy nie brakuje mi w terenie tylko na czarnym i to jest powód zmian :roll: :lol:
A w terenie nie zaszkodzi :D
Mam zamiar śmigać na wycieczki po 2000km w jedną stronę i wkurza mnie jak na autostradzie pod górkę muszę redukować do czwórki i max 90km/h :oops:
wieniovitara pisze:
Miałem 16 i tylko na obrotach szła a to w terenie sprawia tylko kłopoty coś urwiesz coś pęknie. Lepiej kupić dobre opony i przystosować do nich auto: przedni most i przełożenia.

I tak już jest lepiej bo założyłem skrzynie od 8v z wolniejszą piątką tylko doszły też "nowe dobre opony" o 2" wyższe i wyszło na to samo:
Przełożenia mam już najwolniejsze z seryjnych vitarowskich (5.125) Most idzie stalowy na przód z półosiami GV2.5
Jedynym ratunkiem jest teraz podniesienie mocy bo przełożeń już nie zminie :|
Reduktor samurai nie wchodzi w grę bo zmienia też za bardzo przełożenia na 2H :cry:
wieniovitara pisze:
Co do wydechu to przy tej nagonce na offroad lepiej mieć cichacza który nikogo nie zdenerwuje.
:roll: Do parków krajobrazowych nie wjeżdżam...
Jak ktoś jeździ na nielegalu to misi mieć ciche auto najlepiej w kolorze khaki :wink:
wieniovitara pisze:
Kompleksowy tuning silnika to tak czy inaczej koszta. No ale offroad to sztuka wyrzucania pieniędzy w błoto. Alko jak kto woli Twój cyrk Twoje małpy. Jak to wszystko zrobisz to przyjedź do Pajęczna bo będziesz pierwszym który poszedł w tą mańke. A ja chętnie zoacze coś co wieje wiatrem zmian... Pozdr :wink:

Już jestem zapisany do klasy extreme tak więc będziemy zapewne mieli okazję pogadać i powymieniać się doświadczeniami osobiście ! :D
Niestety tuning i remont silnika planuje zrobić po Pajęcznie
Pochwalę się na Pajęcznie 2012 :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony ndz mar 20, 2011 12:06 pm przez radzik071, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 11:54 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
chyba najwolniejsze :mrgreen:

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 12:07 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
:oops:
juz poprwawiłem

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 2:39 pm 
No to zakładaj windę do tego extremu bo bez tego cheba sie nie da :mrgreen: .A na wycieczki po 2000 km to polecam jeepa granda klima skóra itp... :wink:


Na górę
   
Post: ndz mar 20, 2011 3:43 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
pieczątki typu wciągnij się windą na drzewo będę omijał :wink: resztę damy rady ! Windy nie planuje ani na Pajęczno ani po :lol:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob maja 28, 2011 10:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 28, 2009 8:42 pm
Posty: 79
Lokalizacja: Poznań
Silnik: G16B
Model: Long 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
A co powiecie na wymianę kompa na taki z pełnym wtryskiem (np od rovera)? Jest sens się w to bawić? Była by zauważalna różnica między seryjną full group?
W porównaniu do poprzednio opisanych przeróbek koszt tej był by niewielki :)


Na górę
Post: sob mar 10, 2012 12:18 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
wieniovitara pisze:
No to zakładaj windę do tego extremu bo bez tego cheba sie nie da :mrgreen: .A na wycieczki po 2000 km to polecam jeepa granda klima skóra itp... :wink:


No jakoś dałem rady :wink:
W tym roku też Extreme też bez windy i tez na atekach

bart_ol pisze:
A co powiecie na wymianę kompa na taki z pełnym wtryskiem (np od rovera)? Jest sens się w to bawić? Była by zauważalna różnica między seryjną full group?
W porównaniu do poprzednio opisanych przeróbek koszt tej był by niewielki :)


Bez innych przeróbek nic to podobno nie da.

Zacząłem prace z silnikiem bo Pajęczno zbliża się wielkimi krokami.
Kupiłem drugi silnik - zajechany, zrobię go i na przekładkę.

Wałek rozrządu dostał nowe krzywki. Zrobione typowo na podniesienie momentu.
koło rozrządu przerobione na regulowane.
Głowica właśnie się robi - zmiany w kanałach dolotowych i wydechowych - może też odchudzanie zaworów.
Nowa sonda lambdo Bosch na 5 kabli (oryginal ma 4) i do tego muszę dokupić dodatkowy komputer.
będzie w pełni regulowana mieszanka itp.
Dodatkowo opcja przełączania mapy dzięki czemu pstryczkiem będę przełączał z trybo "max moc" na tryb normalny - ekonomiczny.
Prace trwają... w miarę postępu będę pisał co i jak.
Na koniec jadę na hamownie. Ale to pewnie jeszcze z miesiąc :|


Koleś, który mi to robi ma fajnego swifta:
http://www.youtube.com/watch?v=2rOtBQ7IhcU
1.3 Gti bez turbiny 240KM

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz maja 06, 2012 3:58 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Powoli powoli ale do przodu.
Dodatkowy komputer kupiony
Doszły nowe lżejsze japońskie zawory.
cylindry tyćke rozwiercone i nowe większe tłoki z pierścieniami
Odchudzone korby
uszczelka głowicy będzie miedziana na zamówienie.
Szlif wału i nowe panewki
Docelowo cały silnik będzie praktycznie nowy
Docieranie ma być przez 800km i w tym czasie 3 zmiany oleju
Muszę na Pajęczyno się wyrobić

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz maja 06, 2012 6:48 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
ciekawy sposob docierania silnika czytalem kiedys na tlc...
ale z tego co piszesz idziesz w dobra strone :D
z ciekawosci ile taka operacja Cie kosztuje?

_________________
Rower


Na górę
Post: ndz maja 06, 2012 8:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 10:30 am
Posty: 419
Lokalizacja: Złotów
No ladnie, ladnie :) Czekam na efekty :)

_________________
Navara D40
było:
Nissan D21
Vitara I 1,6 16V
Samurai 1,8
Pajero v6 181KM
Vitara 1,6 8V x3


Na górę
Post: ndz maja 06, 2012 9:10 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Trzymam kciuki :D

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl