suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 10:57 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 18, 2014 11:58 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 08, 2014 10:07 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Olkusz
EGR tylko dla ekologów. Nie robi nic poza tym. Zbędny element tak jak katalizatory DPF-y i inne ustrojstwa.
Blach, wiertarka i 15 minut roboty.

_________________
Rzeczy niemożliwe- od ręki. Na cuda trzeba czekać dwa dni.
Vitara 2.0 R4, snorkel, klatka, ślizg, kubły i inne gadżety.
Tył na dwóch amorach- robi robotę.


Na górę
Post: śr lut 19, 2014 8:11 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
zerdas pisze:
EGR tylko dla ekologów. Nie robi nic poza tym. Zbędny element tak jak katalizatory DPF-y i inne ustrojstwa.
Blach, wiertarka i 15 minut roboty.

Sprawny EGR nic nie szkodzi w aucie.
Zablokowany w pozycji otwartej podobnie jak zatkany katalizator szkodzi.
DPF to inna bajka. To już pomysł producentów nowych aut - jak można zarobić więcej :)

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw lut 20, 2014 8:33 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2012 8:28 am
Posty: 408
Lokalizacja: Kamienica Szlachecka - pomorskie
Ja tak na szybko chciałem sprawdzić na wyłączonym silniku to w ten wężyk co z góry wchodzi szło dmuchać a w tem mniejszy z boku nie......

po odpaleniu to z tego z góry dmuchało cały czas a z tego z boku cienkiego bez względu na obroty ani nie dmuchało ani nie ssało.


A jak powinno byc w sprawnie działającym?

_________________
Maciej
NADZORY BUDOWLANE , KOSZTORYSOWANIE 607943101
Vitara 1.6 8V LPG 1989
Lift 4" Radzikone, Koła 225/75/15 kopia SAHARA, SNORKEL
http://www.fotosik.pl/u/macias320/album/1323439
e-mail: maciejh@vp.pl

http://www.ermail.pl/klik/UXNSa2oG


Na górę
Post: czw lut 20, 2014 9:12 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Mały wężyk otwiera zawór. Zassiesz to membrana powinna się cofnąć.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw lut 20, 2014 9:15 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2012 8:28 am
Posty: 408
Lokalizacja: Kamienica Szlachecka - pomorskie
ok tego nie prubowałęm a trn duży powinien mieć cały czas wolny przelot? chyba niei co? znaczy że ciągle otwarty?

_________________
Maciej
NADZORY BUDOWLANE , KOSZTORYSOWANIE 607943101
Vitara 1.6 8V LPG 1989
Lift 4" Radzikone, Koła 225/75/15 kopia SAHARA, SNORKEL
http://www.fotosik.pl/u/macias320/album/1323439
e-mail: maciejh@vp.pl

http://www.ermail.pl/klik/UXNSa2oG


Na górę
Post: czw lut 20, 2014 10:07 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Nie chcę wróżyć z fusów, zdemontuj zawór i go wyczyść.
2 śrubki na klucz 10, uważaj na uszczelkę żeby nie pękła przy wyciąganiu. Przerabiałem temat wczoraj. Okropnie dużo syfu się nazbierało przez te kilkanaście lat i zawór się nie domykał.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw lut 20, 2014 10:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2012 8:28 am
Posty: 408
Lokalizacja: Kamienica Szlachecka - pomorskie
wymontowałęm swój EGR i tłoczek chodzi lekko...... ale zastanamiam się czuy nie za lekko jak dobrze nabrałem powietrza w płuca i dmucnołem w jedną dziurkę to lekko puszczało drugą,,,,,ale musiałem naprawde mocno dmuchnąć....... czy to oznacza że EGR jest ok? czy nie ?

_________________
Maciej
NADZORY BUDOWLANE , KOSZTORYSOWANIE 607943101
Vitara 1.6 8V LPG 1989
Lift 4" Radzikone, Koła 225/75/15 kopia SAHARA, SNORKEL
http://www.fotosik.pl/u/macias320/album/1323439
e-mail: maciejh@vp.pl

http://www.ermail.pl/klik/UXNSa2oG


Na górę
Post: wt gru 06, 2016 4:25 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr paź 19, 2016 2:34 pm
Posty: 42
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
Witam jeżeli chodzi o odmaczanie EGR to:
1. moczymy przez noc ten metalowy "grzybek"
2. moczymy przez noc ten metalowy "grzybek" i ten plastikowy talerz który jest nad nim ?


Na górę
Post: wt gru 06, 2016 4:34 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr paź 19, 2016 2:34 pm
Posty: 42
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
tu mam fotkę


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: wt gru 06, 2016 5:45 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
To nie jest EGR. To jest element jego sterowanie.
Egr jest niżej przykrecany na dwie śruby.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt gru 06, 2016 8:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr paź 19, 2016 2:34 pm
Posty: 42
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
1. na fotce zaznaczyłem miejsce po EGR - jeżeli się mylę i odkręciłem coś innego proszę o korektę:D
2. moje pytanie pozostaje aktualne czy moczyć sam zawór czy wrzucić do miseczki również "elemnt sterujący" ?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: wt gru 06, 2016 9:50 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Lepiej nie. To jest membrana z gumy/tworzywa. Sprawdz manualnie czy trzyma pidciśnienie jak zaśsiesz ją z jednego końca.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr gru 07, 2016 11:01 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr paź 19, 2016 2:34 pm
Posty: 42
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
tzn mam gębowo zassać ?
1) ma być przelot swobodny powietrza
2) ma nie lecieć powietrze
3) zassać z którejś konkretnej strony lewa/prawa/dół


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: śr gru 07, 2016 6:31 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Nie pamietam.
EGR też sprawdź czy membrana trzyma.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob gru 10, 2016 9:08 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr paź 19, 2016 2:34 pm
Posty: 42
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
dzięki za info :D
postanowiłem się nie pierniczyć i pójdzie blaszka zdam relację czy nic nie wybuchło :d


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl