suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Problem z silnikiem po remoncie głowicy. http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=10390 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | stefanek [ czw lip 18, 2013 11:03 pm ] |
Tytuł: | Problem z silnikiem po remoncie głowicy. |
Koledzy pomóżcie. Prawie zatarłem silnik tzn. tak jak Dhaeraow'i strzelił mi wężyk pomiędzy silnikiem, a nagrzewnicą i cały płyn poszedł w pizdu, z tym, że u mnie skończyło sie tym, że silnik sie rozgrzał tak, że lekko dymiło się z bloku i z głowicy, a silnik zaczął chodzić jak diesel. Po tym jak go zgasiłem, odpalał, ale po chwili gasł. Po długim postoju (w drodze na lawecie do mechanika) normalnie odpalił i chodził normalnie, normalnie przyspieszał przy dodaniu gazu, ale zaczął po chwili puszczać biały dym z rury wydechowej. Mechanik stwierdził, że poszła uszczelka pod głowicą i trzeba zrobić remont głowicy. Remont zrobiono, tzn wymieniono uszczelki w silniku, zrobiono głowicę, wymieniono zawory, kable zapłonowe bo stare troszkę się przytopiły przy świecach. Dołu silnika i tłoków nie ruszano bo podobno nie było śladów, żeby coś się stało z cylindrami i pierścieniami. Po naprawie silnik odpala normalnie jednak przy szybkim dodawaniu gazu zamiast wkręcać się to silnik sie dławi, im szybciej wcisnę gaz tym gwałtowniej silnik traci dech. Przy lekki wciśnięciu jest ok, ale przy szybkim masakra. Wrzucam filnik, który nakręciłem żebyscie mogli zobaczyć o co chodzi http://www.youtube.com/watch?v=KQaXIvaN ... e=youtu.be Pomóżcie, co to moze być? Mechanik posprawdzał wszystko co sie da, wypinał czujniki itp. i twierdzi, że nie wie co to może być, a mi juz ręce opadają bo jeszcze są jaja ze skrzynia biegów, ale o tym w innym wątku. EDIT: Acha jeszcze jedno, zawór EGR był czyszczony, bo jak patrzyłem w necie niektórzy pisali, ze to może być objaw zapchanego zaworu EGR. W ogóle jak dla mnie silnik chodzi za głośno po remoncie, ale podobno wałek rozrządu sie rozgrzał podczas awarii i trzeba było go zeszlifować (wygłądzić? nie znam sie na tym) i zostawiono ciut większy luz zaworowy dla bezpieczeństwa. Nie wiem czy to dobra decyzja, czy tak się robi? |
Autor: | kostuch [ pt lip 19, 2013 9:11 am ] |
Tytuł: | Re: Problem z silnikiem po remoncie głowicy. |
Chodzi jak stary diesel... ![]() Objaw jest taki jakby jakiś czujnik był odpięty i komputer chodził w trybie awaryjnym. Nie pali się checkengine? Podłączałeś się pod komputer? edit: Zapchany egr jest ok, bo nie trzeba go zaślepiać ![]() |
Autor: | jurczi [ pt lip 19, 2013 10:22 am ] |
Tytuł: | Re: Problem z silnikiem po remoncie głowicy. |
Ładnie zjebana robota skoro przed "remontem" chodził lepiej niż po. Po co pod kompa (i tak mało kto ma interfejs do tego) skoro można wymrugać błędy. Po za tym wygląda mi to na źle ustawiony rozrząd/zapłon + nie wiadomo jakie luzy zaworowe. Przy dodawaniu gazu słychać podobny dźwięk jak u mnie w samcu, czyli luz na wałku rozrządu. |
Autor: | NuVo [ pt lip 19, 2013 10:39 am ] |
Tytuł: | Re: Problem z silnikiem po remoncie głowicy. |
@Jurczi ma rację - najpierw trzeba sprawdzić rozrząd, jeśli jest dobrze ustawiony to trzeba zdejmować czapkę. Silnik chodzi jak dizel a mechanik odpina czujniki... ja cenzura co za dekiel... |
Autor: | kostuch [ pt lip 19, 2013 10:42 am ] |
Tytuł: | Re: Problem z silnikiem po remoncie głowicy. |
jurczi pisze: Po co pod kompa (i tak mało kto ma interfejs do tego) skoro można wymrugać błędy. Żeby zobaczyć czy czujniki działają tak jak powinny. Nie każdy problem da się wymrugać. Miałem np przypadek, że wszystkie czujniki fizycznie prawidłowo podłączone a ktoś nie trafił dobrze tps-em w "pokręcacz" - otwieranie przepustnicy nic nie zmieniało na czujniku i silnik mulił. Tak czy owak, najpierw mechanicznie trzeba go ustawić: rozrząd, luzy, zapłon. |
Autor: | stefanek [ pt lip 19, 2013 12:29 pm ] |
Tytuł: | Re: Problem z silnikiem po remoncie głowicy. |
Dzwoniłem teraz do mechaniora. Rozebrali silnik i składają jeszcze raz. Powiedziałem im o Waszych sugestiach. Dzięki za opinie do tej pory, jak będę coś wiedział to napiszę, na razie czekam na rozwój sytuacji. Aha kompa nie podpinali bo ciężko jest znaleźć kogoś z tym kablem, check engine nie palił się. |
Autor: | stefanek [ ndz lip 28, 2013 8:31 am ] |
Tytuł: | Re: Problem z silnikiem po remoncie głowicy. |
No i wszystko wróciło do normy, byłem wczoraj u Jurcziego i okazało się, że mechanik który robił remont źle ustawił pasek rozrządu i nie chciało się zgrać wszystko ze sobą. Rozrząd i zapłon jest już ustawiony tak jak powinien być, auto ma moc, kręci od samego dołu, także wszystko jest ok. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |