suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt kwie 16, 2024 10:41 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lis 29, 2012 4:45 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
e tam mi jak odkręciłem póloś lewą i łapy mostu to sie mnie zj...ło na nogi bo na prawej nie było zabezpieczenia na przegubie to żem ledwo z kanała wylazł na rękach:D :lol: :mrgreen: a klłem aż sąsiad przybiegł zobaczyć co sie dzieje:D :lol: :mrgreen:
niestety nie mogłem w poblizu dostac uszczelki pod miche i wsadziłem na jakis tam sylykon:D
leci gorzej niż było ale to juz uszczelniacz wału puścił ale nastempnym razem se go podwiąze co by mi nie zleciał na giry
no i wsadzenie michy spowrotem na miejsce z silikonem na niej jest kłopotliwe

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: ndz gru 02, 2012 9:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 19, 2012 6:09 pm
Posty: 412
Lokalizacja: Gdańsk
dziś rozkręciłem wszystko jeszcze raz żeby sprawdzić czy na pewno dokręciłem smoka.
Oczywiście wszystko było ok. Na szczęście tym razem zeszło mi tylko 4 godziny :lol:

nie polecam uszczelniać miski pastą - smok ogranicza ruchy miską - łatwo zabrudzić albo zetrzeć niechcący pastę - najlepiej używać uszczelk :!:

_________________
Aktualnie: Frontera 2.4 2'' 31'' MT


Na górę
Post: ndz gru 02, 2012 9:54 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
fabrycznie jest na paste i jest ok

wystarczy dac pascie kilka minut zeby zewnętrzne podeschła :lol:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt lut 05, 2013 11:36 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Dzisiaj biorę się za wymianę uszczelki, most już wyjęty, olej, uszczelka kupione. Uszczelka jest korkowo-gumowa. Dać ją samą czy smarować jeszcze pastą elringa?

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: wt lut 05, 2013 11:43 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Z ciekawości zapytam - gruba jest ta uszczelka którą kupiłeś?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr lut 06, 2013 12:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Tak ze 2-3 mm. Jeszcze nie założyłem to wrzucę wieczorem zdjęcie. Uszczelka firmy Ajusa, koszt 11 zł :wink:

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: śr lut 06, 2013 12:23 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
Jak kiedyś zaniosłem taka uszczelkę do mechanika starej daty co mi robi z autem to popatrzył na mnie jak na idiotę. Zamontuj sobie na masie uszczelniającej, od 3 lat mam spokój-oryginalnie też jest na masie założona.

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 9:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 15, 2011 10:09 am
Posty: 492
Lokalizacja: Morzewo / k. Piły
Jak w temacie.. czytałem o tym na forum, ale nie było zbyt wiele napisane więc tak łopatologicznie:
zdjąć koła, auto na klocki, odkręcić łapy mostów, wał, wyjąć półosie, zdjąć most i można zabierać się za demontaż miski. Dobrze kombinuję? ;)

_________________
Vitka 1.6 8V + gaz, AT-ki 30 cali - sprzedam

viewtopic.php?f=28&t=6644


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 9:37 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
ła po kiego koła??
ja rozkręcałem tylko sprzęgiełka łodbespieczyłem przeguby łodkrynciłem wała i łapy i sam mnie spadywnoł na nogi :P :P :mrgreen: :lol:

ciepraszam lewą półośke sie łodkrynca :D :P

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: czw maja 02, 2013 10:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 15, 2011 10:09 am
Posty: 492
Lokalizacja: Morzewo / k. Piły
o chłopy! dwa dni walki z głupią uszczelką, dzień 1 - zdjęcie mostu zdjęcie miski wyczyszczenie, dałem uszczelkę korkową i na uszczelkę sylikon, dokręcone, nie za bardzo bo widziałem że uszczelka się rozłazi! pojeździłem dwa dni patrzę.. cieknie.. myślałem że mnie trafi :P dziś zdjąłem znów zdejmowanie mostu, później miski, wyczyszczenie odtłuszczenie, bo uszczelka w niektórych miejscach popękała nawet przy dokręcaniu, i dałem teraz na sam sylikon czerwony ten na wysoką temperaturę, na razie jest ok.. zobaczymy czy nie będzie ciekło, bo teraz zalałem Liqui Moly Leichtlauf, szkoda jakby uciekało ;) żałuję że nie porobiłem zdjęć, ale czas trochę gonił. a tak na marginesie.. też macie tak zasyfiony silnik? nagar wszędzie, a przecież to powinno się świecić... jak zdjąłem miskę, widok przeszedł moje najśmielsze oczekiwania :P ktoś się brał za czyszczenie tego w ogóle?

_________________
Vitka 1.6 8V + gaz, AT-ki 30 cali - sprzedam

viewtopic.php?f=28&t=6644


Na górę
Post: pt maja 03, 2013 7:02 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
u mnie też było od groma nagaru-nie czyściłem tego,tylko troche tak(i to był mój błąd)zalałem nowy GM mineralny nic nie ucieka ani nic
no ale pompa nie chce zassać od razu oleju dopiero po około 5-10 sekundach

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: pt maja 03, 2013 8:58 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Bo tych uszczelek się mocno nie dociąga. Najlepiej posmarować z oby dwóch stron pastą.
Silikon czerwony ostatnio wyjmowałem znajomemu ze smoka, bo też ktoś na nim poskładał miskę. :evil:
Tam się nic nie ma świecić, to pracuje i się zużywa,olej tym bardziej. nagar ma być, taki w miedzianym/czerwonym kolorze.

@zbyniu - jak Ci pompa aż tak dlugo zasysa olej to coś jest nie tak, albo pompa albo panewki nie trzymają. :roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt maja 03, 2013 4:24 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:19 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Odolanów
generalnie uszczelek korkowych niczym się nie smaruje, żadnymi silikonami, ani pastami
powierzchnie muszą być odtłuszczone i suche (!)
uszczelka Ci pękła, bo była posmarowana silikonem i po prostu się rozjechała.

To samo tyczy się uszczelek z cienkiego klingerytu :wink:

ja ze swoją miską też długo walczyłem, poskładałem na czerwony silikon, ale po jednym dniu miska była upocona.
później na pastę Loctite 5922 (nie polecam!)

za trzecim razem kupiłem w Minimocie małą tubkę silikonu (kolor czarny, na bazie octu) kosztowała ponad 20zł

nałożyłem na miskę, załapałem śrubkami bo bloku i odczekałem około 15 min, po czym lekko dokręciłem. po nocy dokręciłem trochę mocniej.- Trzyma do dzisiaj. To trza z wyczuciem dokręcać :wink:


Na górę
Post: pt maja 03, 2013 5:51 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
@zbyniu - jak Ci pompa aż tak dlugo zasysa olej to coś jest nie tak, albo pompa albo panewki nie trzymają. :roll:[/quote]

tzn to jest na zimnym silniku z rana i jak postoi z pól dnia
po odpaleniu silnik wskakuje na około 2000 obr/min jak po chwili spada dopiero gaśnie lampka

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: pt maja 03, 2013 7:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:19 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Odolanów
zbys19 pisze:
u mnie też było od groma nagaru-nie czyściłem tego,tylko troche tak(i to był mój błąd)zalałem nowy GM mineralny nic nie ucieka ani nic
no ale pompa nie chce zassać od razu oleju dopiero po około 5-10 sekundach


jeśli nie miałeś nagaru na sitku od smoka to powinno być dobrze

może wymień olej ?

ps.
tak-każdy ma taki nagar, po 20 latach pracy na oleju mineralnym to raczej norma :wink: czyszczenie nie ma sensu, bo jeśli później dokładnie nie wydmuchasz to może wyrządzić więcej szkód, niż pożytku :wink:

tutaj masz kilka zdjęć z m.in. remontu silnika
https://picasaweb.google.com/Powerage04/Vitara02
widać dokładnie, co tam siedzi
a ile się z głowicą namęczyłem, żeby doprowadzić ją do takiego stanu :mrgreen:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl