suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 3:11 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sie 20, 2013 9:07 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Jak w temacie. Silnik ósemka
Trochę o tym zaworze poczytałem i pomyślałem że zerknę do niego. Rożne opinie wyczytałem jedni go zaślepiają inni nie, a trzeci jeżdżą z zablokowanym.
Jako że lubię dłubać to klucz dziesiątka, dwie śrubki.
Po odkręceniu straszny syf wewnątrz zaworu, tłoczek który tam się przesuwa zastygł pewnie z 10 lat temu w pozycji zamkniętej, króciec na grubszy wężyk również zablokowany szlamem podobnie jak i wężyk który na niego nachodzi. Wyczyściłem środek na tyle na ile się dało - polecam naftę, benzynę, Wd40 oraz płyn do mycia silników i dość twardy, mały pędzelek. Po wyczyszczeniu tłoczek dalej ani drgnie. Nie pomogło nawet moczenie zaworu przez całą noc w nafcie. Dopiero podważenie śrubokrętem ruszyło nieco tłoczek. Potem go rozruszałem (użyłem płynów jw.). Zaczął chodzić lekko, pociągając palcami za metal spięty z membraną. Odpaliłem silnik bez zaworu. Obroty momentalnie 5 tyś, wyleciało sporo sadzy z kanału który jest połączony z kolektorem wydechowym. Aha zrobiłem nową uszczelkę pod EGR z kręgielitu. Wężyki też udrożniłem.Poskładałem całość do kupy.
Po przygazowaniu czuć w palcach jak membrana się przesuwa więc EGR działa mimo leciwego wieku.
Wnioski:
Szału nie ma ale silnik ma lepszego kopa.
Ps.Silnik jeździ na gazie i zawsze odpala na PB za pomocą wtrysku.
Zdjęć nie mam, smartfon w rękawiczkach nie bangla.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: wt sie 20, 2013 9:59 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
to miałeś szczęście bo ja w swojej miałem zatkany jak ty ale nie przejmowałem się tym i dołożyłem jeszcze blaszkę 0,8 mm i zaślepiłem na amen

PS tylko żeby ci się przypadkiem nie zacioł w pozycji otwartej bo silnika nie wkręcisz na obroty i mocy nie będzie miał


Na górę
Post: śr sie 21, 2013 9:24 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
geochriss pisze:
ale silnik ma lepszego kopa.

Ciekawe :)
Czyli jak dostarczysz silnikowi spalin zamiast czystego powietrza, to silnik lepiej działa.
To pewnie spisek producentów egr, że dopuszczają tak mało spalin do dolotu i trzeba jeździć mulastym silnikiem :mrgreen:


Na górę
Post: czw sie 22, 2013 9:39 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Może jednak był zacięty na niedomkniętej pozycji i dlatego silnik miał mniej mocy.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw sie 22, 2013 12:10 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sie 19, 2013 7:40 pm
Posty: 17
Sory za ot,ale nie ma sensu zakladac nowego tematu
Gdzie w x90 1,6 16v znajde egr ????


Na górę
Post: czw sie 22, 2013 6:29 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Miał moc i dalej ma. Ale chodzi ciutkę lepiej. Zawór był zablokowany w pozycji zamkniętej pisałem o tym.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: ndz wrz 01, 2013 4:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 9:20 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Konin
a jak zaślepić ten zawór EGR niepotrzebny badziew tak samo jak katalizator jakieś DPFy nie potrzebne to wszystko silnik powinien być prosty i tani w obsłudze


Na górę
Post: pt wrz 06, 2013 10:17 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
czesio 24 pisze:
a jak zaślepić ten zawór EGR niepotrzebny badziew tak samo jak katalizator jakieś DPFy nie potrzebne to wszystko silnik powinien być prosty i tani w obsłudze

Ale ekooszołomy mówią NIE.
Ciesz się, że masz EGR, który za bardzo nie szkodzi póki działa, a jak przestanie, to możesz go zaślepić.
Kat też nie ma swojej sondy i po wywaleniu i wstawieniu strumienicy zaczyna ciągnąć z dołu i mi pali około 0,5-1 litra LPG mniej.
DPFa już nie wywalisz od tak. W Range'u Sporcie na przykład musisz mu wgrać nowy program, bez DPFa :wink:

geochriss pisze:
Miał moc i dalej ma. Ale chodzi ciutkę lepiej. Zawór był zablokowany w pozycji zamkniętej pisałem o tym.

Kostuch zwrócił uwagę na to, że silnik raczej nie ma prawa chodzić lepiej gdy dostaje więcej spalin zamiast powietrza, więc działa raczej efekt placebo :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz wrz 08, 2013 11:30 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 9:20 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Konin
Zaślepiłem go blaszką amelinową :) bo akurat nierdziewki nie miałem ale zrobię porządnie i wstawię zdjęcia jak zrobiłem tylko blaszkę skombinuję jest różnica lepszego ma kopa i pali mniej 0.5l mniej zadowolony jestem


Na górę
Post: ndz wrz 08, 2013 3:14 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Amelininową Ci zaraz przepali :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz wrz 08, 2013 6:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 9:20 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Konin
Wiem kupiłem kubek z nierdzewki i jutro będę robił to foty wstawię


Na górę
Post: pt sty 24, 2014 12:10 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Czy zaślepienie egr-u polega na wstawieniu blaszki zasłaniającej oba otwory pomiędzy nim, a przepustnicą? Trzeba to jeszcze jakoś uszczelniać czy sama blaszka zda egzamin?

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: pt sty 24, 2014 8:18 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 07, 2012 12:00 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Płońsk
Mam Vitara 2.0 v6 z 95 roku, czy zaślepienie zaworu polega na zaślepieniu tych dwóch otworów blaszką? Czy trzeba jeszcze coś zrobić zaślepić wężyki podciśnienia, czy wystarczy ta tylko ta blaszka?

Czy jeśli na desce żaden check się nie świeci, to czy może nie działać egr badź być zapchany. Czy tylko wtedy jeśli coś się zaświeci na desce to wtedy może to być egr. Moja Vitara nie ma mocy i sporo pali, doczytałem się że to może być egr.

Dzięki

Obrazek

_________________
Vitara Long 2.0 V6 '95 LPG Stag 300
Lift 4"; Body Lift 2"; Koła 265/70/16 SIMEX


Na górę
Post: pt sty 24, 2014 8:48 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
tak zaślep te otwory wytnij blaszkę w kwadrat przewierć na śruby obsmaruj z dwóch stron sylikonem odpornym na duże temperatury i przykręć pomiędzy zaworem a kolektorem ssącym
a wężyki pozakładaj jak były i tak nie będzie działać :D


Na górę
Post: sob sty 25, 2014 11:07 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
becki06 pisze:
tak zaślep te otwory wytnij blaszkę w kwadrat przewierć na śruby obsmaruj z dwóch stron sylikonem odpornym na duże temperatury i przykręć pomiędzy zaworem a kolektorem ssącym
a wężyki pozakładaj jak były i tak nie będzie działać :D

To jest egr na silniku krokowym a nie podciśnieniowy, więc jakie wężyki? :)
Jeżeli egr jest zamknięty (wystarczy spróbować dmuchnąć przez zawór), to zaślepianie nic nie pomoże na brak mocy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl