suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw kwie 18, 2024 4:19 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 11, 2012 5:50 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:18 am
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Może odświeżę temat :) zauważyłem u siebie mokrą skrzynię od oleju, nie kapie, nie leje ale jest mokra, z przodu widać jak się otworzy maskę i tak leci po ściankach skrzyni do dołu, ktoś może wie co to za przyczyna i skąd się bierze ?

_________________
Było Geo Tracker miał być New Grand Vitara jest Land Rover Discovery II TD5 -2003.

OFFROAD VITARA TEAM http://www.facebook.com/suzuki.vitara.offroad


Na górę
Post: wt wrz 11, 2012 5:53 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Uszczelka pod pokrywą zaworów albo oring aparatu zapłonowego.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt wrz 11, 2012 5:56 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:18 am
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
NuVo pisze:
Uszczelka pod pokrywą zaworów albo oring aparatu zapłonowego.


Przy tej procedurze trzeba wyjmować skrzynię ?

_________________
Było Geo Tracker miał być New Grand Vitara jest Land Rover Discovery II TD5 -2003.

OFFROAD VITARA TEAM http://www.facebook.com/suzuki.vitara.offroad


Na górę
Post: wt wrz 11, 2012 6:10 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
lenny pisze:
NuVo pisze:
Uszczelka pod pokrywą zaworów albo oring aparatu zapłonowego.


Przy tej procedurze trzeba wyjmować skrzynię ?

No jak masz pokrywę zaworów i aparat zapłonowy w obudowie sprzęgła to tak :mrgreen: :lol: "SORKI" lecz musiałem.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: wt wrz 11, 2012 6:14 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:18 am
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
marirus pisze:
lenny pisze:
NuVo pisze:
Uszczelka pod pokrywą zaworów albo oring aparatu zapłonowego.


Przy tej procedurze trzeba wyjmować skrzynię ?

No jak masz pokrywę zaworów i aparat zapłonowy w obudowie sprzęgła to tak :mrgreen: :lol: "SORKI" lecz musiałem.


Dobra dobra nabijaj się nabijaj hehe :P :P

_________________
Było Geo Tracker miał być New Grand Vitara jest Land Rover Discovery II TD5 -2003.

OFFROAD VITARA TEAM http://www.facebook.com/suzuki.vitara.offroad


Na górę
Post: pn paź 15, 2012 7:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Tak czytam ten temat już drugi raz i w sumie jak się nie mylę nikt nie napisał że wymienił uszczelkę opuszczając most. Wyjmując przedni most wiem że się da.
Drugi temat to to że od dołu jest słaby dostęp do dwóch śrub mocujących miskę od strony skrzyni biegów, a w zasadzie to obudowa skrzyni zachodzi częściowo na nie. Trzeba jakiś specjalny klucz motać?
Jak ktoś wymienił uszczelkę od dołu obniżając most to proszę się chwalić :D
Chodzi mi o takie załatwienie tematu, żeby wyjąć miskę z auta, wszystko oczyścić i złożyć na korkową uszczelkę smarowana pastą Dirko.

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: pn paź 15, 2012 7:57 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Ni uja inaczej się nie da. Trzeba most zrzucać. ba przy wyciąganiu odpowiednio nawet nią pokręcić bo smok ma dwa zakręty po drodze, a miska ma blachę mniej więcej w 3/4 wysokości i wycięcie na smok i jego rurkę.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn paź 15, 2012 8:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Dzięki Nuvo, tak podejrzewałem.
Opuszczając most to pewnie można tylko uszczelnić sylikonem.
U mnie ledwo co kapie więc poczekam i kiedyś przy okazji sobie zmienię, bo uszczelki już mam kupione.

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: wt paź 16, 2012 4:51 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Spoko loko. Aha, wystarczy sama pasta. Nie jest konieczne użycie uszczelki. Z której strony Ci kapie? Może któryś uszczelniacz puścił na wale?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt paź 16, 2012 5:24 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Mi się wydaje że uszczelka puszcza od strony skrzyni biegów na tych śrubach których nie da się dociągnąć.
Może przesadziłem z tym kapaniem. Po jeździe jedna kropla potrafi spaść, dlatego na razie nie ruszam :)

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: sob lis 24, 2012 10:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 19, 2012 6:09 pm
Posty: 412
Lokalizacja: Gdańsk
jak najmądrzej można wyjąć most ?
odkręcenie łap ok, ale jak zdemontować ośki ? wyjąć przeguby z piast kół?
czy odłączenie wału (i późniejsze podłączenie) jest problematyczne ?

_________________
Aktualnie: Frontera 2.4 2'' 31'' MT


Na górę
Post: ndz lis 25, 2012 12:04 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Od tego to inny dział jest raczej HIR :roll: Za nim odkręcisz łapy to trza półośki odkręcić/wyjąć. Z lewą to pikuś, trzy śruby przy wewnętrznym przegubie i jest, a z prawej to trzeba odkręcić amor przy zwrotnicy, zdjąć sprzęgiełko/zabierak czy co tam jest, zdjąć segera z półośki i próbować wyjąć półoś z mostu jak się nie da to trzeba zwrotnicę zdjąć nie zapominając o wcześniejszym zdjęciu zacisków hamulca.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: ndz lis 25, 2012 5:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2012 8:54 pm
Posty: 116
Lokalizacja: powiat Szamotuły
marirus pisze:
Od tego to inny dział jest raczej HIR :roll: Za nim odkręcisz łapy to trza półośki odkręcić/wyjąć. Z lewą to pikuś, trzy śruby przy wewnętrznym przegubie i jest, a z prawej to trzeba odkręcić amor przy zwrotnicy, zdjąć sprzęgiełko/zabierak czy co tam jest, zdjąć segera z półośki i próbować wyjąć półoś z mostu jak się nie da to trzeba zwrotnicę zdjąć nie zapominając o wcześniejszym zdjęciu zacisków hamulca.

Ja jak wyjmowałem most w vitce 1,6 to odkręciłem wał, łapy mostu, odkręciłem trzy śruby lewej półośki, a prawa półoś nie przeszkadza w wyjęciu mostu. Jest tam tyle miejsca ze wysuwasz most i półoś zostaje.


Na górę
Post: ndz lis 25, 2012 6:59 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
rajmus pisze:
marirus pisze:
Od tego to inny dział jest raczej HIR :roll: Za nim odkręcisz łapy to trza półośki odkręcić/wyjąć. Z lewą to pikuś, trzy śruby przy wewnętrznym przegubie i jest, a z prawej to trzeba odkręcić amor przy zwrotnicy, zdjąć sprzęgiełko/zabierak czy co tam jest, zdjąć segera z półośki i próbować wyjąć półoś z mostu jak się nie da to trzeba zwrotnicę zdjąć nie zapominając o wcześniejszym zdjęciu zacisków hamulca.

Ja jak wyjmowałem most w vitce 1,6 to odkręciłem wał, łapy mostu, odkręciłem trzy śruby lewej półośki, a prawa półoś nie przeszkadza w wyjęciu mostu. Jest tam tyle miejsca ze wysuwasz most i półoś zostaje.
No tak też można tyle że później cięzej przy zakładaniu mostu półośką prawą jest ciężej trawić w wieloklin koła koronowego, chyba że się ma kogoś do pomocy to nie.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw lis 29, 2012 3:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 19, 2012 6:09 pm
Posty: 412
Lokalizacja: Gdańsk
jestem świeżo po wymianie uszczelki. jak na 1. raz zeszło mi na to 12 godzin :lol:
po skręcieniu wszystkiego do kupy zastanawiam się czy na pewno dokręciłem rurkę zasysającą olej z miski - więc chyba rozkręce to jeszcze raz i sprawdzę aby jeździć bez stresu...
przy okazji ukręciłem śrubę na wahaczu i uszkodziłem osłonę przegubu - jak to się mówi "niedzielna praca..."

_________________
Aktualnie: Frontera 2.4 2'' 31'' MT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl